To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - L200 rama

Mariusz15 - 28-02-2017, 14:35
Temat postu: L200 rama
Witam na początku chciałbym sie przywitać bo jestem nowy.
Mam następujące pytanie do l200 94/95r od czego będzie pasować rama? Ta obecna jest nieudolnie pospawana i krzywa. Ma koło mnie koleś niedaleko od 1999 czy podpasuje? Jeśli nie to od jakich rocznikow można ją zaadaptować. Pozdrawiam

Lukas82 - 23-04-2019, 16:57

Witajcie. Nie chcę zakładać nowego tematu o ramie, więc podepnę się do tego. Czy ktoś z Was bawił się w zabezpieczenie antykorozyjne zewnętrznych ścian ramy w L200 po 2006r produkcji? Wnętrze ramy zabezpieczyłem preparatem Rust-coś tam (w sumie nieistotne), teraz przyszedł czas na trochę estetyki - bo zewnątrz rama wygląda tragicznie. Z powodu rdzy ledwo czytelny jest na przykład nr. VIN.

Planuję ramę i most oczyścić z syfu i rudej (w miarę możliwości) - lub ich elementy, do których będę miał dostęp spod auta i zastosować farbę jak Corina na przykład. Dodatkowo na to jakąś masę bitumiczną położoną z pistoletu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że nie da się tego zrobić dobrze bez zdejmowania nadwozia ...

I tu pytanie: czy prócz jakichś tam walorów estetycznych taki zabieg będzie miał sens? Czy ktoś walczył już z rudą na ramie w podobnych okolicznościach i może podpowiedzieć na ile taki zabieg wystarczy?

Pozdrawiam :)

pablo eldiablo - 24-04-2019, 15:49

Wszystko zależy, jak dokładnie to ogarniesz. Najlepiej by było podnieść budę, gołą ramę wypiaskować i dokładnie zabezpieczyć kolejnymi warstwami. Gdzieś mi w necie mignęła strona, jak gość piaskował, spawał i cynkował ramę Toyoty Tundry :-) Wyszła lepsza niż z fabryki ;-)

Ale pewnie wszystko, cokolwiek nie zrobisz w celu powstrzymania rudej będzie lepsze, niż nic nierobienie.

Ja pewnie odpuścił bym sobie 'baranki'. Na ramę podkład wiążący rdzę + farba. Baranki mi się tylko kojarzą z warstwą, pod którą kwitnie niezauważona ruda aż do momentu, kiedy nie ma już czego ratować, bo rama się złamie ;-)

[ Dodano: 21-07-2019, 17:04 ]
@ Lukas82

Właśnie jestem po konserwacji ramy, więc opiszę, jak to zostało zrobione w mojej elce:
wbrew temu, co pisałem w poprzednim poście (że najlepiej by było ściągnąć budę i obrabiać gołą ramę) - nie zrobiłem tak ze względu na koszty. Oczywiście podtrzymuję, że tak było by lepiej! :wink:

Rama została wypiaskowana bez podnoszenia nadwozia, co oczywiście ma ten ogromny minus, że nie wszędzie da się dojść od góry. Niemniej jednak gdzie się dało - została wypiaskowana i zabezpieczona podkładem antykorozyjnym i farbą okrętową. W zamknięte profile poszły dwie puchy fluidolu.

Rama, obudowa tylnego mostu, metalowe osłony itp elementy wyglądają teraz super, co ważne po piaskowaniu poznałem rzeczywistą kondycję ramy - na szczęście okazało się, że wyglądała gorzej, niż był jej stan faktyczny. Żadnych dziur nie stwierdzono, a VIN znowu widać ;-)

Ze względu na niedokładność roboty bez podniesienia budy liczę się z tym, że nie będzie to tak trwałe, jak mogło by być - ale zobaczę tak naprawdę po zimie, ile ta konserwacja była warta. :roll:

dziobaku - 03-03-2020, 18:41

i jak obecnie stan ramy? co widać po rok i lekkiej zimie?
pablo eldiablo - 20-03-2020, 17:41

Na razie nie wygląda źle, ale przy najbliższej okazji spróbuję w miarę dokładnie umyć dół i obejrzeć na podnośniku. Na tą chwilę wygląda na pewno nadal lepiej, niż przed zabezpieczeniem.
APINIU - 29-03-2020, 23:12

Witam. Chciałbym umyć karcherem wnętrze ramy za pomocą końcówki do czeszczenia kanalizy. Potem może wpuścić trochę jakiegoś odrdzewiacza , jeszcze raz przepłukać i wysuszyć. Następnie przydałoby się coś tam wpsikać co zwiąże resztki rdzy i zakonserwuje.Proszę doradżcie mi czy dobrze dumam i dajcie namiary na jakis dobry środek który dam rade sam sobie aplikowac za pomoca sprężarki i jakiegoś pistoletu. Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group