Pajero III - [3.2 DID] dobór opon letnich i zimowych
mawmarecki - 28-04-2017, 13:37 Temat postu: [3.2 DID] dobór opon letnich i zimowych Dzień dobry,
pomimo wielokrotnego wałkowania tematu chciałbym uzyskać poradę dot. opon 265/70R16.
Auto będzie eksploatowane 80% czarne / 20% drogi szutrowe. Na zimę potrzebuję opony śniegowe.
Wykombinowałem sobie taki komplet:
lato: Silverstone ESTIVA X5 265/70 R16 112T
zima: COOPER WMASTER WSC 265/70R16 112T
Jakieś za albo przeciw?
Pozdrawiam
Marecki
Mike87 - 28-04-2017, 22:02
W zimie używam od początku użytkowania auta opon Grandtrek SJ 6 265/70 R16 112 Q - zdecydowanie polecam, te opony mają bardzo dobre opinie i mogę je potwierdzić.
Zaś na lato polecam coś z marki Hankook - ciche i ekonomiczne, mam od 2 lat, wcześniej Cooper Discoverer do czasu jak pękła siatka w jednej.
krzychu.dsg - 28-04-2017, 23:40
Może pomyśl nad czymś wielosezonowym?
W takim aucie jak pajero nie ma sensu (moim zdaniem) bawić się w zmianę opon.
mawmarecki - 29-04-2017, 09:29
Dziękuję za posty,
raczej nie rozważałem opon wielosezonowych, ale po przeszukaniu internetu okazuje się że nowoczesne generacje opon wielosezonowych mają porównywalne parametry do odpowiedników na lato - oczywiście w syntetycznych pomiarach z etykiety energetycznej.
Może ktoś z forumowiczów używa np.:
Pirelli SCORPION VERDE ALL SEASON
Kleber CITILANDER
Vredestein QUATRAC 5
i zechce podzielić się opinią?
Pozdr.
M.
MartynkaWAW - 29-04-2017, 16:24
W tych czasach IMO lepiej 2x częściej zmieniać całoroczne niż 2 x rzadziej komplet lato + zima.
Szczególnie zimowe baaardzo szybko się degradują i wg mnie po 3 latach nadają się już do wymiany.
spox73 - 29-04-2017, 18:16
Całoroczne latem dają radę, ale zimą na śniegu to jest dramat.
mawmarecki - 29-04-2017, 18:47
Vredestein chwali się testem przeprowadzonym przez AutoBild:
http://www.vredestein.pl/...ciestwo-opon-całorocznych-vredestein-quatrac-5
potwierdzeniem jest 2 miejsce w innym teście ADAC:
https://www.adac.de/infot...205_55_r16.aspx
Na śniegu powinny być za to lepsze: Nokian Weatherproof i Goodyear Vector 4 Season - nie występujące w interesującym nas rozmiarze.
Chyba poczekam na inne opinie - najlepszy byłby syntetyczny test siły uciągu i przyczepności na zakręcie dla Pajero tak jak robi to ADAC.
Dziękuję za opinie.
Pozdr.
M.
krzychu.dsg - 30-04-2017, 01:06
Powiem Ci tak- na lato lepsze letnie a na zimę zimowe, co oczywiste. Jeśli jesteś w stanie szybko wykończyć opony to faktycznie lepiej zmieniać. Jednak Pajero to dla wielu osób auto raczej na dojazdy i tak jak ktoś napisał wyżej- lepiej zmieniać częściej wielosezonowe niż rzadziej letnie i zimowe.
Masa moich znajomych do SUVów wrzuca sobie takie opony i ja sam się w tym sezonie na takie przesiądę.
I imho po 2-3 latach czuć pogorszenie się przyczepności, po 5 latach jak dla mnie opona staje się zbyt niebezpieczna, szczególnie zimówka.
mawmarecki - 30-04-2017, 07:49
Dzięki
Pozdr.
M.
krzychu.dsg - 02-05-2017, 01:24
Zresztą większość Pajero jeździ cały rok na AT M+S, ale moim zdaniem to taki sobie wybór, bo auto staje się znacznie głośniejsze.
Luke Enduro - 04-05-2017, 11:19
Kupiłem niedawno COOPER WMASTER WSC 265/70R16 112T z założeniem, że będę jeździły jako całoroczne (nie jeżdżę dużo). Na suchym i mokrym asfalcie, przy prędkościach 120-130 km/h praktycznie ich nie słychać. W zakręty wchodzą jak po szynach, na suchym i na mokrym. Jestem zadowolony.
krzychu.dsg - 04-05-2017, 21:56
Znajomi używają i są raczej podobne opinie. Nawet teraz do nowych dużych SUVów ładują całoroczne, więc nie wiem dlaczego Pajero miałoby być gorsze od audi Q7
|
|
|