To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Kilka problemów - klapka paliwa, przewód ABS, kontrolki

pablo eldiablo - 10-04-2017, 19:55
Temat postu: Kilka problemów - klapka paliwa, przewód ABS, kontrolki
Cześć

Dziś kumulacja - jak już z moim autem wszystko było OK, to ten stan nie mógł potrwać dłużej... pech to pech ;-)

Problem pierwszy - urwała się lub poluzowała linka od klapki wlewu paliwa. Cięgno pod kierownicą pozostaje w pozycji otwierania, klapka zatrzaśnięta. Na razie mam jeszcze pół baku ;-) ale dostać się do wlewu jakoś muszę - jak? :roll:
Miał ktoś podobny problem? Trzeba będzie wymieniać linkę, czy możliwe, że gdzieś spadła z zaczepu? Jak się do tego dostać?

Problem drugi - w czasie jazdy zapaliły mi się na raz dwie kontrolki - wyłączona kontrola trakcji + kontrola trakcji. Przejeżdżałem akurat koło stacji kontroli pojazdów, kolejki nie było - za 20zł od ręki wjechałem na kanał. Okazało się, że przetarty jest przewód ABS w prawym przednim kole, zsunął się z blaszanych haczyków i leżał na przegubie.
Check engine się nie zaświecił, ale wydaje mi się, że samochód jeździ w trybie awaryjnym/serwisowym, brak mocy. Czy to może mieć związek? Czy szukać trzeciej awarii do kompletu..?? :evil:

enea - 10-04-2017, 20:42

brak mocy-sprawdz czy pracuje egr (ewentualnie wyczysc)
abs- polutuj a zgasnie asr i abs (czyjnik ksoztuje okolo 1500 tys) w aso
co do wlewu mozesz lekko podwazyc tak zeby sie otworzyla

pablo eldiablo - 11-04-2017, 10:08

Kwestia braku mocy się wyjaśniła... jednak kumulacja anty-lotto. Wczoraj wieczorem do kompletu zaświecił się check engine, zeskanowałem błąd P0107 - czyli błąd czujnika doładowania. Dodatkowy objaw to zaniżanie wskazań spalania na komputerze. Sądziłem, że mógł spaść lub pęknąć wężyk, już mi się to kiedyś przytrafiło - ale są na swoim miejscu. Spróbuję je sprawdzić jeszcze na drożność, może są przytkane, jak nie to, to chyba tylko wymiana czujnika? Czy da się go jakoś reanimować? Co jeszcze może dawać ten błąd i objawy?


Co do klapki wlewu - linka przerdzewiała i zerwała się od strony klapki, ciągnąc ją od strony cięgna w kabinie - wysunęła się z pancerza, 5m + kilka cm, więc raczej przerdzewiała przy samym ryglu. Jest jakiś inny awaryjny sposób na otworzenie klapki, niż podważanie? Nie chcę uszkodzić jej zatrzasku ani lakieru.

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:

enea - 11-04-2017, 17:59

pablo eldiablo napisał/a:
Kwestia braku mocy się wyjaśniła... jednak kumulacja anty-lotto. Wczoraj wieczorem do kompletu zaświecił się check engine, zeskanowałem błąd P0107 - czyli błąd czujnika doładowania. Dodatkowy objaw to zaniżanie wskazań spalania na komputerze. Sądziłem, że mógł spaść lub pęknąć wężyk, już mi się to kiedyś przytrafiło - ale są na swoim miejscu. Spróbuję je sprawdzić jeszcze na drożność, może są przytkane, jak nie to, to chyba tylko wymiana czujnika? Czy da się go jakoś reanimować? Co jeszcze może dawać ten błąd i objawy?


Co do klapki wlewu - linka przerdzewiała i zerwała się od strony klapki, ciągnąc ją od strony cięgna w kabinie - wysunęła się z pancerza, 5m + kilka cm, więc raczej przerdzewiała przy samym ryglu. Jest jakiś inny awaryjny sposób na otworzenie klapki, niż podważanie? Nie chcę uszkodzić jej zatrzasku ani lakieru.

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:


blad obowdfu czujnika ? za wysoki sygnal za niski sygnal ?
bład doładowania mzoe objawiac sie poprzez niezprawny egr :)

co do lutowania absu :d sie robilo ^^ cena nowego czunika w serwisie jest kolosalna....
Cytat:
Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki powinna odskoczyc"


był taki temat na forum

pablo eldiablo - 12-04-2017, 11:53

enea napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:


blad obowdfu czujnika ? za wysoki sygnal za niski sygnal ?
bład doładowania mzoe objawiac sie poprzez niezprawny egr :)

co do lutowania absu :d sie robilo ^^ cena nowego czunika w serwisie jest kolosalna....
Cytat:
Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki powinna odskoczyc"


był taki temat na forum


Co do czujnika ABS - raczej pójdę w zamiennik, ceny sprawdzałem na szybko 150-250zł

Błąd P0107 to nie EGR, który zresztą niedawno wymieniałem. Uszkodzenie EGR daje inny błąd, nie pamiętam kodu. Obstawiam MAP sensor albo przytkane przewody gumowe.

Cytat z forum, który przytoczyłeś jest o Outlanderze, spostrzegam subtelną różnicę w konstrukcjach L200 i Outka ;-)

Żeby zostało dla potomnych: do mechanizmu klapki wlewu w L200 można dostać się od dołu po odkręceniu nadkola. 8)

Zuzia - 12-04-2017, 14:52

Jak wymienałeś egr to czyściłeś kolektor. U mnie przy czyszczeniu zaworu zdjąłem kolektor , w środku był zarośnięty . Dopiero po oczyszczeniu autko dostało ducha i przestały wyskawać błędy.
enea - 12-04-2017, 20:38

pablo eldiablo napisał/a:
enea napisał/a:
pablo eldiablo napisał/a:

@Enea, lutowanie czujnika ABS nie wydaje mi się dobrym pomysłem...


Jak to możliwe, że te wszystkie rzeczy wyskoczyły nagle jednego dnia!?!? :evil:


blad obowdfu czujnika ? za wysoki sygnal za niski sygnal ?
bład doładowania mzoe objawiac sie poprzez niezprawny egr :)

co do lutowania absu :d sie robilo ^^ cena nowego czunika w serwisie jest kolosalna....
Cytat:
Klapkę można awaryjnie otworzyć wsuwając coś po prawej stronie do szczeliny między klapką, a błotnikiem i naciskając w stronę klapki powinna odskoczyc"


był taki temat na forum


Co do czujnika ABS - raczej pójdę w zamiennik, ceny sprawdzałem na szybko 150-250zł

Błąd P0107 to nie EGR, który zresztą niedawno wymieniałem. Uszkodzenie EGR daje inny błąd, nie pamiętam kodu. Obstawiam MAP sensor albo przytkane przewody gumowe.

Cytat z forum, który przytoczyłeś jest o Outlanderze, spostrzegam subtelną różnicę w konstrukcjach L200 i Outka ;-)

Żeby zostało dla potomnych: do mechanizmu klapki wlewu w L200 można dostać się od dołu po odkręceniu nadkola. 8)



kolego, pisalem ze jak egr stanie to i trubo slabo ciagnie, no ale skoro mowisz ze masz nowy, to sprawdz rtak jak pisal kolega wyzej syf, najlepiej bylo by go pod kompa podlaczyc i patrzec na "dane"

pablo eldiablo - 28-04-2017, 17:12

Żeby zamknąć temat: winne kontrolkom check'a i ESP były wiązki elektryczne, jak się okazało. Przewód czujnika ABS przy kole miał przetartą tylko warstwę zewnętrzną, był (i jest) sprawny. Wiązka była uszkodzona w okolicy pompy ABS.
Błąd P0107 dawała uszkodzona wiązka tuż przy czujniku doładowania.
Się zastanawiam, czy jakiś zwierz mi nie buszował pod maską, chociaż typowych śladów nie było...
W każdym razie dzięki wszystkim za sugestie, po interwencji kumatego elektryka wszystko śmiga już dłuższy czas bez nawrotów ;-)

Idąc za ciosem postanowiłem jeszcze uporać się z ostatnią wkurzającą kontrolką airbaga - muszę wymienić zwijak pod kierownicą. W osobnym wątku moja prośba :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group