Grandis Techniczne - 2.0 140KM zgasł i nie chce odpalic
dadulek - 15-04-2017, 16:37 Temat postu: 2.0 140KM zgasł i nie chce odpalic Jestem nowym (nie)szczęśliwym posiadaczem Grandisa z 2007r 2.0 140KM.
Otóż ostatnio podczas wycieczki do sklepu stanąłem na światłach. Obroty "zafalowały" dwa razy i samochód zgasł. Nie można go było odpalić. Kręcić, kręcił ale nie zaskakiwał.
W pierwszym momencie myślałem, że może zabrakło paliwa i dolałem "piątkę" - na pewno oleju napędowego ale nie pomogło.
Wezwałem znajomego od imo, bo miałem już problem z rozkodowanym kluczykiem - wszystko ok.
Zaciągnąłem pojazd do mechanika, tak sprawdzili wszystko, od ilości i jakości paliwa, zapowietrzony układ, prąd, pompy, dosłownie wszystko.
Komputer nie wykazuje żadnych błędów.
Czy macie może koledzy pojęcie co się mogło stać i możecie podsunąć pomysł lub rozwiązanie?
Nie chcę inwestować grubej kasy w naprawę zwłaszcza, że od czasu kupna (2 miesiące) robiłem już rozkodowany imo oraz 3 razy był "spadnięty" przewód od odmy (dobrze że ma wywalony DPF).
skull - 16-04-2017, 14:53
Sprawdź EGR ,wystarczy,że odłączysz przewód którym idą spaliny od EGR .Miałem ostatnio dwa auta,które zgasły w trakcie jazdy I zero błędów a okazało się,że wszystkie spaliny cofały się do układu ssącego I silnik nie odpalał
nekoashi - 16-04-2017, 20:59
Jak odłączy przewód to zawór i tak zostanie w pozycji zamknięte, najpierw trzeba go ruszyć palcem. z boku jest dźwigenka.
A jak zapali, to demontaż zaworu i czyszczenie, możesz zrobić to samemu.
benzyna ekstrakcyjna słoik i pędzelek, to wszystcko czego potrzebujesz, robiłem to już w grandisie, octavii i kangoo
skull - 17-04-2017, 01:54
Może źle się wyraziłem,chodziło mi żeby tak na szybko sprawdzić czy w egr jest przyczyna spaliny wywali na zewnątrz i zobaczyć czy zagada
dadulek - 17-04-2017, 21:06
skull napisał/a: | Może źle się wyraziłem,chodziło mi żeby tak na szybko sprawdzić czy w egr jest przyczyna spaliny wywali na zewnątrz i zobaczyć czy zagada |
ale czy przy awarii EGR-a nie powinien wyskakiwać błąd przy podłączeniu kompa?
[ Dodano: 18-04-2017, 18:38 ]
Witam,
z góry dzięki za rady ale niestety to nie jest to. EGR chodzi jak marzenie.
Jakieś inne pomysły?
skull - 18-04-2017, 21:38
dadulek napisał/a: | skull napisał/a: | Może źle się wyraziłem,chodziło mi żeby tak na szybko sprawdzić czy w egr jest przyczyna spaliny wywali na zewnątrz i zobaczyć czy zagada |
ale czy przy awarii EGR-a nie powinien wyskakiwać błąd przy podłączeniu kompa?
[ Dodano: 18-04-2017, 18:38 ]
Witam,
z góry dzięki za rady ale niestety to nie jest to. EGR chodzi jak marzenie.
Jakieś inne pomysły? |
No właśnie w tych dwóch przypadkach nie wywalało błędu EGR,dlatego pisałem że najprostszym sposobem jest odłączenie rurki ,którą spaliny lecą do kolektora ssącego i próbować uruchomić silnik,bo nawet jak będzie wydech zapchany to też powinien zagadać.
dadulek - 19-04-2017, 09:00
no właśnie to nie pomogło.
jakieś inne pomysły?
skull - 19-04-2017, 10:39
Może być dużo różnych przypadłości ,ciężko tak bez auta wydumać coś.Z takich ciężkich przypadków miałem w dieslach przykładowo w Oplu cdti padły wszystkie cztery wtryski ,a kombinowałem męczyłem się z różnymi opcjami w końcu wytargałem wszystkie wtryski I zawiozłem na sprawdzenie na stòł I okazało się że cztery są dead ,klient kupił używki wstawiło się I jeździ ,w BMW znowu sprawdzałem wszystko po kolei aż podłączyłem oscyloskop pod wtryski I okazało się że brak wysterowania na trzech wtryskach (było 6) winny był sterownik ,także są różne przypadłości ,może daj auto do innego speca jak ten rozkłada ręce.Ze swojego dośwadczenia mogę tyle podpowiedzieć ,że jak jest brak błędów ,może być uszkodzenie mechaniczne silnika lub słabe ciśnienie na pompie wstępnej o ile taka występuje .
dadulek - 22-04-2017, 08:52
Problem rozwiązany.
Bardzo śmieszna sprawa. a mianowicie zabrakło paliwa, ale nie przez moją głupotę tylko z powodu awarii pływaka, który od drugiej kreski od dołu wcale nie opadał i rezerwa się nie świeciła.
Oddając auto do mojego zaufanego mechanika, powiedziałem, że być może jest zapowietrzony z powodu braku paliwa. niby sprawdzili i wszystko było ok, bo pompa dziala i podawała paliwo i paliwo się lało.
Więc zaholowałem auto do nieautoryzowanego serwisu mitsu (który od 3 miesiecy nie jest autoryzowany) bo stwierdziłem ze tam się znają.
Dolali 10l paliwa, psiknęli autostartem i odpalił. Tak więc chyba bede musiał z Grandisem jeździć gdzieś indziej niż do mojego zaufanego mechaniora.
I teraz pytanie. Jaki może być koszt tego całego pływaka? czy pasują od VW czy to były specjalne do Mitsu?
Mam zdolności manualne nie jak mechanik ale cos tam wiem, czy poradzę sobie sam z wymianą czy jest tak jak z linką ręcznego
nekoashi - 22-04-2017, 10:23
Kolego, tam nie ma podejścia do pływaka, trzeba zrzucać zbiornik.
Bizi78 - 22-04-2017, 11:28
nekoashi napisał/a: | trzeba zrzucać zbiornik. |
Bez przesady, powinno wystarczyć zdjąć tylne siedzisko i powinien być dostęp od wnętrza auta.
http://mmc-manuals.ru/man...1131AC00ENG.pdf
Nówki raczej nie szukaj bo kosztuje +-530zł .
|
|
|