To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Colt - Ogólne - Układ wydechowy a moc.

Anonymous - 15-03-2007, 23:35
Temat postu: Układ wydechowy a moc.
Jakis czas temu przerwala mi sie skorodowana rura miedzy katalizatorem a tlumikiem. Dzis naprawilem ta awarie i oczywiscie pozatym ze autko chodzi ciuchutko to jakby odrazu zwawiej jezdzilo.
Czy to tylko takie moje subiektywne odczucie czy ma to zwiazek z ukladem wydechowym?

Serek - 16-03-2007, 00:00

Ależ oczywiście, że tak. Nie wiesz, że układ wydechowy służy nie tylko do odprowadzenia spalin z silnika ale również wykorzystuje ich energię. Jeżeli część układu wydechowego jest uszkodzona, wówczas ta część procesu spalania zostaje zachwiana. Pojawiają się zakłócenia w przepływie spalin co może (a właściwie zawsze) powodować pogorszenie pracy jednostki napędowej.
Anonymous - 20-03-2007, 21:49

A czy mozliwe, ze przy niewielkim ubytku w tlumiku obroty delikatnie falowaly w trakcie postoju ?
Serek - 21-03-2007, 17:16

Nie wiem co to znaczy niewielki ubytek w tłumiku i delikatne falowanie. Szczegóły proszę.
46Marek - 21-03-2007, 18:57

Pawell napisał/a:
A czy mozliwe, ze przy niewielkim ubytku w tlumiku obroty delikatnie falowaly w trakcie postoju ?

wg. mnie tak
- wymiana całego ( odpowiednio dobranego )
wydechu to 2-4 KM max

Anonymous - 21-03-2007, 23:44

Serek napisał/a:
Nie wiem co to znaczy niewielki ubytek w tłumiku i delikatne falowanie. Szczegóły proszę.

Chodzi o to, ze powyzej ok. 3 tys./min tlumik zaczyna "basowo grac". Jednak jezdze tak juz prawie rok i ten stan sie nie pogarsza dlatego nic nie robilem. Co do falowania to przy postoju zdarzaja sie czasem wachania 100-200obr./min.

Serek - 22-03-2007, 14:44

Przypuszczam, że falowanie nie ma bezpośredniego związku z małą nieszczelnością układu. Co innego, kiedy układ wydechowy od czasu do czasu zatyka się wypalonymi elementami. Wówczas może to powodować okresowe wahania obrotów - szczególnie niskich.
Cytat:
Chodzi o to, ze powyzej ok. 3 tys./min tlumik zaczyna "basowo grac"

Być może powoli nadchodzi jego kres. Kiedy wypala się "nadzienie" :wink: w komorach - tłumik staje się głośniejszy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group