To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Luzy na sworzniach w przednich wahaczach

Bartek1992 - 27-05-2017, 17:17
Temat postu: Luzy na sworzniach w przednich wahaczach
Witam,

mam pytanie odnośnie sworzni w przednich wahaczach. Po podniesieniu samochodu na podnośniku i przy prubie poruszania kolem na boki (nie jak się obraca) mam luzy na sworzniu w wachaczu co osadzona jest pisasta. Odnośnie tego mam pytanie, te sworznie można wymienic czy one sa razem z wahaczem?

Pozdrawiam

plecho1 - 27-05-2017, 17:34

Jak najbardziej się wymienia, tu masz przykład takiej części http://allegro.pl/sworzen...5861079076.html
Bartek1992 - 28-05-2017, 04:26

Dzięki za pomoc. Po ich wymianie konieczne bedzie ustawienie zbieżności? Cieżko jest wymienić te sworznie?

Jeszcze mam pytanie odnośnie tych sworzni. Podczas jazdy po drodze żwirowanej, na nierównym asfalcie lub jak koło wpadnie do dołeczka słychać niekiedy w okolicach przedniego prawego koła takie jakby skrzypnięcie, pisknięcie. Ten dzwięk pochodzi z tych luzów na sworzniach? Dodam, ze zawieszenie miałem robione całe jakiś roku temu.

plecho1 - 28-05-2017, 08:13

Jeśli sworzeń jest mocno dokręcony w piaście to może być ciężko to rozłączyć i najlepiej w takim przypadku mieć specjalny ściągacz. Wszystko zależy jakie masz umiejętności i narzędzia. Jeśli miałbyś komplet narzędzi i praktykę, to naprawa jednej strony powinna zająć pewnie od 30 min do godzinki.
Przez luzy na tych sworzniach może zdzierać opony od wewnętrznej strony. Co do tych dźwięków to trudno powiedzieć.
Teoretycznie wymieniając te sworznie zbieżność nie powinna się zmienić ale skontrolować zawsze warto.

Bartek1992 - 28-05-2017, 10:44

rozumiem, wszytko zalezy od indywidualnych predyspozycji i od tego jak mocno jest dokrecona nakrętka...

jak narazie nie zauważyłem żeby mi ścinało opony od wewnątrz, może jeszcze nie ma zbyt dużych tych luzów.

odnośnie tych dźwięków to nie mam pojęcia od czego one pochodza, zawieszenie miałem robione więc raczej nie od zawieszenia, myślałem, ze może od tych sworzni

plecho1 - 28-05-2017, 11:29

Bardziej prawdopodobne że takie piski pochodzą z jakichś połączeń gumowych, może to tuleje gumowe stabilizatora. Może niech ktoś pobuja autem z tej strony a Ty nasłuchuj gdzie to słychać.
Bartek1992 - 28-05-2017, 11:40

mówisz o takich tulejach: http://images.okazje.info...hi-endeavor.jpg

gdyby te piski pochodziły od tej tulei to w takim razie wymiana?

plecho1 - 28-05-2017, 11:50

Ja tego Ci nie zagwarantuję, jest to jedna z wielu możliwości a przez internet nie da się tego ocenić. Musisz sam osłuchać podejrzane miejsca bo te piski mogą pochodzić z każdego miejsca gdzie przemieszczają się między sobą jakieś dwa elementy.
Bartek1992 - 28-05-2017, 12:14

Wiem, najlepiej widzieć słyszeć, żeby dobrze ocenić sytuacje. Spróbowałem bujać i podczas bujania nie usłyszałem wcześniej wspomnianych pisków
plecho1 - 28-05-2017, 13:21

Więc widocznie jest to słyszalne przy mocniejszych i szybszych ruchach zawieszenia.
Bartek1992 - 28-05-2017, 13:43

pewnie tak jest i bd przez to gorzej zlokalizować gdzie to jest
krzysieg - 30-05-2017, 18:45

Miałem problem ze sworzniem ale u mnie zanim nastąpił luz zaczął skrzypieć i go
nasmarowałem....

http://forum.mitsumaniaki...c.php?t=87518em



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group