Outlander III Ogólne - Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98
kubabrzesko - 06-03-2017, 07:50 Temat postu: Jaką benzyne do 3,0 V6 - 95 czy 98 Pytanie moze wydac sie glupie i sam sie dziwie ze mając ten silnik juz od ponad 3 lat dopiero teraz je zadaje .Wczesniej mojego outka zagazowalem po tygodniu jazdy wiec benzyny auto zuzywalo niewiele , w przypadku O III ktorego posiadam gdzies od miesiaca czekam na swoją kolejke u gaziarza i leje na przemian 95 i 98 oktanow.Niedawno wlalem preprat czyszczacy do paliwa liqui moly , a wczoraj na autostradzie gdzies przy 160 km/h zaczelo cos dzwinie szybko i cyklicznie metalicznie stukac.Szybko zjechalem na pobocze i zgasilem silnik.Kolega ktory za mna jechal mowil mi ze z rury kopcil mi chwile na czarno.Sprawdzilem stan oleju i pojechalem dalej i nie zauwazylem zeby bylo cos nie tak , albo auto stracilo na mocy.Dodam ze stalo sie to na benzynie 95 ,a tankuje tylko na dobrych stacjach.
Pytanie - czy moglo u mnie wystapic spalanie stukowe ??Czy moze kumulacja dodatkow do paliwa ktore dodalem w przeciagu 2000 km dwa razy i na dodatek lałem paliwa premium ??
Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ?
tomoman - 06-03-2017, 11:56
Powiem z doświadczenia motocyklowego, bo do samochodu zawsze leje 95. Jak już jeździsz na 98 to lej 98, jak 95 to lej 95. Lanie na przemian powodowało u mnie różne "cyrki", głównie przy odpalaniu, poza tym, unikam jak ognia paliw z Orlenu jak mi zadławiło przy wyprzedzaniu na odkręconej manetce. W samochodzie to szarpnie, na motorze robi się gorąco wtedy
Co do specyfików dolewanych, to ciężko oceniać, ilu kierowców tyle opinii. Wlałem kiedyś do starego Escorta diesla, miało coś pomóc, nie pomogło nic - czy zaszkodziło, ciężko powiedzieć.
Krzyzak - 06-03-2017, 12:59
kubabrzesko napisał/a: | Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ? | 95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony
tokyo - 06-03-2017, 20:30
Do do aut z USA 95 jw kolega.
Lanie 98 moze powodowac czasami zaswiecenie kontrolki silnika (blad sondy lambda
Mapa ECU silnika jest w glownej mierze zrobiona na paliwo z danego rynku.
Spalanie stukowe watpie poniewaz nad wszystkim czuwa komputer.
kubabrzesko - 06-03-2017, 20:51
Troche mnie kolega TOKYO zmartwil.W takim razie jak nie spalanie stukowe to co moglo wydawac na obiazeniu silnika takie dzwieki ??Dodam ze zrobilem w zyciu ponad milion kilometrow , mialem dziesiatki roznego rodzaju przygod samochodowych poczawszy od urwanych plastikow pod autem po dziury w tloku , uszczelki pod glowicą , a nawet zajechane panewki ,ale takiego dzwieku jak wczoraj nigdy nie slyszalem.Powtorze - bylo to cykliczne bardzo glosne stukanie przez okolo 5 sekund w czasie przyspieszania przy predkosci 160 km/h.Dodam ze jezdzilem juz tym autem po 200 km/ h i ponad ( 210 elektoniczne ogranicznie ) i nigdy mi sie to nie zdarzylo.
PS .kolego TOKYO -radar w zderzaku pod atrapą nie jest obity .Mam nadzieje ze to wina kabli dochadzach do niego , ale to sprawdze jak bede mial wiecej czasu i sciagne przedni zderzak.
[ Dodano: 20-03-2017, 21:53 ]
Panowie , juz wiem co bylo przyczyną cyklicznego stukania w czasie szybkiej jazdy.Otoz po jakims czasie po tej sytuacji pojechalem do mechanika wymienic oleje w dyfrze i skrzyni rozdzielczej i jak auto bylo na podnosniku zauwazylem ze brakuje opaski i kawalka gumy ochronnej ( podobnej do obudowy przegubu ) na wale tuz za podporą .Mechanik zalozyl uniwersalną zblizoną wymiarem do budowy walu (21 mm z przodu i 63 mm z tyl) wczesniej oczywiscie zaznaczając miejsce rozpiecia walu zeby nie bylo bicia.Jezdzilem tak chwile ( okolo 1000 km ) i wczoraj przy 180 km/h na autostradzie znowu ten sam glosny cykliczny dzwiek ktorego stukot zmniejszal sie wraz ze spadkiem predkosci.Zjechalem na pobocze w bezpieczne miejsce i zajrzalem pod spod w miejsce niedawno wymienianej oslony walu.Okazalo sie ze pekla guma i krecąc sie tlukla sie o oslone przy podporze walu krzywiac ja nawet.Kombinerkami zerwalem ja zeby móc spokojnie kontynuowac jazde.Wczesniej prawdopodnie zatluklo sie to samo tylko element odpadl i po ponownym rozpoczeciu jazdy byl juz spokoj.
Teraz pytanie - czy oryginalnie powinna tam byc gumowa oslona walu ? - przypomne - chodzi tu o miejsce gdzie wal sie wydluza i skraca tuz za podporą.Szukalem w internecie i nic nie moge znalezc.Czy bylby ktos z kolegow uprzejmy i mogl zrobic zdjecie , abo swoimi slowami opisac czym zabudowane jest lączenie walu tuz za wspornikiem ???
jacekk - 21-03-2017, 17:56
Krzyzak napisał/a: | kubabrzesko napisał/a: | Jaką benzyne powinno sie lac do outka z usa ? | 95 wystarczy, w USA mają normalnie mniej oktanów na regular czy premium (zdaje się 85, 87 i 91)
nie ma po co przepłacać, to prosty silnik, niewysilony |
Najniższa sprzedawana Regular ma 87 (a najlepsza 91-93). W USA i Kanadzie mają też inne normy. Nie wgłębiając się w detale do amerykańskich oktanów należy dodać 5 by uzyskać europejskie.
Gdy to się uwzględni różnica nie jest zbyt duża, podobnie jak ten sam silnik sprzedawany na obu rynkach.
Krzyzak - 21-03-2017, 21:00
trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5?
ja rozumiem, że farenhajty przeliczają, ale żeby oktany też?
apg2312 - 21-03-2017, 22:13
Inne normy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa#RON.2C_MON_i_DON
rajan - 22-03-2017, 09:23
Krzyzak napisał/a: | trochę dziwne - wydawało mi się, że oktany to standard - w sensie po co dodawać te 5? |
Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy
Krzyzak - 22-03-2017, 09:44
rajan napisał/a: | Nie trzeba daleko szukać - tuż za naszą zachodnią granicą oktany dziwnie nabierają mocy | to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze
apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć
rajan - 22-03-2017, 10:45
Krzyzak napisał/a: | to już mit nieaktualny od wielu lat - dość powiedzieć, że jak byłem tam zaraz po przyjęciu nas do UE to różnica była na minus - konkretnie po wyjeżdżeniu paliwa zatankowanego w Szczecinie, zatankowałem 95 na niemieckim Shell i auto było wyraźnie słabsze |
Niestety to nie mit. Natomiast to, że nawet poza Polską możesz trafić na słabej jakości paliwo to prawda.
sla - 22-03-2017, 17:29
rajan napisał/a: | Niestety to nie mit. |
To prawda, samochód żwawiej jeżdzi i mniej pali. Sprawdzone empirycznie wielokrotnie.
jacekk - 22-03-2017, 19:16
Krzyzak napisał/a: | apg2312 - dzięki, nie wiedziałem o tym, ale jak widać różncia w pomiarach to 1-2 oktany, więc nie ma co kopii kruszyć |
Artykuł w polskiej wikipedii jest nieścisły. Dla paliw sprzedawanych w EU MON jest o 10 oktanów niższy niż RON. Tutaj jest secyfikacja benzyny produkowanej przez Lotos: http://www.lotos.pl/321/p...zolowiowa_95_al
W Europie na stacjach podaje się RON, natomiast w USA/Kanadzie średnią z RON i MON. Stąd różnica 5 oktanów w oznakowaniu dla tego samego paliwa na obu kontynentach.
Krzyzak - 22-03-2017, 21:24
bardzo dobra lekcja - reasumując: lepszego jak 95 nie warto lać, bo i tak się nie wykorzysta
Pablo79 - 03-08-2017, 08:50
Rozumiem, że do zagazowanej 2 litrowej benzyny w OutlanderzeIII, też należy lać 95 oktanów?
Na których stacjach benzynowych tankować, gdzie jest najlepsze paliwo?
|
|
|