Nasze Miśki - Ot, zwykły Outek II generacji
toddy - 19-02-2017, 12:30 Temat postu: Ot, zwykły Outek II generacji Cześć! Pochwalć się swoim miśkiem. Do tej pory jeździłem głównie amerykańskimi autami a tego Outka kupiłem...właściwie przez przypadek Byłem w komisie oglądać Jeepa a w kącie stał ten Misiek, zakurzony, porzucony. Odpalił z delikatnym problemem ale spoko, bez tragedii. Przejechałem się nim, w międzyczasie szybki telefon do ASO Mitsubishi i do serwisu na sprawdzenie. Przebieg okazał się prawdziwy, histria auta znana, do remontu zawieszenie i parę innyc pierdół - szybka decyzja, targowanie i tak oto stałem się posoadaczem Outlandera II z 2008 roku, pierwsza rejestracja Czerwiec 2009, aktualny rzebieg 126734 KM, silnik 2.0DID BSY + fabrycznie moduł rallytronic czyli razem jedt 167 KM, wersja Intense + czy jakoś tak. Prezentuje się tak:
toddy - 19-02-2017, 12:36
Zaraz po kupnie zrobiłem teścik nq szczelność głowicy:
1 - rozpoczęcie testu ( silnik delikatnie rozgrzany )
2 - po 15 min pracy silnika :
Snaczy wszywtko szczelne 2)
toddy - 19-02-2017, 12:51
Potem poszedł pakiet startowy. A że lubię raz a dobrze, to trochę mnie to kosztowało:
- komplet świec żarowych + nowa uszczelka pod pokrywą zaworową
- olej silnik ( Valvoline SynPower 5w30 XL-III XTREME VW504-507 )
- nowy filtr oleju, powietrza, paliwa i przeciw pyłkowy
- olej do mostu i skrzyni rozdzielfzej ( MOTUL GEAR 300 75w90 )
- nowa tarcze tył + nowe klocki + szczęki ręcznego z zestawem naprawczym
- wahacze przednie dolne
- wszystkie tuleje gumowo metalowe przór + tył
W planach na wiosnę2
- zakup oponek letnich bo mam go na zimówkach ( najprawdopodobniej wjadą Uniroyale Rainsport 225/55R18 - wolałbym Vredestein Ultrac Suv Sensenta ale nie robią w tym rozmiarze )
- zabezpieczenie antykotozyjne podwozia
- wymiana tłumika końcowego po troszku podrdzewiały
- serwis klimy ( odgrzybienie, ozonowanie, wpompowanie świerzego oleju do czynnika, sprawdzenie szelności - standard )
- i na bierzco co będzie wychodziło.
Olivia - 19-02-2017, 15:56
Fajne autko. Przeglądam czasami Outlandery ze szczególną uwagą pierwszej generacji z silnikiem Turbo. Ale rocznik mnie przeraża, ciut już zakurzone. Dlatego zaczęłam nieśmiało spoglądać na drugą generację, taką jak Twoja, z tym że w silniku benzynowym. Słyszałam że silniki w dieslu od Peugeota są OK ale o Passatach szkoda nawet stukać w klawiaturę. Ty masz francuskie serce ?
Hugo - 19-02-2017, 15:57
Olivia, chyba wszystkie 2,0 diesel w OII były z vw.
Bzyk_R1 - 19-02-2017, 16:43
Dokładnie. Z Francji mają tylko znaczki wszędzie bije serce TDI w kilku wersjach oznaczenia. Olivia, nie jeden przykurzony O1 jeszcze dłużej pojeździ jak te obecne wynalazki nowe.
Hugo - 19-02-2017, 18:23
Bzyk_R1, nie do końca. 2,2 HDI jest od PSA.
toddy - 19-02-2017, 21:50
U mnie siedzi 2.0 TDI z VW ale podobno w tej generacji już nie występują problemy z głowicami - potwierdził mi to serwisant w ASO Mitsubishi, serwisant specjalizujłcy się w japońcach i kumpel z ASO VW. A najbardziej dopracowana wersja to BSY
Piwor - 21-02-2017, 18:56
Oznaczenie silnika BKD dla Mitsubishi.
Matejko - 22-02-2017, 00:31
Piwor napisał/a: |
Oznaczenie silnika BKD dla Mitsubishi. |
tak szczerze to widziałem więcej rozwalonych bloków w 1.9 BXE, niż głowic w BKD/BSY
a niby 1.9 taki super (oba silniki były montowane równolegle w VAGach)
toddy napisał/a: | U mnie siedzi 2.0 TDI z VW ale podobno w tej generacji już nie występują problemy z głowicami - potwierdził mi to serwisant w ASO Mitsubishi, serwisant specjalizujłcy się w japońcach i kumpel z ASO VW. A najbardziej dopracowana wersja to BSY |
Piwor - ile głowić w BSY robiliście?
toddy - 22-02-2017, 11:21
Piwor napisał/a: |
Oznaczenie silnika BKD dla Mitsubishi. |
Ja mam wlepke na klapie BSY i w karcie.pojazdu też takie samo oznaczenie.
toddy - 22-02-2017, 11:24
Matejko napisał/a: | Piwor napisał/a: |
Oznaczenie silnika BKD dla Mitsubishi. |
tak szczerze to widziałem więcej rozwalonych bloków w 1.9 BXE, niż głowic w BKD/BSY
a niby 1.9 taki super (oba silniki były montowane równolegle w VAGach)
toddy napisał/a: | U mnie siedzi 2.0 TDI z VW ale podobno w tej generacji już nie występują problemy z głowicami - potwierdził mi to serwisant w ASO Mitsubishi, serwisant specjalizujłcy się w japońcach i kumpel z ASO VW. A najbardziej dopracowana wersja to BSY |
Piwor - ile głowić w BSY robiliście? |
Oficjalnie VAG nie przyzanje się do wadliwych silników - ich stanowisko jest takie, że na zyliardy silników które wyprodukowali tylko pierdyliard ma problemy więc nie jest to wadą konstrukcyjną. Jak by nie patrzeć to zwykłego konsumenta oni zawsze
toddy - 03-03-2017, 15:42
No i kolejna część pakieu startowego - nowe amorki tył od Kayaby
toddy - 29-03-2017, 21:17
Kolejny upgrade - nowe amorki KYB na przód razem z nowymi osłonami, odbojami, łożyskami oraz nowe łączniki stanów z przodu.
toddy - 25-04-2017, 16:29
I kolejne fanty - tym razem nowe końcówki drążków kierowniczych...i cały czas coś mi napiernicza z prawej strony z przodu. Powoli tracę do niego cierpliwość...
|
|
|