To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - Automatyczna skrzynie biegów ES jak działa

elvis - 16-02-2017, 22:28
Temat postu: Automatyczna skrzynie biegów ES jak działa
Witam
Mam sporta 3,0 v6 z 2004 roku w automacie. Moje pytanie brzmi czy wasze auta w takiej konfiguracji [edit] czy tylko się toczą spokojnie po drodze. Kurde myślałem, że to auto będzie latało, a ono poprostu poprawnie przyśpiesza bez szału i tyle. Jeep 4,0 automat czy trooper 3,5 to są szatany w porównaniu z pajero. Czy u was jak wdepniecie pedał gazu w podłogę to auto ciągnie na tym samym biegu lub ewentualnie zrzuci TYLKO jeden bieg?? w innych autach to skrzynie zrzucaja dwa biegi i wtedy czuć, że to jedzie.

Proszę się wyrażać na forum
:evil: .

zbyszekm2 - 17-02-2017, 08:54

Jakie przełożenie mostów masz?
jepm - 17-02-2017, 10:03

Jeep 4,0 (zakładam ze chodzi o cherokee nie wr - Trooper nie jeździłem) ma dobre 20-30 km więcej i wazy o jakieś 100 kg mniej. Co robi już sporą różnicę na czarnym i to podejrzewam że o minimum o 2-3 sek do setki. I tak jak
Cytat:
zbyszekm2

napisał jest jeszcze kwestia przełożenia mostów.
Trooper jak spojrzałem to miał 218 km tak wiec nie ma tez co porównywać z 170 km Sporta.
Jeździłem tez takim wynalazkem Daewoo Musso 3,2 220 km AT AWD (silnik z plakietka merca) i to objeżdżało jeepa jak chciało a do Pajero w ogóle nie ma porównania ale chyba nie o to w tym wszystkim chodzi :D

Rozumiem o czym piszesz jeżeli chodzi o kickdown - rzeczywiście na pewno Musso i chyba Jeep miały cos takiego że była podwójna redukcja (najpierw normalnie przy dodawaniu gazu a jak się docisnęło do podłogi to jeszcze raz - czyli najpierw jakby działała hydraulika a potem jeszcze raz elektrycznie na solenoidzie). Wydaje mi się ze w Sporcie nie ma takiego rozwiązania ale to tylko Zbyszekm2 będzie wiedział :D

elvis - 18-02-2017, 18:29

kurcze nie wiem jakie mam przełożenie. Ja mam wersje europejska jakaś liberty. Może to prze kola, bo mam jakieś szerokie kapcie 18 cali. Generalnie zbiera się to auto. Do normalnej jazdy wystarcza. Czuć, że ten silnik nie męczy się z tą masą jak przyśpiesza. Tak lekko przyspiesza. Ale spodziewałem się tego wow, a tu nie ma. Mojej żony cr-v 2litry benzyna to petarda w porównaniu do miśka.
Ja wiem, że w tym aucie nie chodzi o to, że mam być szybki i wściekły. Jeździ się ok. Ale takie wow przy wciścnięciu gazu mile widziane. No i przy takim apetycie na paliwo spodziewałem się lepiej. Aczkolwiek się przyzwyczajam.

jepm - 20-02-2017, 10:11

No cóż - musisz przejechać się Sportem z normalnym dieslem - po porównaniu otrzymasz efekt WOW :D
Spoko - przyzwyczaisz się
I tak najfajniej jest w lecie jak opuścisz szybę i rykniesz sobie na skrzyżowaniu z V6 - to jest efekt WOW - CRV tego nie ma moje PIV 3,2 DID też :D

elvis - 20-02-2017, 22:02

w sumie tak, ale tej v aż tak nie słychac- czasem mam wrażenie, ze jadę hybrydą

[ Dodano: 25-02-2017, 20:31 ]
Jeszcze mam pytanie co robi a/t mode
Widziałem na jakimś "amerykanckim" filmiku jak koles przyspiesza na suchym asfalcie i to sie zbierało - no chyba że miał 3,5l

[ Dodano: 28-02-2017, 21:49 ]
Mam jeszcze pytanie O użytkowanie
R N D to jasna sprawa. Tera chodzi mi o pozycję L, 2,3 kiedy używać i w jakich kombinacjach z napedami 4h i 4l ??

tomekr - 27-04-2017, 12:34

Przycisk a/t mode generalnie zamula samochód. Po włączeniu tego systemu wyższe biegi zmieniają się na niższych obrotach. Gdzieś przeczytałem, że ma to na celu obniżenie spalania, tryb sportowy lub drogowy. Być może sprawdzało by się to gdzieś na równinach ale u mnie, gdzie jest dużo podjazdów po prostu nie da się jeździć.
carsontaxi - 27-04-2017, 12:38

a jak bym chcial holować inny samochód moim automatem to na jakim biegu ?
Sir Stanczyk - 28-04-2017, 15:16

tomekr napisał/a:
Przycisk a/t mode generalnie zamula samochód. Po włączeniu tego systemu wyższe biegi zmieniają się na niższych obrotach. Gdzieś przeczytałem, że ma to na celu obniżenie spalania, tryb sportowy lub drogowy. Być może sprawdzało by się to gdzieś na równinach ale u mnie, gdzie jest dużo podjazdów po prostu nie da się jeździć.


Ja w instrukcji/manualu przeczytałem, że przycisk A/T służy tylko i wyłącznie do wyjeżdżania z zakopania, głębokiego błota czy śniego. Ma to za zadanie ruszyć "jak na dwójce".
Nie do jeżdżenia od tak sobie non-stop :/
Chyba, że to ja się mylę to poproszę o sprostowanie.

[ Dodano: 28-04-2017, 15:21 ]
elvis napisał/a:
w sumie tak, ale tej v aż tak nie słychac- czasem mam wrażenie, ze jadę hybrydą

[ Dodano: 25-02-2017, 20:31 ]
Jeszcze mam pytanie co robi a/t mode
Widziałem na jakimś "amerykanckim" filmiku jak koles przyspiesza na suchym asfalcie i to sie zbierało - no chyba że miał 3,5l

[ Dodano: 28-02-2017, 21:49 ]
Mam jeszcze pytanie O użytkowanie
R N D to jasna sprawa. Tera chodzi mi o pozycję L, 2,3 kiedy używać i w jakich kombinacjach z napedami 4h i 4l ??


L tylko z 4l i służy do wyjeżdżania z głebokiego śniegu czy błota i do stromych zjazdów.
2 i 3 służy do spokojnej jazdy w terenie tzn że jak wdepniesz sobie gaz do dechy by w terenie więcej mocy zyskać to masz pewność że auto nie przeskoczy na wyższe biegi niż 2 lub 3 zależy od ustawienia. I je już z 4H wystarczy.
Wszystko jest w manualu ;)

krzychu.dsg - 03-05-2017, 16:44

W automatach L to zablokowanie skrzyni na 1 biegu, 2 do drugiego a 3 do trzeciego. Czyli na pozycji "3" auto będzie używać biegów od 1 do 3, na "2" od 1 do 2.
Biegi te służą głównie do podjazdów i zjazdów, żeby przy stromym stoku skrzynia nie wrzucała nam zbyt wysokiego biegu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group