To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić ASX! - Mitsubishi ASX 1.6 czy 2.0 ?

elgato64 - 15-06-2017, 01:07
Temat postu: Mitsubishi ASX 1.6 czy 2.0 ?
Witam wszystkich mitsumaniaków :D
Mam pewne dylematy i mam nadzieję, że szanowni forumowicze pomogą mi rozwiać dylematy. Pomału z żoną myślimy, żeby zmienić nasz samochodzik na nowszy model (mamy Hondę Accord 1999 sedan). Chcielibyśmy kupić coś nowszego i wpadł w nam oko ASX. ze względu na ceny jest bardzo przystępny. Chorujemy na SUV'a stąd taki wybór (kombi nie bardzo mi się podoba).

1. Dylemat podstawowy jaki mam, to czy ten silnik 1.6 nie jest za słaby na taki samochód ? Mało jest ofert z silnikiem 2.0 i też. I nie wiem czy warto się pchać na siłę. Nie chciałbym, żeby mi samochód zamulał. W tej chwili mam 137 KM, a ASX w 1.6 ma tylko 117 (oczywiście rozmawiamy o benzynie).

2. Czy warto zagazować ? Mam bondę na gaz i naprawdę jest super i tanio :)

3. Na zdjęciach mam wrażenie, że bagażnik w ASX jest większy niż w outlanderze. Outlander ma większą przestrzeń w środku na siedzeniach czy co ? 8)

4. Czy warto kupić ASX ? Szukam auta przy którym nie trzeba wiele roboć, lać i jeździć :mrgreen:

5. Chciałbym automat i fajnie by było mieć napęd na 4 koła. Polecacie czy jednak odradzacie w tym samochodzie ? :wink:

Z góry dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Jarl - 23-06-2017, 09:53

Silnik 1.6 za mocny nie jest. Mi wystarcza, ale demon predkosci to to nie jest.

2.0 nie byl oferowany w Polsce i chyba w ogole w Europie. Auta z tym silnikiem sa czesto sciagane z rynku USA, i maja niestety nierzadko historie wypadkowa. Inaczej nie oplacaloby sie ich sciagac, dolar juz pare lat temu przestal byc tani...

elgato64 - 23-06-2017, 10:19

A jak jest z tymi silnikami 2.0 ? Jest ciężko z częściami, czy znośnie ? Zastanawiam się, czy warto aię pchać czy dać sobie spokój i szukać po prostu 1,6 :)
Jarl - 23-06-2017, 12:38

Silnik 2.0 z amerykanskiego ASX-a ("Outlander Sport") jest instalowany w europejskim Outlanderze, a wiec dostepnosc czesci powinna byc pelna.
apikus - 24-06-2017, 00:05

elgato64 napisał/a:
5. Chciałbym automat i fajnie by było mieć napęd na 4 koła. Polecacie czy jednak odradzacie w tym samochodzie ?


Jak chcesz 4WD to musisz wziąc 2,0. Przy 1,6 nie ma napedu 4WD. Ewentualnie diesel 1,8.

elgato64 - 25-06-2017, 18:35

To 4WD nie musi być, aczkolwiek mogłoby się w zimie czy w górach przydać :wink: Skoro silnik montowany w outlanderach, to powinno być ok. Teraz tylko znaleźć dobrą ofertę i się nie naciąć :roll:
Haiku - 29-06-2017, 15:24

elgato64 napisał/a:
A jak jest z tymi silnikami 2.0 ? Jest ciężko z częściami, czy znośnie ? Zastanawiam się, czy warto aię pchać czy dać sobie spokój i szukać po prostu 1,6 :)

Nie znam osoby, która posiada ASX'a z tym silnikiem, osobiście mam 1.6. Jakiś czas temu kupowałem części u człowieka, który handluje oryginalnymi częściami do ASX/Lancer i zdradził mi, że silnik 2.0 to porażka jeśli chodzi o użytkowanie, ponieważ części są drogie. Oczywiście on jak twierdził cieszy się bo zarabia sporo na częściach do 2.0, natomiast osobiście nigdy auta z 2.0 by nie kupił. Jako przykład powiedział mi, że cały silnik bez osprzętu do 1.6 jest w stanie sprzedać za 1200 pln i ma ich kilka na stanie. Do 2.0 to koszt ponad 3500 pln i "schodzą na pniu". Bardzo dużo wysyła na wschód: Rosja/Ukraina. Na pytanie dlaczego silniki do 1.6 są takie tanie odpowiedział: "Bo się nie psują" i przez to nikt ich nie kupuje.

elgato64 - 29-06-2017, 15:35

Dzięki za odpowiedzi. Na pewno wezmę to pod uwagę przy zakupie. Może rzeczywiście lepiej 1.6 :)
Jarl - 05-07-2017, 11:27

Serio? Przecież 2.0 jest montowany seryjnie w Outlanderach i jakoś o szczególnej awaryjności tego silnika nie słychać. W Stanach, to jest podstawowy silnik dla ASX-a (tam zwanego Outlander Sport), a model ten plasuje się wysoko w rankingach niezawodności. To jest prosty, wolnossący silnik bez żadnych udziwnień, powinien być niezawodny, moim zdaniem wieści o jego awaryjności powinny być zweryfikowane.
elgato64 - 05-07-2017, 11:54

Czyli jak znajdę wersję 2.0 to nie mam się czego obawiać, tylko uważać na sprowadzane samochody ?
Arteck - 14-11-2017, 20:44

Po dwóch miesiącach jazdy na LPG mogę powiedzieć, że na razie jestem zadowolony. Przejechałem jakieś 1,5 kkm w terenie mieszanym przy spalaniu 12,3-12,6. Nie widzę różnicy między gazem a benzyną.
marcino84 - 20-11-2017, 14:20

Niech mnie ktoś poprawi, jeśli się mylę, ale AUTOMAT to był tylko bezstopniowy CVT, czyli nie za ciekawy.
Arteck - 22-11-2017, 23:12

Moja skrzynia to CVT
kazik70 - 13-06-2018, 21:55

Ten 1.6 i 2.0 to chyba to samo, po prostu większa pojemność.
Gdzieś czytałem w jakimś raporcie że średni resurs dla silnika 2.0 to 450tys km dla 1.6 chyba był taki sam.

Ja zdecydowanie wolałbym 2.0 do takiego dużego samochodu.
Tym bardziej że do tej pory jeździliście 1.8, ale to indywidualne podejście, do miasta na pewno 1.6 będzie wystarczający gorzej w trasie.

Ale zakup 2.0 może być trudny, jak już było wspomniane.
Koniecznie proś o zdjęcia z załadunku lub z z aukcji jeśli to outlander sport ze stanów lub sam ściągaj.
Bo łatwo dzwona kupić, a będą w ciskać że tylko zarysowany albo zderzak był pęknięty, w końcu to samochody z ubezpieczenia, że szkodą.
Trzeba mieć sprawdzone źródło.

ASX 2.0 na wielu rynkach był oferowany, źródeł może być kilka.

Dlaczego CVT nie ciekawy? Według mnie jest bardzo ciekawy, komfort na pewno lepszy bez biegów.
Oszczędza paliwo, pracuje w trybie maksymalnej sprawności lub maksymalnej wydajności.
Więc albo optymalne obroty albo wyjec :badgrin: , jak charakterystyka nie pasuje to jest tryb manualny i zaprogramowane 6biegów.
Tylko żywotność mniejsza, obsługa i koszty jak coś poleci. Ale to i tak chyba jedna z lepszych bezstopniowych skrzyń. Niemieckie to dopiero jeden wielki problem.

Arteck - 15-06-2018, 20:01

Po dziewięciu miesiącach jazdy mogę powiedzieć, że warto było kupić auto i założyć gaz. Po aktualizacji oprogramowania i jakiejś tam drobnej korekcie ustawień moje spalanie oscyluje wokół 12 l/100 km. Charakterystyka pracy skrzyni i silnika jest taka, że przy prędkościach miejskich można zejść ze spalaniem do 8-9 l.
Przy wadze 1,5 tony silnik 2,0 to minimum. Osobiście wolałbym mieć parę koników więcej pod maską, by auto żwawiej reagowało na pedał gazu.
Jeśli coś mnie rozczarowało to miękkość lakieru. Rysuje się od zwykłego dotyku i trzeba bardzo uważać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group