To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Mazowieckie - Regeneracja zacisku hamulcowego tylnego

MichciuGT - 30-04-2017, 11:20
Temat postu: Regeneracja zacisku hamulcowego tylnego
Cześć

Szukam miejsc gdzie profesjonalnie w okolicy Warszawy (najlepiej Targówka) regenerują zaciski hamulcowe - byłem w jednym miejscu w Markach i regeneracja jednego zacisku na tył wynosi w tej firmie 180zł - ogólnie firma wygląda na jak najbardziej w porządku, ale po pytaniach co wchodzi w skład regeneracji zacisku niczego konkretnego nie można się dowiedzieć, bo "tajemnica firmowa".
Zależy mi na tym żeby zaciski były rozebrane, sprawdzony stan mechanizmu hamulca ręcznego (pokazanie mi w jakim był stanie) i naprawa zacisku, w zależności od tego co będzie potrzebne, tzn. albo tylko uszczelnienia + wyczyszczenie środka mechanizmu, albo wymiana jego wkładu, dobrze byłoby też gdyby zacisk był porządnie wyczyszczony i pomalowany na oryginalny kolor.

Piwor - 01-05-2017, 15:46

Kup regenerowany.
Bizi78 - 01-05-2017, 18:52

Teoretycznie możesz kupić nowy zacisk za 199zł.
http://allegro.pl/zacisk-...6710270644.html *
Tylko trochę ta marka NTY mnie nie przekonuje :doubt: .
Ja parę lat temu za nowy zacisk i jarzmo (TRW) na allegro płaciłem 300zł/szt.
Zacisk po regeneracji to koszt 150zł/szt + przeważnie trzeba odesłać stary lub uiścić kaucję.
http://allegro.pl/mitsubi...6777260115.html *

Swoją drogą na wszystkie części: samoregulator, uszczelki, tłoczek, odpowietrznik, piaskowanie i malowanie proszkowe trzeba liczyć około 200zł/szt w detalu.


*aukcję na chybił trafił z allegro

MichciuGT - 01-05-2017, 19:12

No to jest aukcja gdzie sprzedaje po regeneracji za 150zł w Markach:
http://allegro.pl/zacisk-...6797289599.html
A jak przywiezie się swój zacisk to pytając się o cenę, dostałem odpowiedź że 180zł / zacisk będąc na miejscu.
W każdym razie dostaje się 2 lata gwarancji i wie się że jest zrobiony porządnie zrobiony.

Bizi78,
Może i sporo osób kupuje te zaciski na allegro - jak ktoś chce tanio naprawić i mieć wygląd jak nowe... ale dowiedziałem się że są zwykle niewymiarowe, przez co nie ma do nich części i po paru miesiącach zaczyna z nich cieknąć.

No i nie wiedziałem że zwykle kompleksowa regeneracja zacisku kosztuje ok 200zł... (tylko tam w Markach nie malują proszkowo, tylko sprejem jak dobrze widziałem.)

[ Dodano: 01-05-2017, 19:15 ]
Piwor, jak dobrze widzę, to nawet bardziej opłaca się kupić regenerowany (tylko nie wiem czy jest gwarancja) za 300zł oba zaciski i zwrócić im swoje, niż za samą regeneracje płacić 360zł (no chyba że jest w czymś różnica...)

Bizi78 - 01-05-2017, 20:11

Na regenerowane przeważnie dają rok gwarancji.
Trwałość regeneracji zależy od jakości komponentów.
Moje śmigają już 4 rok bezproblemowo, szybko to zleciało i trzeba będzie je trochę przeczyścić :doubt: .
Najważniejsza mądrość usłyszana od kilku mechaników to używać ręcznego i nie mówię o drifcie tylko codziennym używaniu na postoju 8) .

Bzyk_R1 - 01-05-2017, 20:48

U mnie na wiosce jak sam zdemontujesz i podrzucisz do piaskowania to kosztuje od 45-65 zł za KOMPLET :) taka ciekawostka, firma zajmuje się piaskowaniem większych rzeczy. Podpytałem z ciekawości. Niestety nie malują piecowo a pasowałoby po tym. Czasem warto wyjechać za miasto bo na obrzeżach ceny są na prawdę przystępne. Niestety w stolicy często każą sobie słono płacić.

Więc później szukasz kogoś kto pomaluje, dokupujesz zestawy naprawcze, może nie trzeba wymieniać wszystkich tłoczków, i koszt całej operacji wygląda całkiem znośnie i efekt cacy.

Bizi78 - 01-05-2017, 21:10

Tylko, że najlepiej po piaskowaniu natychmiast pomalować bo żeliwo lubi wilgoć i robota będzie o kant tyłka potłuc :wink: .
Kiedyś pytałem w firmie piaskującej elementy typu konstrukcje to mi powiedzieli, że jak dmuchną to później przez miesiąc będą szukać zacisku na placu, taki mają sprzęt :mrgreen: .
Co do ceny podanej przeze mnie to wiadomo, że tłoczek trzeba sprawdzić ale wkładać zardzewiałka do odnowionego zacisku mija się z celem.
Samoregulator najlepiej wymienić bo skoro zapiekł się ręczny to ośka pewnie zardzewiała a z rudą wiadomo nie wyplenisz i problem pewnie powróci.

MichciuGT - 02-05-2017, 09:36

Podejrzewam że mechanizm w środku może być do wyczyszczenia lub wymiany, co prawda ręczny chodzi i hamuje, ale jak zaciągnie się go podczas jazdy to nie da rady zblokować kół, jedynie działa jako spowalniacz - na SKP wyszło chyba ok. 1KN, zarówno dźwigienka lewa i prawa chodzi dobrze, tylko jarzma lekko stały - przeczyściłem nasmarowałem i teraz chodzą i niema luzów, no i zaglądając pod gumę z z prawej strony nie było widać wżerów na tłoczku pod gumą, ale naderwała mi się ona jak wypchnąłem tłoczek :/
No i wkręcałem kluczem od szlifierki kątowej, dosyć ciężko to szło, a dowiedziałem się gdzieś czytając że jeśli wkręca się i tłoczek wchodzi, bez wciskania, to mechanizm też już coś kuleje.

[ Dodano: 02-05-2017, 09:42 ]
Bizi78 napisał/a:
Tylko, że najlepiej po piaskowaniu natychmiast pomalować bo żeliwo lubi wilgoć i robota będzie o kant tyłka potłuc .

Byłem przekonany że żeliwo i aluminium co najwyżej pokryje się swoim tlenkiem i później proces erozji przebiega bardzo powoli i nie jest szkodliwy, a się nagle o takich rzeczach dowiaduje przy regeneracji zacisku... myślałem że fabrycznie malują tylko po to żeby ładniej wyglądały.

[ Dodano: 02-05-2017, 09:49 ]
Bzyk_R1 napisał/a:
U mnie na wiosce jak sam zdemontujesz i podrzucisz do piaskowania to kosztuje od 45-65 zł za KOMPLET taka ciekawostka, firma zajmuje się piaskowaniem większych rzeczy.

Mam możliwość podjechać na wioskę do wujka i samemu wypiaskować... ale to tylko piaskowanie, no i pomalować sprejem z puszki to też nie jest duży problem, gorzej jak ma się kompleksowo zregenerować i uważać na każdy proces technologiczny regeneracji, bo jak coś źle się złoży to może później cieknąć i trzeba jeszcze raz rozbierać i robić kolejny raz na własny koszt, a nie na gwarancję.

Bzyk_R1 napisał/a:
Czasem warto wyjechać za miasto bo na obrzeżach ceny są na prawdę przystępne. Niestety w stolicy często każą sobie słono płacić.

Racja, z wieloma rzeczami w Warszawie tak sprawa wygląda...
A ten zakład to i tak jest już na obrzeżach i cena wydaje się w takim przypadku uczciwa.

Bzyk_R1 napisał/a:
Więc później szukasz kogoś kto pomaluje, dokupujesz zestawy naprawcze, może nie trzeba wymieniać wszystkich tłoczków, i koszt całej operacji wygląda całkiem znośnie i efekt cacy.

Kupiłem już zestaw naprawczy i szczypce łamane długie do segera... i dowiedziałem się w miejscu gdzie regenerują że nie przyjmują zestawów naprawczych, tylko dają swoje, no chyba że chce się mieć bez gwarancji i oszczędzić 20zł na zacisku...

Piwor - 11-05-2017, 18:49

MichciuGT napisał/a:
(tylko nie wiem czy jest gwarancja)


Pewnie tak. Jeśli w pudełku kupione, to rok.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group