[92-96]Colt CA0 - [ALL] Ciśnienie w oponach
pawela - 16-03-2007, 10:25 Temat postu: [ALL] Ciśnienie w oponach Panowie mam pytanko. W instrukcji wyczytalem, ze cisnienie w oponach, zarown z przodu jak i z tylu powinno wynosci 2,1 atmosfery. Kiedy moje autko stalo na zimowkach (175/70/13) zaniepokoilo mnie ze z przodu jest malo powietrza (wygladaly jak flaki). Pojechalem pod kompresor a ten mi wskazuje z tylu 2,1 a z przodu 2,4 Zostawilem jak bylo.
Nastepnego dnia pojechalem zmienic na letnie. Wulkanizator od razu powiedzial ze z przodu jest cos malo. Potem wywazyl mi letnie (195/50/15), spytal jakie ma byc cisnienie, to mu pokazuje instrukcje ze 2,1. Kola lekko podpompowal, zalozyl i napompowal dominalnych 2,1 atm a z przodu znow flaki. Mowie mu, ze na zimowkach wczoraj bylo to samo, to podpompowal do 2,4 i jest w miare, choc w porownaniu do tylu wyglada na sporo mniej powietrza.
Co moze sie dziac? Tez mieliscie cos takiego? Kumpel mowil mi, ze w swoim C5X pompuje z przodu na 2,5 atm.
Dodam ze moj colt to automat. Czy te dodatkowe 20kg skrzyni moga tak wplywac na rozklad masy?
Hugo - 16-03-2007, 10:37
W standardowe opony pompujemy tak jak w instrukcji piszą, a w większe spokojnie można dołożyć 0,2-0,3 at. Chociaż 2,5 to już trochę dużo. To, że Twoje opony wyglądają jak "na flaku" może być spowodowane samą konstrukcją opony. Jej wyglądem. Najważniejsze, że nie bije kierownica, nie rzuca autem i chociaż wygląda, że jest mało powietrza to faktycznie jest tyle ile ma być. Kiedyś w białym Colcie miałem stare opony, z których już schodziło powietrze i na zewnątrz nie było widać ubytku powietrza, jednak w oponie było wtedy np. 1,2 atm. Wiedziałem, że jest mało, gdyż Colt nie miał wspomagania i wtedy nie szło ukręcić kierownicą na postoju. Dodatkowo występowały drgania kierownicy i nadwozia (bardzo duże) podczas jazdy.
Anonymous - 16-03-2007, 12:13
U mnie na zimowkach identycznie to wyglada.
Ktos mi nawet zwrocil uwage, ze mam kapcia.
Oczywiscie jest to zwiazane z temp. jaka panuje.
Nie za dobrze wplywa na zimowe ogumienie.
|
|
|