Outlander I Ogólne - Outlander 1 2.0 Turbo na trasy?
soul87 - 05-04-2017, 09:36 Temat postu: Outlander 1 2.0 Turbo na trasy? Witam,
w poszukiwaniu aut wpadłem na outlandera 2.0 Turbo
Wczesniej jezdzilem audi a4, pytanie moje do uzytkownikow turbiaczy...
jak oceniacie wyciszenie / komfort podrozy outlanderem po drogach szybkiego ruchu predkosci 120-140km/h
Doznam dużego szoku na minus w porównaniu do a4 ?
Nie chodzi mi o wyciszenie zawieszenia itp tylko bardziej o halas silnika, szum drogi, opon, wiatru...
Fragu - 05-04-2017, 10:00
soul87 wg mnie doznasz.
Skrzynia jest dość krótka, auto idealnie wyciszone nie jest.
Na nawierzchni autostradowej odgłosy z zawieszenia raczej nie będą Ci przeszkadzały.
Wg mnie komfortowo jedzie się nim do ok 120kmh - co nie znaczy, że 140kmh+ jedzie się źle
W@sio - 05-04-2017, 10:59
Soulu, stary przyjacielu dobrze, że rzuciłeś temat na forum, bo po moim Outku trudno porównać jak będzie w serii
soul87 - 06-04-2017, 11:41
Fragu napisał/a: | soul87 wg mnie doznasz.
Skrzynia jest dość krótka, auto idealnie wyciszone nie jest.
Na nawierzchni autostradowej odgłosy z zawieszenia raczej nie będą Ci przeszkadzały.
Wg mnie komfortowo jedzie się nim do ok 120kmh - co nie znaczy, że 140kmh+ jedzie się źle |
Ideału nie oczekuje,
znalzłem w odchłani internetu testy gdzie dla outlandera 2.0t podają 68db przy 130km/h jest to wynik na poziomie dobrze wyciszonego kompakta i srednio wyciszonej limuzyny.. zastanawiam sie czy ma to odzwierciedlenie w rzeczywistosci
ale chyba pozostaje poprostu przejechac sie takim autem.
Bzyk_R1 - 07-04-2017, 22:00
Dzisiaj na aplikacji w telefonie pokazało 52dB przy lusterku w uchwycie na telefon przy 140km/h Ogólnie to miałem audi A4 i powiem Ci różnica jest spora. Musisz pamiętać że Outlander to wysokie auto i ma znacznie większe opory powietrza, i dodatkowo jest słabo wyciszony. W audo siedzisz nisko opory powietrza mniejsze bo auto niższe inna sylwetka. Ja wrażliwy nie jestem ale w Outku jest po prostu głośno zwłaszcza wyżej niż 140km/h ale spokojnie da się podróżować.
desti - 30-10-2017, 13:25
Przy 200km/h można było wyłączyć radio bo i tak nie było go już słychać
Emejcz - 27-12-2017, 23:07
Bzyk_R1 napisał/a: | Dzisiaj na aplikacji w telefonie pokazało 52dB przy lusterku w uchwycie na telefon przy 140km/h Ogólnie to miałem audi A4 i powiem Ci różnica jest spora. Musisz pamiętać że Outlander to wysokie auto i ma znacznie większe opory powietrza, i dodatkowo jest słabo wyciszony. W audo siedzisz nisko opory powietrza mniejsze bo auto niższe inna sylwetka. Ja wrażliwy nie jestem ale w Outku jest po prostu głośno zwłaszcza wyżej niż 140km/h ale spokojnie da się podróżować. |
Powiedz mi jakim A4 jeździłeś, że uważasz iż różnica w głośności jest duża?
Jeżdżę a4 b5 i też szukam fury na przyszłość (może w przyszłym roku lub następnym) i po długich poszukiwaniach pośród Subaru które jednak dają mi cały czas znać, że może mnie to bardzo dużo kosztować w porównaniu do A4 znalazłem OI 2.0 turbo który wydaje się spełniać moje wszystkie założenia.
Bzyk_R1 - 28-12-2017, 00:02
Emejcz, właśnie A4 B5 miałem tylko w TDI ajm. Było lepiej wyciszone niż outlander. Ale kupując O1T miałem to gdzieś, bo nie jestem wrażliwy na ilość dB wewnątrz. Poza tym O1T można dobrze wyciszyć.
Emejcz - 28-12-2017, 16:54
Ok.
Powiedz mi jak twardość zawieszenia w stosunku do A4 (jak pamiętasz to podaj jakie miałeś tam zawieszenie z tych 3 typów które występują, będę wiedział do czego porównujesz)?
Ogólnie jak z trwałością materiałów wnętrza?
Oglądałem na necie jakieś pare OI to niektóre były bardziej wyeksploatowane niż moje A4 które ma ponad 600 tys. najechane i zastanawiałem się, czy przebieg jest po prostu dużo dużo większy, czy może materiały są już podobnej trwałości jak w A4 B6.
radek79 - 28-12-2017, 17:21
turbo jest twardsze i głośniejsze,materiały są na podobnym poziomie,chciałbym zobaczyć jak wygląda twoje audi po tych 600tyś km,bo przy 450tyś sypie się wszystko
Emejcz - 28-12-2017, 20:55
Wiesz co widać ślady zużycia oczywiście, ale poprzednie też miałem A4 B5 z pewnie podobnym przebiegiem i było w nieporównywalnie gorszym stanie niż obecne.
Może mówisz o licznikowych 450 tys.
U mnie na liczniku to on ma dopiero 320 tys. ale licznik a real to dwie różne sprawy.
Fura ma się dobrze, ale tylko dlatego, że sam naprawiam, a napraw w niemcach jest sporo, lecz zazwyczaj są drobne.
Bzyk_R1 - 28-12-2017, 21:43
Emejcz, nie powiem Ci jakie miałem zawieszenie bo nigdy się nie interesowałem tym. Co dziwne wymieniałem tylko raz wahacze górne i kilka razy łączniki C kształtne. Miałem około 700 tysięcy przebiegu i wnętrze wyglądało na prawdę super. Fotel kierowcy nie miał potarganej poduszki. A miałem kubełki.
Tak jak pisze Radek, O1T jest twardszy dużo i głośnejszy. Co do zależności z przebiegiem to nie ma reguły. Wszystko zależy jak te tysiące były przejechane, autostrada czy miasto. W outlanderze poduszka fotela kierowcy szybko się zużywa i niszczy ze względu na jej umiejscowienie i ciągłe zagniatanie przy wsiadaniu.
Emejcz - 28-12-2017, 22:24
A że tak zapytam, nikt tu nie próbował ewentualnych przekladek na mieksze zawieszenie z innych modeli?
Nie da się bez druta?
Bzyk_R1 - 28-12-2017, 22:52
Kolega turek61 rozważał montaż zawieszenia od wersji wolnossących. Możesz go namierzyć i zapytać na PW dlaczego tak chce. Według mnie jest to modyfikacja bez sensu ale to moja opinia. Auto wiele nie zyska a może dużo stracić w prowadzeniu,w końcu jeździ dużo szybciej i bardziej agresywnie. Zawieszenie jest przystosowane do charakterystyki silnika. Ale tak w sumie Emejcz, wiesz jak to mówią: jeszcze Maciek w pupie a już mu kaszkę studzą... obejrzysz konkretny model, przejedziesz się, sprawdzisz czy Ci pasuje wtedy możemy rozmawiać o tym co i czy w ogóle zmieniać. Audi lepiej tłumi, tego możesz być pewien.
Jaro1974 - 28-12-2017, 23:27
Ja bym nie wymieniał zawiechy na miękką w O1T. Jak dla mnie jest ok do tej mocy która jest w serii a nawet po lekkich modach. Sam swego czasu zastanawiałem się czy nie zamienić u siebie zawiechę od turbo. Ale póki co muszę zrezygnować z tego pomysłu.
|
|
|