To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] Idzie wiosna - czas na nowe opony ...

5eba - 05-03-2017, 01:17
Temat postu: [3.2 DID] Idzie wiosna - czas na nowe opony ...
I zastanawiam się co kupić ...
Podobno 265/75/16 wchodzi bez problemu , prawda ??

Rozmyślam nad BFG AT lub MT , Kumho kl71, Goodyear Wrangler Duratrac, Hankook MT RT03
Wiadomo z tych wymienionych na szosie najlepiej spisywał będzie się BFG AT, a z pozostałych ??

Zuzia - 05-03-2017, 07:32

Spójrz jeszcze w stronę cooper discoverer s/t maxx . Latam na nich od jakiegoś czasu ,łącznie z zimą ,cicha, dobrze robi w terenie,niezła na asfalcie suchym i mokrym. Masz blisko do mnie możemy się umówić na oblukanie.
piotras78 - 05-03-2017, 13:03

5eba napisał/a:
lub MT

Weź nalewaki simexów. Tańsze i lepsze na asfalt a w terenie nie będzie mocnych :D
Zuzia napisał/a:
cooper

Chińszczyznę można jeść, ale opony proponowałbym lepszej firmy.
5eba napisał/a:
Wiadomo z tych wymienionych na szosie najlepiej spisywał będzie się BFG AT, a z pozostałych ??

Raczej opony o nazwie mud terrain jak sama nazwa wskazuje nie będą najlepsze na szosę, bo są skonstruowane pod coś innego, konkretnie pod błoto.
Zależy do czego szukasz opony. Polecam napisać, ułatwi to ew. poradę.

Zuzia - 05-03-2017, 13:11

A od kiedy coopery są chińskie?
http://www.oponeo.pl/artykul/historia-opon-cooper :lol: :lol:
To że mają fabrykę w Chinach ich nie dyskwalifikuje , a nalewek nigdy już nie kupię ,zbyt mała różnica w cenie między nową a niepewną nalewką.

piotras78 - 05-03-2017, 13:19

Tak samo są amerykańskie jak romet czy junak polskie. Zresztą testy mówią same za siebie jeśli chodzi o kwestię jakości:
Cytat:

Prawdziwie dramatyczna różnica pojawia się na nawierzchni mokrej. Największym rozczarowaniem jest amerykańska opona Cooper Discoverer M+S. Droga hamowania "na mokro" w praktyce dyskwalifikuje zastosowanie jej w ruchu ulicznym. 77,4 m drogi hamowania z prędkości 100 km/hto prawdziwe niebezpieczeństwo. W tej konkurencji najlepszy Continental CrossContact Winter potrzebuje 54,8 m - 22,6 m mniej. Cooper ma jednak bardzo korzystną cenę. Jednak równie tani Hankook drogą hamowania 59,2 m udowadnia, że również tanie opony na mokrej nawierzchni nie muszą wypadać katastrofalnie. Cooper poległ również w innych dyscyplinach - podczas hamowania na nawierzchni suchej, w czasie testowania przyczepnościw zakrętach i przy pomiarze hałasu toczenia.

http://4x4.auto-swiat.pl/...5-70-r-16/dde4y

Zuzia - 05-03-2017, 13:24

Raczej pogadaj z ludźmi co na tym jeżdżą, nie testy auto czegoś, proponuje poczytać fora zza wielkij wody. Zarówno z usej jak i kangury bardzo chwalą. Niestety żaden AT /MT na mokrym czy śliskim asfalcie nie ma porównania do szosówki.
piotras78 - 05-03-2017, 13:33

Zuzia napisał/a:
aczej pogadaj z ludźmi co na tym jeżdżą, nie testy auto czegoś

Wiadomo, szczególnie w naszym grajdole, w którym racja każdego jest bardziej mojsza :D
Obiektywny test się myli, bo ja jeżdżę na tych oponach, kupiłem, więc muszą być NAJLEPSZE!
Zuzia napisał/a:
proponuje poczytać fora zza wielkij wody.

Nie, to ja proponuję poczytać te fora. Jakoś na stronach z końcówką .com ludzie potrafią ocenić swój zakup zamiast pisać "kupiłem, więc jest dobre i nie ma lepszego" ;)
I póki co to ja przytoczyłem jakiś sensowne argumenty a ty tylko piszesz o tym, żeby ktoś coś zrobił. Jeszcze wklej tu zdjęcie cebuli dla większej swojskości :twisted:

Zuzia - 05-03-2017, 13:46

Kolego nie napisałem że moje jest najlepsze , nie pisz mi tu o cebuli , kompleks warsafki wychodzi. Tak się składa że już od kilkunastu lat latam z racji pracy i zamiłowania 4x4. Siedem różnych aut 4x4 przeszło przez moje łapki i nie piszę które było najlepsze lub najgorsze miały swoje wady i zalety. Na razie to Ty wyskoczyłeś tu z oponkami do ekonomicznych suwów i faszystowskim auto bildem :evil: . Masz jakieś doświadczenia z jeżdżenia na oponie AT lub MT to napisz jak nie to nie troluj. Szczególnie nie pisz o nalewanych MT na asfalt bo naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.
piotras78 - 05-03-2017, 14:00

Zuzia napisał/a:
Szczególnie nie pisz o nalewanych MT na asfalt bo naprawdę nie masz pojęcia o czym piszesz.

Brawo, że nie wyczułaś oczywistego sarkazmu :D
Zuzia napisał/a:
Kolego nie napisałem że moje jest najlepsze
Zuzia napisał/a:
Latam na nich od jakiegoś czasu ,łącznie z zimą ,cicha, dobrze robi w terenie,niezła na asfalcie suchym i mokrym.

Jednym słowem- ideał opony. I do tego w dobrej cenie ;)
Zuzia napisał/a:
Tak się składa że już od kilkunastu lat latam z racji pracy i zamiłowania 4x4. Siedem różnych aut 4x4 przeszło przez moje łapki

To tyle co ten redaktor w tydzień, góra dwa tygodnie. Faktycznie to czyni twoją opinię lepszą od jego ;)
Zuzia napisał/a:
faszystowskim auto bildem :evil:

Żydowsko-niemieckim, co nie? Takie kondominium prasowe :twisted:

PiotrKw - 05-03-2017, 15:12

piotras78 napisał/a:
Brawo, że nie wyczułaś oczywistego sarkazmu


Zuzia to facet :D , i ma sporo racji .. :wink:

5eba - 05-03-2017, 15:39

Pany, ja wiem do czego jest MT i do czego jest AT , simexy, bfg mt i at , sahary i pare innych miałem już w życiu.

Pajero mam blisko pół roku i w "lesie" byłem dwa razy a np w środę 600km po asfalcie za to czy pod norymberge z lawetą się jechało ...

Terenówka nie musi jeździć po bagnie ale terenowe koło zdobi - z podanych przez mnie opon wiem, że po szosie jechać idzie na nich w porównaniu np do simexa na którym nie idzie jechać na szosie (w dużym uproszczeniu).
Może ktoś użytkuje takowe opony i podzieli się spostrzeżeniami. Ten cooper też robi wrażenie cywilizowanego MT.
I jak z tym rozmiarem 265/75/16??

Zuzia - 05-03-2017, 15:55

Rozmiar osiągalny .
5eba - 05-03-2017, 16:17

Zuzia napisał/a:
Rozmiar osiągalny .


W sensie czy wejdzie do zwykłego pajero III króciaka bez liftów itd

Zuzia - 05-03-2017, 19:14

To w sumie niecałe 32 cale ,na cm jakieś 81 , powinno wejść jak nie masz klapniętych sprężyn.
Pogrzebałem na forach u kangurów i piszą że ten rozmiar wchodzi.

Michał_PIII - 05-03-2017, 21:15

Bez liftu 265 75 16 może zahaczać jeśli masz kucnięte sprężyny.
Pamiętaj że przy tym rozmiarze poczujesz wyraźny spadek mocy.

Je jeżdżę na 235 85 16 i uważam że jest to optymalny rozmiar na pajero. J
eśli nie chcesz jeździć nim tylko w terenie to szukaj raczej at, sam pewnie o tym wiesz. BFGoordich At jest do wszystkiego i na wszystkim robi trochę,
MT robi w miarę dobrze tylko w błocie reszta mocno słabo.

Wrangler robi całkiem nieźle, na asfalcie nie licz na cuda, w terenie całkiem dobrze sobie radzi na wszystkim, dodaje całkiem :)

A hankook najlepszy w teren, w błocie robi może nie do końca super, ogólnie b.dobrze. Nie jeździj nimi tylko po asfalcie mają miękką mieszankę i szybko bieżnik ucieka.

[ Dodano: 05-03-2017, 21:17 ]
a opony BFGoodrich nie trzymają wymiarów często, mam na podwórku pajero 3 tylko z liftem z 265 75 16 to w razie czego mogę Ci podać faktyczne wymiary



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group