To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Zabezpieczenie antykradzieżowe

Piotr.prot - 08-02-2017, 10:39
Temat postu: Zabezpieczenie antykradzieżowe
Na wstępie witam serdecznie jako (najprawdopodobniej) przyszły posiadacz OIII.

Po przejrzeniu forum i "internetu", oraz po rozmowie w salonie M. nadal mam parę pytań na które nie znalazłem pełnej odpowiedzi. Może ktoś z forumowiczów jest w stanie mi pomóc. A więc po kolei.

1. Jak to jest z kradzieżami Outlanderów (w szczególności nowych i prawie nowych)? W statystykach policji nie występują, ale to pewnie wina niewielkiej ilości rejestracji w ogóle. W internecie znalazłem tylko dwa opisane przypadki kradzieży (jeden z 2013 i jeden z 2016 roku).

2. Jakie zabezpieczenie możecie polecić. Chodzi mi po głowie blokada skrzyni (montowana w ASO jako gratis) i jakieś dodatkowe zabezpieczenie elektroniczne (autoalarm) montowane poza ASO)

3. Czy dostęp bezkluczykowy da się w razie zmiany koncepcji wyłączyć i otwierać/zamykać auto przy pomocy przycisków na pilocie?

Grimm - 08-02-2017, 11:36

1.Nie słyszałem o kradzieży Outlandera III ale pewnie gdzieś "tam" jakiś znikł. Jeśli stać cię na zakup nowego auta to zakładam ,że stać cię na wykupienie Auto Casco więc teoretycznie śpisz spokojnie.
2.Tu wszystko zależy od zasobności portfela bo opcji jest wiele ale bardziej bym się martwił ,że zniknie fabryczna nawigacja ze środka auta niż całe auto. Generalnie patrz punkt pierwszy (chyba,że masz za dużo euroszekli lub mieszkasz pod Petersburgiem gdzie ponoć ginie wszystko )
3.Jesteś przed zakupem auta-kup wersje bez KOS-a i problem z głowy. Na pilocie dwa przyciski bez anten nadawczych powinno załatwić problem jeśli taki widzisz.

Mieszkam prawie w centrum Warszawy gdzie czasami, pod blokiem stoją fury po 700K i jeszcze nigdy nic nikomu nie zginęło ale rozumiem, że licho nie śpi :lol:

Bizi78 - 08-02-2017, 12:04

Jak już coś zakładać to raczej nie w ASO tylko jakimś zaprzyjaźnionym warsztacie.
Fachowcy wszystkie standardowe zabezpieczenia mają w jednym palcu.
Będą chcieli to i tak ukradną (laweta, skroją kluczyki itp.).
Może warto pomyśleć nad jakimś dodatkowym nadajnikiem GPS z powiadomieniem.

Piotr.prot - 08-02-2017, 12:17

Jasną sprawą jest, że zabezpieczenie elektroniczne montowane w ASO jest bez sensu. Po pierwsze, z tego co się dowiedziałem to jest to jakiś mało wymyślny system. Po drugie wszystkie OIII mają to samo czyli potencjalny złodziej wie czego się spodziewać. Dlatego zabezpieczenie elektroniczne tylko poza ASO.

A co sądzicie o blokadzie skrzyni? Wiem, że sprawa jest dyskusyjna, bo nie każdy chce się szarpać z jakimś kluczykiem przy podłodze jak ma dostęp bezkluczykowy:). Ale pomijając wygodę i własne preferencje w tej kwestii. Czy jest to skuteczne zabezpieczenie (słyszeliście kiedyś o kradzieży auta z taką blokadą)? Czy jest jakieś ryzyko przy montażu tego w ASO (montują standardową blokadą niedźwiedzia, taką samą jak wszędzie "na mieście").

Jeśli chodzi o GPS to już nie ten level :) Mi nie zależy na odzyskiwaniu skradzionego auta (od tego jest AC i GAP) ale o zniechęcenie złodzieja to kradzieży :) )

marrok - 08-02-2017, 13:28

Piotr.prot napisał/a:


A co sądzicie o blokadzie skrzyni? Wiem, że sprawa jest dyskusyjna, bo nie każdy chce się szarpać z jakimś kluczykiem przy podłodze jak ma dostęp bezkluczykowy:). Ale pomijając wygodę i własne preferencje w tej kwestii. Czy jest to skuteczne zabezpieczenie (słyszeliście kiedyś o kradzieży auta z taką blokadą)? Czy jest jakieś ryzyko przy montażu tego w ASO (montują standardową blokadą niedźwiedzia, taką samą jak wszędzie "na mieście").


Jak każde zabezpieczenie blokada skrzyni biegów ma zniechęcić złodzieja do kradzieży auta.
Jest to dużo trudniejsze do złamania zabezpieczenie niż autoalarm.
Niedźwiedź Locka kiedyś miałem, ogólnie nie masz tam dużej filozofii montażu, wszystko jest tak pomyślane by łato założyć i trudno zdjąć po włączeniu. Kiedyś mieli kilka modeli do wszystkich marek i wyboru nie było, nie wiem jak jest teraz, w ASO można to zamontować.

Natomiast ja wychodzę z założenia że najlepszym zabezpieczeniem jest dobra polisa AC.

U nas ostatnio większość samochód kradzionych szło od razu za wschodnią granicę, po rozmowie z jednym z policjantów mogę powiedzieć tyle, że przypadkowa kradzież nie istnieje. Najpierw szuka się samochodów, ogląda jest, stara zobaczyć jakie mają zabezpieczenia a potem dopiero ustala procedurę kradzieży.

Słyszałem, że u nas do kradzieży były wykorzystywane TIRy, pod koła wkładano rolki, i na tira siup pod plandekę, ani alarm, ani blokada zapłonu, ani blokada skrzyni ci w takim wypadku nie pomoże, GPS też bo mają zagłuszacze sygnału :(

Gdzieś kiedyś słyszałem że na rolkach wyprowadzili jakąś limuzynę nawet z garażu podziemnego, na tira lub lawetę i nim się zorientujesz auta nie do znalezienia.

Znajomemu ostatnio w Wawie gwizdnęli Ceed'a. W tą samą noc zgineło chyba 4 albo 5 takich samych aut. Policja rano stwierdziła, że raczej już na Białorusi sa auta i nie do odnalezienia.

Najważniejsze dobre AC !

rajan - 08-02-2017, 14:07
Temat postu: Re: Zabezpieczenie antykradzieżowe
Piotr.prot napisał/a:

1. Jak to jest z kradzieżami Outlanderów (w szczególności nowych i prawie nowych)? W statystykach policji nie występują, ale to pewnie wina niewielkiej ilości rejestracji w ogóle. W internecie znalazłem tylko dwa opisane przypadki kradzieży (jeden z 2013 i jeden z 2016 roku).

2. Jakie zabezpieczenie możecie polecić. Chodzi mi po głowie blokada skrzyni (montowana w ASO jako gratis) i jakieś dodatkowe zabezpieczenie elektroniczne (autoalarm) montowane poza ASO)

3. Czy dostęp bezkluczykowy da się w razie zmiany koncepcji wyłączyć i otwierać/zamykać auto przy pomocy przycisków na pilocie?


1. Nie mieścimy się w statystykach, więc mało jest tych kradzieży: http://www.motofakty.pl/a...-zlodzieje.html

2. Każde mechaniczne zabezpieczenie będzie upierdliwe i dla Ciebie i dla złodzieja :) Musisz mieć dużo samozaparcia w sobie, żeby je zamykać nawet jak wpadasz na 5 minut do sklepu, bo inaczej na nic Ci one.

3. A w czym pomoże obsługa drzwi za pomocą pilota? Teoretycznie dostęp bezkluczykowy jest bezpieczniejszy, bo działa na niewielkiej odległości (sygnał z pilota łatwiej namierzyć).

lexus - 08-02-2017, 15:42

załóż zwykłe zabezpieczenie odcinające zapłon ja to mam ,samo się aktywuje tyle że trzeba nacisnąć ukryty guziczek przed odpaleniem auta, i tyle groszowa sprawa a może zniechęcić złodzieja
plecho1 - 08-02-2017, 18:54

Jak nie ukradną to albo rozpylą gaśnicę lub spalą furę dla zatarcia śladów :)
Co do zabezpieczenia, to jak już pisano wcześniej, najlepsze są niestandardowe.

tokyo - 08-02-2017, 22:35

Witam
1. Alarm kazdy ale zalozony z glowa a nie wg opisu centrali mitsubishi
2. dodatkowy przycisk owszem szczegolnie jak masz system bezkluczykowy - w sytuacji kiedy kieszonkowcy buchna klucze - znam przypadki ze ubezpieczalnie nie wyplacila pieniedz
3. blokada skrzyni biegoe owszem szczegolnie w automacie, wle w manualu idzie wypchnac samochod
4. kradzieże sa

SK666 - 10-02-2017, 14:30

Kradzieże są i będzie ich coraz więcej z KOS. Złodzieje dysponują już tzw. przedłużaczami, nie muszą kraść kluczyków lub czekać przy samochodzie. Zeskanują Cię pod domem jak śpisz i odjadą autem bez prucia drzwi, stacyjek itp. Niestety. Nie trzeba też złodziejskiej specjalizacji, teraz będzie już lecieć każda marka, nawet mało popularna, bo popyt na części będzie zawsze (pytanie kto je kupuje?) Bezkluczykowce wszystkich marek opuszczają swoich właścicieli ostatnio coraz częściej, znaleźli patent i będą go eksploatować. Zabezpieczysz się odcięciem na pompie lub innym niestandardowym, ale najważniejsze ze względów odszkodowawczych to nie trzymać w samochodzie dokumentów lub drugiej pary kluczyków, znam takie przypadki. :roll: No i AC.
jacekk - 10-02-2017, 15:01

SK666 napisał/a:
najważniejsze ze względów odszkodowawczych to nie trzymać w samochodzie dokumentów lub drugiej pary kluczyków, znam takie przypadki. :roll: No i AC.

W przypadku KOS nie zamkniesz samochodu z drugim kluczykiem-pilotem w środku.
Aby patent z przedłużaczem zadziałał trzeba się zbliżyć z urządzeniem do kluczyka na odległość kilku metrów. Przeszkody typu mur też nie są bez znaczenia. Na ile to rzeczywista metoda? Wie ktoś ile kradzieży tą metodą miało w rzeczywistości miejsce?

Tafla - 12-02-2017, 20:07

Witam, ja w przyszłym tygodniu stanę się posiadaczem Outlandera III. Zacząłem czytać OWU ubezpieczycieli i tam jest zapis, że auto o wartości powyżej 70 tysięcy PLN powinno mieć dwa zabezpieczenia.
Nie mam złudzeń, że jak ktoś będzie chciał ukraść moje auto to alarm go nie odstraszy dlatego liczę raczej na AC niż alarm :)
Pytanie jak to jest z montażem poza ASO? Co z gwarancją? Internet mówi, że raczej traci się gwarancję na elementy na styku alarm-elektryka auta.

rajan - 13-02-2017, 09:44

Tafla napisał/a:
Witam, ja w przyszłym tygodniu stanę się posiadaczem Outlandera III. Zacząłem czytać OWU ubezpieczycieli i tam jest zapis, że auto o wartości powyżej 70 tysięcy PLN powinno mieć dwa zabezpieczenia.


Kwota jest zależna od ubezpieczyciela. W niektórych towarzystwach jest to np. 100 000 zł. Pierwszym zabezpieczeniem jest fabryczny immobiliser, co do drugiego masz dowolność (lepiej coś z atestem) - może być nawet blokada kierownicy za 100 zł (fabryczna nie liczy się).

Tafla napisał/a:
Pytanie jak to jest z montażem poza ASO? Co z gwarancją? Internet mówi, że raczej traci się gwarancję na elementy na styku alarm-elektryka auta.


Każda ingerencja w auto poza ASO daje powód do utraty gwarancji na dany element (zwykle trzeba dochodzić swoich praw przed sądem). Tylko co tu się może zepsuć? Poza tym ASO nie będzie dochodzić gdzie zakładeś alarm - do nich też przyjeżdża "spec" i robi po swojemu, więc nie jest to fachowa robota mechaników ASO ani oryginalny sprzęt Mitsubishi.

Jarl - 14-02-2017, 10:40

Niedzwiedz Lock dla mnie jest przekonujacy. Moze pierwotna wersja z bolcem, ktory trzeba bylo wysunac, byla klopotliwa. Ale obecnie przekrecenie kluczyka, to nie jest jakies przesadne utrudnienie. Przy przegladzie w ASO chyba sobie to zaloze.
SK666 - 19-05-2017, 18:46

jacekk napisał/a:
Aby patent z przedłużaczem zadziałał trzeba się zbliżyć z urządzeniem do kluczyka na odległość kilku metrów. Przeszkody typu mur też nie są bez znaczenia. Na ile to rzeczywista metoda? Wie ktoś ile kradzieży tą metodą miało w rzeczywistości miejsce?


Proszę ile trwa kradzież z tzw. przedłużaczem. Ten z urządzeniem podchodzi pod ścianę/drzwi/okno domu i wzmacnia sygnał z leżącego w przedpokoju czy na stole kluczyka. Dwa podejścia, pierwsze do otwarcia samochodu, drugie do odpalenia i w drogę.... Wszystko całkowicie bezdotykowo. Żaden KOS nie jest bezpieczny. W tym roku już 2 moich znajomych oglądało sobie rano takie filmy z monitoringu z ich autami w roli głównej.

https://www.youtube.com/watch?v=LjyQmkPqhis

Kluczyki w domu do ołowianej skrzynki?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group