Pajero IV - [3.2 DID] Sterowanie radiem z kierownicy MMCS E03
gshesiu - 26-06-2017, 22:30 Temat postu: [3.2 DID] Sterowanie radiem z kierownicy MMCS E03 Problem: nie działa sterowanie z kierownicy radiem (NIC: mode, + ,- , <, >), a właściwie jak ostatnio sprawdziałem wtyczki na MMCS, to działało to zanim nie ruszyłem kilka metrów samochodem.
Proszę o potwierdzenie mojej interpretacji schematów.
Sterowanie zkierownicy: pin 53 i 69 na MMCS złącze D-206
http://mmc-manuals.ru/man...4E08BC00ENG.pdf
Kabelki od sterowania to kolor biało-czerwony i czarno-biały , po prawej na zdjęciu
https://drive.google.com/file/d/0Bw3FGQWLgfY7SHljYWlNenhQRVE/view?usp=sharing
Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ?
Muszę znaleźć problem z instalacji, czyli przedzwonić omomierzem obwód tego sterowania.
plochu - 27-06-2017, 07:41
gshesiu napisał/a: | Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ? |
To nie samo złącze a cały zestaw złącz + taśma na kolumnie kierownicy - ta która "owija się" wokół kolumny przy kręceniu kołem kierownicy. Uszkodzenia taśm niestety się zdarzają, bo to element, który pracuje mechanicznie... najpierw poszukaj problemu tutaj. Nie wiem jak to w Pajero IV jest, ale prawdopodobnie będzie to jeden "bębenek" ze zwijaczem taśmy dla sterowania multimediami i air bag więc ostrożność wskazana.
Wygląda to mniej więcej dokładnie tak:
zbyszekm2 - 27-06-2017, 07:42
plochu napisał/a: | gshesiu napisał/a: | Pytanko: gdzie jest umiejscowione złącze D-305/D302 opisane jako "CLOCK SPRING" ? |
To nie samo złącze a cały zestaw złącz + taśma na kolumnie kierownicy - ta która "owija się" wokół kolumny przy kręceniu kołem kierownicy. Uszkodzenia taśm niestety się zdarzają, bo to element, który pracuje mechanicznie... najpierw poszukaj problemu tutaj. Nie wiem jak to w Pajero IV jest, ale prawdopodobnie będzie to jeden "bębenek" ze zwijaczem taśmy dla sterowania multimediami i air bag więc ostrożność wskazana. |
dokładnie
gshesiu - 30-06-2017, 07:32
Faktycznie uszkodzenie jest na zwijaczu, ponieważ jak skręcę kierownicą w lewo to sterowanie z kierownicy działa. a na wprost i w prawo nie działa. Czyli to jednak nie problem w kabelkach.
plochu - 30-06-2017, 12:14
gshesiu napisał/a: | Faktycznie uszkodzenie jest na zwijaczu, ponieważ jak skręcę kierownicą w lewo to sterowanie z kierownicy działa. a na wprost i w prawo nie działa. Czyli to jednak nie problem w kabelkach. |
Możesz spróbować przeczyścić złącza Kontaktem S a następnie U - może tam coś nie styka. Jak nie pomoże to niestety wymiana całego "bębenka".
gshesiu - 05-09-2018, 19:07
Wracając do mojego starego problemu, który właśnie rozwiązałem wymieniając taśmę (MMCS sterowanie działa ) , ale zrobiłem to bez odłączania akumulatora
Czy zgaszenie lampki airbagu może dokonać tylko ktoś mający MUT czy każdy serwis z uniwersalnym urządzeniem diagnostycznym ?
W sumie to teraz nie wiem, czy winne zapaleniu się lampki airbag było nieodłączenie akumulatora, czy może jest uszkodzona taśma, którą założyłem.
Sebastian_T - 06-09-2018, 10:09
Jeśli odpinałeś którąś z kostek airbag (np. przy wywiewie, tam gdzie lampka blokady airbag jest, przy radiu), a potem przekręciłeś kluczyk (coby sprawdzić, czy działa sterowanie), bez wpięcia tamtej kostki, to umarł w butach, bez komputera nie skasujesz.
U mnie z uniwersalnym nie dało rady, musiałem jechać do autoryzowanego (do Zbyszka miałem za daleko, a "mój" przydomowy dłubek jeszcze nie miał komputera dla MitsuIV wtedy).
gshesiu - 06-09-2018, 10:43
Nie, na odpiętej poduszce nie przekręciłem kluczyka. Po prostu bez odłączenia akumulatorów , wymieniłem taśmę poduszki. Skręciłem wszystko, założona kierownica i dopiero wtedy kluczyk przekręciłem.
edmunek - 16-03-2023, 13:42
Wiem że kilka lat minęło ale sam zrobiłem wymianę zwijaka bo nie działały mi przyciski lewej strony (od radia, tempomat działał).
Rozberałem, wymontowałem,
Wsadziłem nowy (na szczęście to tylko 100 zł), przyciski dalej nie działały.
Do wymiany mam przyciski. Zamówiłem na ali.
Do zrobienia ASC OFF po odłączeniu/podłączeniu aku.
Ale.. myślałem że źle założyłem kierownicę bo była o kilka stopni za bardzo w prawo.
Rozebrałem, przełożyłem o ząbek, okazało się że źle zrobiłem.
Rozebrałem, założyłem znowu kierownicę. Widocznie zbieżność mam rozregulowaną.
Jak wszystko złożyłem, to zaświeciła się kontrolka poduszki.
(wszystko zawsze robione przy odłączonym aku).
No to zdziwiony, podłączyłem OBDII (najtańszy adapter po BT).
Motordata i Torque lite nic nie pokazały.
No to wczoraj znowu.
Rozbieram kierownice, wyciągnąłem nowy zwijak (przy okazji go chyba uszkodziłem), wsadziłem stary.
Złożyłem wszystko do kupy i kontrolka dalej się świeci.
Już myślałem, że do wymiany poduszka, ale tknęło mnie i doinstalowałem jeszcze apkę "Car scanner".
Ta znalazła bezproblemowo błąd. Opis w apce jest niepoprawny.
Po wykasowaniu wszystko wróciło do normy.
Podsumowanie?
Nowy zwijak (100 zł) chyba pójdzie do śmieci
Stary oryginalny jest założony z powrotem.
Przyciski kierownicy są w transporcie z Chin.
ASC OFF wystarczy wyjechać na drogę. Wciąż się zastanawiam czy trzeba robić te "lewo prawo delikatnie kierownicą" czy po prostu wystarczy sie przejechać z prędkością wyższą niż 40-50 km/h i samo znika.
Błąd należy po prostu wykasować. Jak widać wystarczy najprostszy adapter OBDII po BT.
(w Fordzie mam z 3 różne kable w zależności od tego w czym grzebię)
Z racji że sporo nagrałem mając GoPro na głowie, tak zapewne na YT wrzucę filmik jak to się rozbiera i składa. Powoli dochodzę do wprawy że zajmuje mi to jakieś 15-20 minut
(choć jak widać, amator ze mnie jak 5 razy już to rozbierałem i składałem. profesjonalista to zrobiłby to na raz )
Szary92 - 06-05-2023, 16:19
Witam, posiadam standard radio i kierownicę z samym sterowaniem tempomatu, chcąc dołożyć sterowanie radia zakupiłem oryginalne przyciski do kierownicy lecz po podpięciu pod kostkę nie działają, taśma do wymiany?
|
|
|