To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Ciśnienie turbiny?

jogi_23 - 10-05-2017, 20:27
Temat postu: Ciśnienie turbiny?
Witam. Znów coś niedomaga mój grandis. Stracił moc do 2500 obrotów potem jedzie w miarę normalnie. Geometria chodzi, gruszka sprawna, wszystkie te cienkie podciśnienia szczelne, egr sprawny wyczyszczony, przepływka podmieniana, zawory podciśnienia podmieniane, czujnik doładowania podmieniany. Wtryski rok temu regenerowane chociaż ostatnio wymieniałem filtry i z filtra wylałem mega czarnej ropy. Na moim elem27 pokazuje doładowanie turbiny przy max obciążeniu 22psi to ok 1.5bara czy to normalnie? Brak mocy od dołu nie jest uzależniony od temperatury silnika. Auto normalnie odpala chociaż mam takie wrażenie że nie tak od strzała. Jaka może być przyczyna tej zamuły?[/code]

[ Dodano: 31-05-2017, 16:16 ]
Wymieniłem pompe vacuum bo ponoć długo pompowała no i znalazłem nieszczelność na przewodzie z turbo do intercoolera. Po wymianie pompy auto dużo ciszej chodzi i tak nie klepie aż sam się zdziwiłem ale turbodziura dalej jest. Mechanik powiedział po diagnostyce że pokazuje za mało powietrza na przepływce podczas dużego obciążenia. przepływka podmieniona dwa razy na inne sprawne i dalej to samo. Czego dalej mam szukać? Nieszczelności za przepływką czy turbiną się zająć. jeszcze zauważyłem że jak pochodzi na wolnych obrotach minutkę to zaczyna być słychać turbinę i przepływomierz wskakuje na wolnych obrotach z 7g/s do 14g/s. O co może chodzić?

robertdg - 01-06-2017, 08:03

jogi_23 napisał/a:
Mechanik powiedział po diagnostyce że pokazuje za mało powietrza na przepływce podczas dużego obciążenia. przepływka podmieniona dwa razy na inne sprawne i dalej to samo. Czego dalej mam szukać? Nieszczelności za przepływką czy turbiną się zająć. jeszcze zauważyłem że jak pochodzi na wolnych obrotach minutkę to zaczyna być słychać turbinę i przepływomierz wskakuje na wolnych obrotach z 7g/s do 14g/s. O co może chodzić?
A jaka ilosc powietrza ma pokazywac skoro turbina nie zasysa, zero logicznego myslenia :roll: Teraz pozostaje kwestia co jest przyczyna ze sa takie Lagi w doładowaniu, ale tutaj nikt Ci gotowego rozwiazania na tacy nie poda bo to wymaga ingerencji w osprzęt i pomiarów, konserwacji, etc.
jogi_23 - 04-06-2017, 20:21

Jeszcze jedną rzecz zauważyłem. Jak odłączę egr to lepiej się zbiera. Jak odłączę przepływkę też lepiej się zbiera. Wiadomo że jak egr się odłączy to wtedy całe powietrze idzie z przepływki i wtedy pobiera 14g/s zamiast 7g/s. Teraz mam dylemat co to może być czy przepływka a może egr coś szwankuje bo wkładałem dwie inne przepływki i zawsze tak samo było.
robertdg - 04-06-2017, 20:34

Przepływomierz jest elementem pomiarowym a nie wykonawczym, wiec wielkosc zasysanego powietrza nie zalezy od niej
jogi_23 - 04-06-2017, 20:51

Tak tylko dlaczego przepływka zaniża wartości i słabo się zbiera a jak odłączam przepływkę to wtedy są wartości awaryjne czyli stałe ale większe i auto dobrze idzie (3 przepływki takie same objawy) Chyba że wszystkie są w kiepskim stanie ale w innych samochodach jest ok. Egr jak odłączam to wtedy ciągnie więcej powietrza przez przepływkę a co za tym idzie więcej pokazuje do kompa i lepiej się zbiera. Egr wyczyszczony i gruszka też sprawna i normalnie bez zacięć otwiera i zamyka. Dlatego się zastanawiam jaka jest przyczyna zamulenia do 2tys obrotów.

[ Dodano: 11-06-2017, 18:22 ]
Znalazłem chyba przyczynę. Jest nieszczelność jeszcze na chłodnicy spalin egru. I teraz się zastanawiam czy wymieniać chłodnicę na regenerowaną ok500zł czy zaślepić i usunąć programowo egr 200zł. Można też kupić używkę ale może występować ten sam problem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group