To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98

kubabrzesko - 06-03-2017, 07:50
Temat postu: Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98
Pytanie moze wydac sie glupie i sam sie dziwie ze mając ten silnik juz od ponad 3 lat dopiero teraz je zadaje .Wczesniej mojego outka zagazowalem po tygodniu jazdy wiec benzyny auto zuzywalo niewiele , w przypadku O III ktorego posiadam gdzies od miesiaca czekam na swoją kolejke u gaziarza i leje na przemian 95 i 98 oktanow.Niedawno wlalem preprat czyszczacy do paliwa liqui moly , a wczoraj na autostradzie gdzies przy 160 km/h zaczelo cos dzwinie szybko i cyklicznie metalicznie stukac.Szybko zjechalem na pobocze i zgasilem silnik.Kolega ktory za mna jechal mowil mi ze z rury kopcil mi chwile na czarno.Sprawdzilem stan oleju i pojechalem dalej i nie zauwazylem zeby bylo cos nie tak , albo auto stracilo na mocy.Dodam ze stalo sie to na benzynie 95 ,a tankuje tylko na dobrych stacjach.
Pytanie - czy moglo u mnie wystapic spalanie stukowe ??Czy moze kumulacja dodatkow do paliwa ktore dodalem w przeciagu 2000 km dwa razy i na dodatek lałem paliwa premium ??
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?

tomoman - 06-03-2017, 11:56

Powiem z doświadczenia motocyklowego, bo do samochodu zawsze leje 95. Jak już jeździsz na 98 to lej 98, jak 95 to lej 95. Lanie na przemian powodowało u mnie różne "cyrki", głównie przy odpalaniu, poza tym, unikam jak ognia paliw z Orlenu jak mi zadławiło przy wyprzedzaniu na odkręconej manetce. W samochodzie to szarpnie, na motorze robi się gorąco wtedy :D

Co do specyfików dolewanych, to ciężko oceniać, ilu kierowców tyle opinii. Wlałem kiedyś do starego Escorta diesla, miało coś pomóc, nie pomogło nic - czy zaszkodziło, ciężko powiedzieć.

Krzyzak - 06-03-2017, 12:59

kubabrzesko napisał/a:
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?
95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony

tokyo - 06-03-2017, 20:30

Do do aut z USA 95 jw kolega.
Lanie 98 moze powodowac czasami zaswiecenie kontrolki silnika (blad sondy lambda
Mapa ECU silnika jest w glownej mierze zrobiona na paliwo z danego rynku.
Spalanie stukowe watpie poniewaz nad wszystkim czuwa komputer.

kubabrzesko - 06-03-2017, 20:51

Troche mnie kolega TOKYO zmartwil.W takim razie jak nie spalanie stukowe to co moglo wydawac na obiazeniu silnika takie dzwieki ??Dodam ze zrobilem w zyciu ponad milion kilometrow , mialem dziesiatki roznego rodzaju przygod samochodowych poczawszy od urwanych plastikow pod autem po dziury w tloku , uszczelki pod glowicą , a nawet zajechane panewki ,ale takiego dzwieku jak wczoraj nigdy nie slyszalem.Powtorze - bylo to cykliczne bardzo glosne stukanie przez okolo 5 sekund w czasie przyspieszania przy predkosci 160 km/h.Dodam ze jezdzilem juz tym autem po 200 km/ h i ponad ( 210 elektoniczne ogranicznie :lol: ) i nigdy mi sie to nie zdarzylo.
PS .kolego TOKYO -radar w zderzaku pod atrapą nie jest obity .Mam nadzieje ze to wina kabli dochadzach do niego , ale to sprawdze jak bede mial wiecej czasu i sciagne przedni zderzak.

[ Dodano: 20-03-2017, 21:53 ]
Panowie , juz wiem co bylo przyczyną cyklicznego stukania w czasie szybkiej jazdy.Otoz po jakims czasie po tej sytuacji pojechalem do mechanika wymienic oleje w dyfrze i skrzyni rozdzielczej i jak auto bylo na podnosniku zauwazylem ze brakuje opaski i kawalka gumy ochronnej ( podobnej do obudowy przegubu ) na wale tuz za podporą .Mechanik zalozyl uniwersalną zblizoną wymiarem do budowy walu (21 mm z przodu i 63 mm z tyl) wczesniej oczywiscie zaznaczając miejsce rozpiecia walu zeby nie bylo bicia.Jezdzilem tak chwile ( okolo 1000 km ) i wczoraj przy 180 km/h na autostradzie znowu ten sam glosny cykliczny dzwiek ktorego stukot zmniejszal sie wraz ze spadkiem predkosci.Zjechalem na pobocze w bezpieczne miejsce i zajrzalem pod spod w miejsce niedawno wymienianej oslony walu.Okazalo sie ze pekla guma i krecąc sie tlukla sie o oslone przy podporze walu krzywiac ja nawet.Kombinerkami zerwalem ja zeby móc spokojnie kontynuowac jazde.Wczesniej prawdopodnie zatluklo sie to samo tylko element odpadl i po ponownym rozpoczeciu jazdy byl juz spokoj.
Teraz pytanie - czy oryginalnie powinna tam byc gumowa oslona walu ? - przypomne - chodzi tu o miejsce gdzie wal sie wydluza i skraca tuz za podporą.Szukalem w internecie i nic nie moge znalezc.Czy bylby ktos z kolegow uprzejmy i mogl zrobic zdjecie , abo swoimi slowami opisac czym zabudowane jest lączenie walu tuz za wspornikiem ???

jacekk - 21-03-2017, 17:56

Krzyzak napisał/a:
kubabrzesko napisał/a:
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?
95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony

Najniższa sprzedawana Regular ma 87 (a najlepsza 91-93). W USA i Kanadzie mają też inne normy. Nie wgłębiając się w detale do amerykańskich oktanów należy dodać 5 by uzyskać europejskie.
Gdy to się uwzględni różnica nie jest zbyt duża, podobnie jak ten sam silnik sprzedawany na obu rynkach.

Krzyzak - 21-03-2017, 21:00

trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5?
ja rozumiem, że farenhajty przeliczają, ale żeby oktany też?

apg2312 - 21-03-2017, 22:13

Inne normy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_MON_i_DON

rajan - 22-03-2017, 09:23

Krzyzak napisał/a:
trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5?


Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy :wink:

Krzyzak - 22-03-2017, 09:44

rajan napisał/a:
Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy
to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze

apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć

rajan - 22-03-2017, 10:45

Krzyzak napisał/a:
to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze


Niestety to nie mit. Natomiast to, że nawet poza Polską możesz trafić na słabej jakości paliwo to prawda.

sla - 22-03-2017, 17:29

rajan napisał/a:
Niestety to nie mit.

To prawda, samochód żwawiej jeżdzi i mniej pali. Sprawdzone empirycznie wielokrotnie.

jacekk - 22-03-2017, 19:16

Krzyzak napisał/a:
apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć

Artykuł w polskiej wikipedii jest nieścisły. Dla paliw sprzedawanych w EU MON jest o 10 oktanów niższy niż RON. Tutaj jest secyfikacja benzyny produkowanej przez Lotos: http://www.lotos.pl/321/p...zolowiowa_95_al
W Europie na stacjach podaje się RON, natomiast w USA/Kanadzie średnią z RON i MON. Stąd różnica 5 oktanów w oznakowaniu dla tego samego paliwa na obu kontynentach.

Krzyzak - 22-03-2017, 21:24

bardzo dobra lekcja - reasumując: lepszego jak 95 nie warto lać, bo i tak się nie wykorzysta
Pablo79 - 03-08-2017, 08:50

Rozumiem, że do zagazowanej 2 litrowej benzyny w OutlanderzeIII, też należy lać 95 oktanów?
Na których stacjach benzynowych tankować, gdzie jest najlepsze paliwo?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group