To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - Drgania na wolnych obrotach

banger95 - 25-07-2017, 23:20
Temat postu: Drgania na wolnych obrotach
Witam.
Mój problem polega na drganiu silnika na wolnych obrotach na około 750 obrotów i drga co jest denerwujące podczas stania w korkach. A wszystko zaczęło się od zerwania paska rozrządu silnik został kompleksowo zrobiony i cały czas wywala kontrolke check (wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Kompresję sprawdzałem na każdym tłoku ma 16 bar. Świece wymienione cewke podmieniłem z 4 cylindra ale dalej wywala checka wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Nie mam już pomysłu co to może być dodam że przed remontem myślałem że jest zerwany gwint na świecy na 2 cyl. ale okazało sie że ktos mial wsadzoną jakąś dodatkową podkladke i została ona wyjęta.Zauważyłem jeszcze po remoncie wzrost spalania dawniej na komputerze spalanie w mieście wynosiło ok.11l/100km w tej chwili 13.5l/100 km. Pomocy może ktoś ma pomysł co to może być bo ja juz nie mam nerwów.

MSW PL - 30-07-2017, 22:51

Jeśli całe auto drży (jak traktor) to w pierwszej kolejności sprawdziłbym luzy zaworowe, być może i to była przyczyna zerwania paska rozrządu... a w drugiej kolejności poduszki silnikowe + podpiął komputer- może coś więcej znajdziesz "do roboty".

Pozdrawiam cieplutko :p

banger95 - 31-07-2017, 16:53

Luzy zaworowe są wybierane hydraulicznie po podpieciu pod kompa pokazuje wypadanie zaplonu na 2 cylindrze, poduszki obie nowe (dolne) gorne sa olejowe a nic nie widac żeby ciekło.
grzesiopol - 02-08-2017, 05:36

banger95 tak teraz spojrzałem na twój profil i widzę, że napisałes N84W a silnik 2.0, o ile pamietam to N84w powinien mieć silnik 2.4, ty powinieneś mieć N83W - to tak przy okazji. Jak to drganie się objawia, czy jest cały czas czy tylko co jakiś czas. Przeważnie jak silnik drga to źle ustawiony rozrząd a dokładniej wałek balansowy. Wcześniej sprawdziłbym bym jeszcze przewody wysokiego napięcia, może mają przebicie. Czy tak jest na benzynie i na gazie jednocześnie?
banger95 - 03-08-2017, 21:13

Jest tak na benzynie i na gazie. Czasami ostatnio zauważyłem że jak mu coś odbije to potrafi ładnie chodzić i nie drga więc myślę że rozrząd jest ustawiony dobrze. Po kablach wieczorem nie widać żeby latały iskry i mogę je również dotknąć ręką podczas pracy silnika i nie "kopią" wiec myślę że są ok tylko zastanawia mnie te wypadanie zapłonu na 2 cyl. może układ dolotowy jest gdzieś nieszczelny tylko nie wiem za bardzo jak to sprawdzić.

Ps. Dzięki za info już zmieniam na profilu :lol:

grzesiopol - 04-08-2017, 17:11

Czyli zostaje tylko i wyłącznie czepiać się tego wypadania zapłonu bo wykluczyliśmy, przewody, świece, moduł i ciśnienie. Pozostałe parametry pracy silnika są dobre? Były jeszcze jakieś błedy?
Miałeś kolizję przy zerwaniu paska? Tłoki były czyste bez uszkodzeń? Co z głowicą naprawiana była?
Pozostaje do sprawdzenia wtrysk drugiego cylindra lub skrzywiony lub podparty zawór ale ty masz ciśnienie więc to raczej odpada.
Może zalewać świece i stąd brak iskry więc tu może być pies pogrzebany. Sprawdź jak jest możliwość wtryski. Może podawany jest sygnał do wtrysku wtedy gdy nie potrzeba. I do sprawdzenia jeszcze wtyczka/przewody od modułu odpowiedzialna z drugi cylinder, idź śladem przewodów od modułu. Może coś było źle wsadzone lub zaśniedziałe - wtyczki.
Popsikaj jakimś specyfikiem na wtyczki.

banger95 - 04-08-2017, 21:28

Tłoki spotkały się z zaworami, głowica była naprawiana i zawory wymienione, tłok miał delikatny ślad uderzenia ale był sprawdzany korbowód czy się nie skrzywił (był ok). Wtryski bym podejrzewał jeżeli by to robił tylko na benzynie lub tylko na gazie, o co kolego chodzi z tym modułem czy to komputer sterujący zapłonem? Zastanawiam się jeszcze co daje podwyższenie świecy o dodatkową podkładkę ponieważ na początku myślałem że mam gwint zerwany od świecy w głowicy a podczas regeneracji u specjalisty pokazano mi że była wsadzona tam dodatkowa podkładka dlatego świeca ciężko się wkręcała. Może wiesz jeszcze w jaki sposób można sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza silnik bo być może przez to chyba może mieć nie równą prace. Dzieki za pomoc i zainteresowanie tematem :)
grzesiopol - 06-08-2017, 16:17

Chodziło mi o cewkę moje przejęzyczenie. Słuchaj nierówna praca jest powodowana przez wypadanie zapłonu - a tutaj może być wiele przyczyn. Od przedmuchów na uszczelce po sonde lamba włącznie. Na chwilę obecną czepiałbym bym się elektryki, coś podczas uzbrajania silnika poszło nie tak tzn albo coś jest zaśniedziałe albo nie mam dobrego połączenia. Posprawdzaj wtyczki przy silniku nawet te od czujników wałka i wału, Czyli te które na pewno były odłączone na cas remontu. Nawet złe działanie sondy lambda może powodować błąd wypadania zapłonu. Mało prawdopodobne le możliwe. Kolega robił Outlandera z wariującymi obrotami, zrobił wszystko a na koniec okazało się, że walną przekaźnik w skrzynce bezpieczników. Jak widzisz mało prawdopodobne jednak się zdarzyło. Popatrze jeszcze w manuala to może coś ci podpowiem jak mi sie coś uzmysłowi a ty próbuj jak pisałem - sprawdzanie połączeń.
Powiedz jaki konkretnie był ten błąd - kod błedu.
I jeszcze jedno nie wykluczaj wtrysku, bo to on może też powodować błędy, brak wtrysku = brak zapłonu = błąd wypadania zapłonu. Większość opiera się na sygnałach z poszczególnych elementów a jak wtrysk nie działa prawidłowo to może się przydarzyć. Na gaz masz oddzielne wtryski? Pytam bo nie wiem jak teraz robione są instalacje gazowe.
Sprawdź jeszcze kolektor dolotowy, może tam łapie gdzieś lewe powietrze, uszkodzona lub stara uszczelka, nie dokręcona śruba.

banger95 - 09-08-2017, 20:28

Kod błędu to P0302 a wtryski na gaz mam osobne zamontowane osobno w kolektorze ssącym od dołu (LPI).
grzesiopol - 09-08-2017, 21:33

Czyli błąd typowo od zapłonu, podczas pracy ruszaj wtyczkami, przewodami na drodze do drugiego cylindra i zobacz co będzie sie działo. Jak masz skąd pożyczyć to sprawdź na cewce z innego samochodu. Np Colt CJ/Lancer CK 1.6, Carisma 1.6, Space Star 1.8, Galant EA 2.0, Pajero H66 i H76 1.8, Space Wagon N63 2.0.

[ Dodano: 09-08-2017, 21:36 ]
Kod P0302 może oznaczać, że nastąpiło jedno lub więcej z następujących zdarzeń:
Wadliwa wtyczka lub przewód
Wadliwa cewka (paczka) Uszkodzony czujnik (y) tlenu
Uszkodzony wtryskiwacz paliwa
Spalony zawór wydechowy
Uszkodzony katalizator (- y)
Wyczerpał się paliwo
Słaba kompresja
Uszkodzony komputer

Read more at: https://translate.googleu...TPVYJUhwirYVcVw
Copyright OBD-Codes.com

Przetłumaczone z tej strony https://www.obd-codes.com/p0302

[ Dodano: 09-08-2017, 21:54 ]
A cewki zamieniałeś same czy z fajką co idzie na świece? Sprawdź jeszcze jak wygląda fajka na tym cylindrze.

banger95 - 13-08-2017, 19:42

Ruszając przewodami nic się nie działo (silnik pracował).
Odpinałem wszystkie wtyczki nawet tych których nie odłączałem przy remoncie pryskałem kontaktem dalej to samo. Cewki przekładałem razem z fajką, na jednej sprężynce jest troche nalotu rdzawego ale ta jest akurat założona na 4 cyl.
Ale ostatnio jechałem 70 km i przed trasą skasowałem błąd, nie pojawił się jadąc w jedną i drugą strone czyli razem 140 km, ale silnik drgał dalej na wolnych obrotach. Wróciłem do domu i po nocy go odpalam przejeżdżam około 500m i wywala check wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. Ja już po prostu tego chyba nie jestem w stanie zrozumieć zastanawiam się jeszcze nad kołem pasowym wału może z nim jest coś nie tak i powoduje te wibracje bo znam taki jeden przypadek ale to w bmw, co myślisz o tym?

grzesiopol - 15-08-2017, 00:58

Tak miałem w Carismie, silnik dostawał drgawek, ja wymieniłem wszystko co możliwe, nawet klimę naprawiałem i nic. Sprzedałem samochód a kolega powiedział, że wymienił koło pasowe bo się rozwarstwiało powoli :shock: .
Pytanie tylko czy i dlaczego miałoby to związek z wypadaniem zapłonu, może przenoszą się drgania na czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka i dlatego są błędne sygnały, być może. A co z sondą lambda? Możesz pomierzyć czy jest sprawna, moze jest coś nie tak i dlatego daje głupie sygnały ale bez wywołania błedów.
No i został jeszcze komputer silnika, może masz gdzie podmienić do sprawdzenia kompa.
A czy sprawdzałeś kolektor dolotowy, może łapie lewe powietrze? Może ta świeca co miała podkładkę, rzeczywiście ci przepuszcza powietrze? Może wałek był jeszcze uszkodzony i dłużej jest otwarty zawór?
Powiem ci, że zgłupiałem. Pomyślimy jeszcze co może być, tylko wiesz wakacje, wyjazdy na działkę więc może nie być czasu. :wink:

banger95 - 19-08-2017, 08:15

Wczoraj znalazłem chwile więcej czasu i zajrzałem do rozrządu okazało się że napianacz hydrauliczny miał delikatny luz postanowiłem go wymienić, trochę się uspokoiło drgania są mniej wyczuwalne ale jeszcze minimalne zostały :) i tak sie zastanawiam gdzie jeszcze szukać jakiegoś tłumika drgań :P
grzesiopol - 20-08-2017, 12:52

A co z błędem dalej jest? Kolektor dolotowy patrzyłeś?
banger95 - 21-08-2017, 17:57

Kolektor nie wiem jak za bardzo sprawdzic szczelnosc, blad dalej jest i drgania teraz zostaly na zimnym silniku na jalowych obrotach czuc jakby chodzil wlasnie na te 3 gary po rozgrzaniu jest juz ok. Zastanawiam sie jeszcze czy moze to byc wina korbowodu moze dostal strzała przy tym spotkaniu i skrzywil sie delikatnie tylko pierwsza rsz mam taką sytuacje i nie wiem czy to ma jakis sens czy od tego moze byc to wszystko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group