To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - silnik dymi i przerywa z włączoną kimatyzacją

Hunter79 - 28-06-2017, 16:31
Temat postu: silnik dymi i przerywa z włączoną kimatyzacją
Witam mam problem z Miskiem po włączeniu klimatyzacji, na wolnych obrotach zaczyna nierówno pracować i strasznie dymi. Podczas jazdy objawy te nie występują. Poczytałem na forum, że może to oznaczać problemy z pompa, dodam że bez klimy silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci, odpala momentalnie, nie ma problemów z reakcja na gaz. Czy to ma oznaczać najgorsze tj(pompa) czy można coś jeszcze sprawdzić? Niektórzy na forum wskazywali na nastawnik dawki...trzeba do tego wyjąć pompę?
Michał_PIII - 28-06-2017, 16:58

sporo piszesz że normalnie przyspiesza, normalnie pracuje, reaguje prawidłowo na pedał gazu to dlaczego myślisz że to pompa? Czy wszyscy tutaj na tym forum jak cokolwiek się dzieję to uważają że już pompa padła? Przecież pompa jest na elektronice i jak każda elektronika po prostu czasem pada jakiś czujnik. Nie nakręcajcie się z tymi pompami :)

A co do Twojego wątku to dziwne. A po włączeniu klimatyzacji jakie są wolne obroty? Co to znaczy dymi? Na biało czy na czarno dymi?

Hunter79 - 28-06-2017, 18:46

Używając "szukajki" wyskakują posty najczęściej traktujące o pompie... dlatego takie podejrzenia, choć jak napisałem chciałbym najpierw wykluczyć inne usterki. Po włączeniu klimy obroty prawidłowo delikatnie wzrastają lekko powyżej 1000obr/min pracuje tak może z 2 minuty i nagle pomimo ze silnik trzyma obroty zaczyna się trząś nierówno pracować a z rury wydobywaja się obłoki szarego gryzącego dymu, w lusterku wstecznym nie widać świata. Po wyłaczeniu klimy wszystko wraca do normy...gdzie szukać?
jepm - 28-06-2017, 22:23

zobacz czy jak dasz skrzynie na N to po wlaczeniu klimy tez bedzie Ci dymil na wolnych obrotach czy nie.

Piszesz ze dym jest szary Tzn. Nie taki jak z "normalnie" kopcacego diesla przy zbyt duzej dawce paliwa ( czyli normalnie napisalbym czarny) tylko wlasnie szary jasnieszy ?

Jezeli tak to sprawdz czy nie konczy Ci sie uszczelka pod glowica (ubytek plynu, bablowanie etc).

Hunter79 - 29-06-2017, 01:21

Mam manuala, dym raczej ciemno szary, plynu nie ubywa nie babluje objawy sa tylko przy wlaczonej klimie..
plochu - 29-06-2017, 07:31

To ja dodam jeszcze dwa pytania ogólne.
Jak włączysz klimę to jak wiadomo ona co jakiś załącza i wyłącza kompresor (w zależności od ustawienia temperatury). Czy jak masz włączoną klimę na panelu i zacznie dymić to w momencie rozłączenia kompresora również dymi czy ustaje?

Czy próbowałeś wybłyskać błędy? Pokazuje coś?

Hunter79 - 29-06-2017, 11:17

Po włączeniu klimy pracuje przez ok 1-2 minuty normalnie następnie silnik zaczyna się telepać i dymić, raczej przez cały czas. Po wyłączeniu klimy wszystko ustaje. Na desce nie świeci się żadna kontrolka, błędów nie błyskałem (poszukam na forum i spróbuje wybłyskać) myślałem, że może ktoś miał podobny przypadek.
apg2312 - 29-06-2017, 11:51

Z tego co piszesz wynika, że kompresor klimatyzacji stawia zbyt duży opór.
Kiedy ostatnio byłeś na kontroli klimatyzacji ?

Hunter79 - 29-06-2017, 14:57

Czy na takie zachowanie może mieć wpływ czujnik temperatury dający informacje do sterownika? Wczoraj temperatura zewnętrzna była bliska 30 st. dzisiaj sie ochłodziło jest 18 stopni i usterka nie występuje, wszystko pracuje prawidłowo :?:
jepm - 29-06-2017, 15:03

No ale chyba przy 18C klima po prostu nie działa ?
zbyszekm2 - 29-06-2017, 15:04

Hunter79 napisał/a:
Po włączeniu klimy pracuje przez ok 1-2 minuty normalnie następnie silnik zaczyna się telepać i dymić, raczej przez cały czas. Po wyłączeniu klimy wszystko ustaje. Na desce nie świeci się żadna kontrolka, błędów nie błyskałem (poszukam na forum i spróbuje wybłyskać) myślałem, że może ktoś miał podobny przypadek.

A jak wyłączysz klimę to tez się telepie?

plochu - 29-06-2017, 15:10

Hunter79 napisał/a:
Czy na takie zachowanie może mieć wpływ czujnik temperatury dający informacje do sterownika? Wczoraj temperatura zewnętrzna była bliska 30 st. dzisiaj sie ochłodziło jest 18 stopni i usterka nie występuje, wszystko pracuje prawidłowo

Kolego, to gdzie Ty jesteś, że masz dzisiaj 18 stopni ;)

Czujniki temperatur jak najbardziej w układach klimatyzacji mają wpływ na załączanie i wyłączanie sprężarki. Nie wiem czy w Pajero akurat czujnik temperatury zewnętrznej ma wpływ na układ.
Bliżej jestem tu teorii o dużym oporze sprężarki. To mogło by powodować, że silnik nie pracuje optymalnie gdy elektronika na siłę próbuje podciągnąć obroty...

Ja jednak proponuję:
1) wybłyskać błędy i zobaczyć co tam się kryje
2) zobacz stan paska napędzającego sprężarkę (może trochę powiedzieć o tym co się dzieje)
3) podjechać na sprawdzenie klimy

Hunter79 - 29-06-2017, 15:27

Pasek wygląda ok, klima jest tak wydajna, że jestem mile zaskoczony w porównaniu do innych aut które miałem, jeśli byłoby coś nie tak z e sprężarką to chyba usterka by występowała stale (?)Zastanawia mnie czy czujnik przekazujący informacje do komputera może np. szwankować i w gorący dzień oszukiwać podając zaniżoną temp silnika i w efekcie sterownik daje większą dawkę paliwa, auto jej nie spala kopci bo jest zalewane ...ale to tylko moje domysły może ktoś się spotkał z takim przypadkiem. Na pewno warto podjechać sprawdzić klimę..

[ Dodano: 29-06-2017, 18:10 ]
zbyszekm2 napisał/a:
Hunter79 napisał/a:
Po włączeniu klimy pracuje przez ok 1-2 minuty normalnie następnie silnik zaczyna się telepać i dymić, raczej przez cały czas. Po wyłączeniu klimy wszystko ustaje. Na desce nie świeci się żadna kontrolka, błędów nie błyskałem (poszukam na forum i spróbuje wybłyskać) myślałem, że może ktoś miał podobny przypadek.

A jak wyłączysz klimę to tez się telepie?

Właśnie cały problem pojawiał się po włączeniu klimy i było to na wolnych obrotach po wyłączeniu silnik ładnie pracował i dymienie od razu ustało.

zbyszekm2 - 30-06-2017, 08:09

Stawiam na pompę wtryskową.
Michał_PIII - 30-06-2017, 10:39

Na odległość można tylko strzelać i siać domysły. Najlepiej jakbyś podjechał do Warsztatu który ma MUTa żeby posprawdzać parametry silnika podczas włączonej klimatyzacji. Ogólnie niespotykana dolegliwość to można tylko strzelać

[ Dodano: 30-06-2017, 10:42 ]
a jeszcze mam 1 pytanie. Czy jak na włączonej klimie silnik tak się zachowuje na wolnych obrotach co się dzieje jak dodajesz gazu na postoju? Czy mocniej zaczyna go rzucać i jest mocniejszy dym z rury wydechowej czy wkręca się na obroty normalnie i przestaje dymić?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group