To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - ALARM a czujnik mikrofalowy

Anonymous - 14-03-2007, 08:56
Temat postu: ALARM a czujnik mikrofalowy
Witam , właśnie po ostatniej kradziezy w moim autku kupiłem sobie alarm , w sobote będę montował. Alarm oprócz normalnego działania , ma dodatkowo powiadamianie(jeden pilot z LCD , drugi diody). Pomyślałem że to i tak nie zabezpieczy moich lusterek , więc zastanawiam sie na dokupieniem czujnika mikrofalowego 1-dno strefowego (koszt ok. 40 zł), i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. Jako że ten alarm nie ma wejścia tzw. prealarm, to sugerowano mi aby podłączyc go pod wejście na czujnik wstrząsowy w alarmie , gdyż w tedy alarm nie zadziała od razu , tylko 3 sygnały ostrzegawcze a potem gdy w ciągu 15 sekund ktoś nie puści mojego autka albo ponownie je złapie to włącza sie alarm.

Czy ktoś już miał doświadczenie z takim czujnikiem mikrofalowym? , i jak się sprawuje w praktyce ?.


pozdrawiam

Matejko - 14-03-2007, 10:15

kozioł napisał/a:
i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka.


nie wiem czy da sie tak ustawic - ale u siebie kiedys mialem tak ze z niczego mi sie alarm wlaczal i widzialem tylko odchadzacych ludzi dziwnie sie ogladajacych za siebie - co sie okazalo, mialem wlasnie taki czujnik zle ustawiony ze zbieral zza szyby i gdy ktos przechodzil obok autka on wlaczal alarm - nie polecam takiego ustawienia, ale w sumie to chyba o to tobie chodzi

luk_szc - 14-03-2007, 14:42

Ja taki mam i tak nie działają. Ma ustawione jakieś pole koła w promieniu którego wykrywa ruch. I tyle .
Można sobie ustawić jedynie zakres okręgu .

Anonymous - 14-03-2007, 15:27

czyli w praktyce można ustawic sobie , tak ten okrąg(czuyłość) aby łapał np. obręb lusterek i np maski , tak?
luk_szc - 14-03-2007, 20:13

Ma pokrętełko do ustawiania czułości - tj. promienia i może wychodzić poza obręb autka .
Anonymous - 16-03-2007, 20:17

Witam ,

właśnie mam alarm , ale cos czuje że chyba to trudniejsze niż mi sie wydawało ,

samo podłączenie syreny , czujników wstrząswoych i napięcia do centrali to proste ,

ale co z czujnikiem do otwierania drzwi , (jaki typ centralnego ma moja miśka)podłączenie do centralnego ma być sterowany minusem i plusem czy dwoma minusami czy plusami,(w opisie jest że powinny być jakies wolne kabelki od centralnego w aucie,

jak sie podłączyć do kierunków.

Np , jest opis które kable do kierunków , ale jak to podłączyć , wpiąc się w kabel , czy jak? , albo wyłączenie zapłonu , jest w schemacie że do stacyjki pozycja on , ma bys podłączony biały kabelek z centrali , ale jak go podłączyć?

a może macie jakiś schemat do miśki
dzieki za rady

PS.mój alarm to STIG11

Serek - 17-03-2007, 00:50

Oto co znalazłem:
http://www.mitsubishi-gra..._MICAR98GBB.PDF

Anonymous - 17-03-2007, 13:41

dzieki Serek , ten sam schemat dostałem dodatkowo od firmy w której kupiłem ten alarm ,
ale nic z niego nie kapuje :-(

Serek - 17-03-2007, 17:51

Są tam podane kolory przewodów, które fabrycznie w Carismie odpowidają za podane funkcje. Nic prostszego. Połącz przewody z alarmu z tymi, podanymi w instrukcji.
Anonymous - 19-03-2007, 10:13

w tej instrukcji pojawia się bardzo często SILVER point ,

co to oznacza? srebrny punkt? :oops:

Serek - 19-03-2007, 11:08

Najlogiczniej rzecz biorąc - konektory na końcach przewodów.
Anonymous - 19-03-2007, 11:44

dzięki SEREK ,

chyba juz rozpracowałem ten opis z pomocą słownika :-) ,

teraz tylko , musze odnaleźć te kable w aucie , z tego co wyczytałem w tym opisie znajdują się gdzieś po stronie kierowcy. Mam nadzieję że są wolne , bo inaczej to nie wiem jak podłączyć. I jeszcze sprawa pompy paliwa. Napisane tam jest aby uciąć 1,5 mm2 , kabla czarno- białego , ktory leci od stacyjki do pompy paliwa. No ale uciąć i co?

ktoś podłączał alarm do stacyjki i pompy paliwa?


jeszcze raz dzięki

Serek - 19-03-2007, 11:58

Przez przekaźnik dołączony do alarmu.
Kable pod deską rozdzielczą nad nogami kierowcy.
Jeżeli boisz się przerabiać przewody i chciałbyś pozostawić sobie otwartą furtkę, to proponuję zakupić złącza Scotchlok (niebieskie, czerwone, żółte). Za ich pomocą wpinasz się równolegle do przewodu, bez konieczności jego cięcia, wypinania z kostki. W razie potrzeby demontujesz całość. Pamiętaj tylko o dokładnym ukryciu takiej ingerencji. Jeżeli (odpukać) złodziej zajrzy i zobaczy, że się wpiąłeś w ten sposób - :badgrin: . Rozumiesz co mam na myśli.

Anonymous - 19-03-2007, 12:51

ok ,

czyli rozumiem że te przewody nie są wolne? ,

i musze wpiąć się w nie równolegle , np. otwieranie drzwi ,czy kierunkowskazy , czy choćby centralny

ale pompa to chyba już nie , czy np. zapłon ,

a jak to jest np. gdybam: włączam awaryjki i uruchamiam alarm to na kierunki idą 2 razy po 12 Volt?

luk_szc - 19-03-2007, 13:42

Kabelek od pompy tniesz przy samej pompie (i tam dociągasz kable) lub odnajdziesz je pod deską . W samym alarmie (centralce) powinieneś mieć przekaźnik , który odcina lub zwiera dany przewód - działa jakbyś na tym kablu założył włącznik .
Co do kierunków to powinno być separowanie galwaniczne też w centralce (tj. jakieś diodki)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group