To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Układ chlodzenia awaria w trasie - potrzebna diagnoza

Jachu73 - 28-07-2017, 08:12
Temat postu: Układ chlodzenia awaria w trasie - potrzebna diagnoza
Jestem w połowie drogi do Albanii. W pewnym momencie po jakichś 500km przy prędkości 130 na autobanie temp podeszła do czerwonego. Zatrzymałem się ogrzewanie na max - wskaźnik w dół. Ale dalej w trasie akcja się powtarza tzn. jak dociskam auto wzrasta temperatura, wystarczy długą prostą pod górę z tą samą prędkości i od razu powoli rośnie. Po ogledzinach: płyn chłodniczy jest, nie ubywa; wentylator chodzi cały czas, ogrzewanie w aucie dziala; węże od chłodnicy można scisnac, chłodnica gorąca, olej na bagnecie bez śladów płynu; korek chłodnicy i płyn chłodniczy bez śladów oleju. Wskazówki dodatkowe: auto zapakowane na maksa, skrzynie na dachu opór spory; chłodnice przeplukalem przed wyjazdem bo była trochę "zablocona". Tak jakby układ chłodzenia nie dawał rady przy większym obciążeniu silnika. Włączenie ciepłego nawiewu opóźnia nagrzewanie. Wiało moim zdaniem spina. Sprawa ewidętne zwiazana z obrotami 2tysie to max potem zaczyna rosnąć. Wystarczy na chwile odpuścić to temp maleje. Tak jakby układ miał za mały przepływ na wysokich obrotach. Czy to pompa? Jak ja zdiagnozowac? Pilna sprawa
Maciek123 - 28-07-2017, 12:33

Widzę,że mamy podobny problem i ja też nie moge dojsc gdzie jest przyczyna ale stawiam że moze byc gloica lub uszczelka pomimo że nie ma typowych objawow.A zwieksza Ci sie poziom plynu w zbiorniczku ?? jezeli tak to odkrec korek od chlodnicy i zobacz bo tam bedzie brakowalo
Jachu73 - 28-07-2017, 14:27

Jak gorący to w zbiorniku wzrasta jak stygnie opada. W korku od chłodnicy jest.
zbyszekm2 - 28-07-2017, 18:54

zapchana chłodnica wody i skraplacz klimy(przeczyścić)
Lub chłodnica wody do wymiany

Jachu73 - 28-07-2017, 23:45

Wiele razy padała taka diagnoza ale ...
Sprawa stała się nagle, przejechałem 600km po autistradzie i nic się nie działo. Chłodnica nie zapchala sie nagle, poza tym już na miejscu plukalen ja szłauchem przez 1.5h. Bez zmian. Zrobiłem SH20, dzisiaj petle Teth. Jak jadę 1000 - 2000 nic się nie dzieje, temp cały czas po środku. Jak dłużej przytrzymam 2tysie to zaczyna rosnąć, poza tym nie zauwazam różnicy w tym ze jak jadę z większą prędkością pęd powietrza powoduje szybsze chłodzenie co sugeruje ze problem nie tkwi w chłodnicy.

Zuzia - 29-07-2017, 07:19

Wywal termostat, może się nie otwierać do końca.
Jachu73 - 29-07-2017, 07:46

Za 2 dni będę w okolicy zaprzyjaźnionego warsztatu i mógłbym cos zadziałać ale musiałbym im teraz dać znać na co mają się przygotować. Jak sprawdzić/wyeliminować poszczególne elementy/ przyczyny awarii samodzielnie w trasie? Termostat, pompę, wiskoza?
Ktoś tam na telefon mówił ze jak węże gorące to termostat działa tzn jest otwarty. Czy to prawda? Ogrzewanie jest więc mały obieg też.
Jak wykluczyć wiskoza?
Jak zdiagnozowac pompę?

A może jeszcze inna przyczyną, spójrzcie na zdjecie, tak się spocil ten element



https://drive.google.com/file/d/0BznFZXk_pcMbMWZfQm5aQUZVeWM/view?usp=drivesdk

zbyszekm2 - 31-07-2017, 11:56

Jachu73 napisał/a:
Za 2 dni będę w okolicy zaprzyjaźnionego warsztatu i mógłbym cos zadziałać ale musiałbym im teraz dać znać na co mają się przygotować. Jak sprawdzić/wyeliminować poszczególne elementy/ przyczyny awarii samodzielnie w trasie? Termostat, pompę, wiskoza?
Ktoś tam na telefon mówił ze jak węże gorące to termostat działa tzn jest otwarty. Czy to prawda? Ogrzewanie jest więc mały obieg też.
Jak wykluczyć wiskoza?
Jak zdiagnozowac pompę?

A może jeszcze inna przyczyną, spójrzcie na zdjecie, tak się spocil ten element


Obrazek
https://drive.google.com/file/d/0BznFZXk_pcMbMWZfQm5aQUZVeWM/view?usp=drivesdk

Ale jedziesz do warsztatu samochodowego?

Jachu73 - 01-08-2017, 14:24

zbyszekm2 napisał/a:
Jachu73 napisał/a:
Za 2 dni będę w okolicy zaprzyjaźnionego warsztatu i mógłbym cos zadziałać ale musiałbym im teraz dać znać na co mają się przygotować. Jak sprawdzić/wyeliminować poszczególne elementy/ przyczyny awarii samodzielnie w trasie? Termostat, pompę, wiskoza?
Ktoś tam na telefon mówił ze jak węże gorące to termostat działa tzn jest otwarty. Czy to prawda? Ogrzewanie jest więc mały obieg też.
Jak wykluczyć wiskoza?
Jak zdiagnozowac pompę?

A może jeszcze inna przyczyną, spójrzcie na zdjecie, tak się spocil ten element


Obrazek
https://drive.google.com/file/d/0BznFZXk_pcMbMWZfQm5aQUZVeWM/view?usp=drivesdk

Ale jedziesz do warsztatu samochodowego?


Jadę do piekarni a pytanie zadaję z nudów, bo jestem z 3 dzieci 2tys km od domu z autem które nie wiadomo czy wróci do domu. Sorry za zawracanie głowy.

zbyszekm2 - 01-08-2017, 14:45

Jachu73 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Jachu73 napisał/a:
Za 2 dni będę w okolicy zaprzyjaźnionego warsztatu i mógłbym cos zadziałać ale musiałbym im teraz dać znać na co mają się przygotować. Jak sprawdzić/wyeliminować poszczególne elementy/ przyczyny awarii samodzielnie w trasie? Termostat, pompę, wiskoza?
Ktoś tam na telefon mówił ze jak węże gorące to termostat działa tzn jest otwarty. Czy to prawda? Ogrzewanie jest więc mały obieg też.
Jak wykluczyć wiskoza?
Jak zdiagnozowac pompę?

A może jeszcze inna przyczyną, spójrzcie na zdjecie, tak się spocil ten element


Obrazek
https://drive.google.com/file/d/0BznFZXk_pcMbMWZfQm5aQUZVeWM/view?usp=drivesdk

Ale jedziesz do warsztatu samochodowego?


Jadę do piekarni a pytanie zadaję z nudów, bo jestem z 3 dzieci 2tys km od domu z autem które nie wiadomo czy wróci do domu. Sorry za zawracanie głowy.

Nie ma co focvha strzelać.
Tylko wiesz jak bardzo warsztat lubi jak ktoś przyjeżdża i mówi mu co ma zrobić bo na forum wyczytał? Jak jest warsztat to posprawdzają podstawowe rzeczy a jak nie będą coś wiedzieli to zadzwonisz.

Jachu73 - 01-08-2017, 15:10

zbyszekm2 napisał/a:
Jachu73 napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
Jachu73 napisał/a:
Za 2 dni będę w okolicy zaprzyjaźnionego warsztatu i mógłbym cos zadziałać ale musiałbym im teraz dać znać na co mają się przygotować. Jak sprawdzić/wyeliminować poszczególne elementy/ przyczyny awarii samodzielnie w trasie? Termostat, pompę, wiskoza?
Ktoś tam na telefon mówił ze jak węże gorące to termostat działa tzn jest otwarty. Czy to prawda? Ogrzewanie jest więc mały obieg też.
Jak wykluczyć wiskoza?
Jak zdiagnozowac pompę?

A może jeszcze inna przyczyną, spójrzcie na zdjecie, tak się spocil ten element


Obrazek
https://drive.google.com/file/d/0BznFZXk_pcMbMWZfQm5aQUZVeWM/view?usp=drivesdk

Ale jedziesz do warsztatu samochodowego?


Jadę do piekarni a pytanie zadaję z nudów, bo jestem z 3 dzieci 2tys km od domu z autem które nie wiadomo czy wróci do domu. Sorry za zawracanie głowy.

Nie ma co focvha strzelać.
Tylko wiesz jak bardzo warsztat lubi jak ktoś przyjeżdża i mówi mu co ma zrobić bo na forum wyczytał? Jak jest warsztat to posprawdzają podstawowe rzeczy a jak nie będą coś wiedzieli to zadzwonisz.


To jest warsztat zaprzyjaźniony a ja pytałem po to żeby już wstępnie mogli się na to przygotować, ściągnąć czesci; to jest albania, tu nie ma czesci na popołudnie a ja z familią wolałbym nie spędzić 2-3 dni w warsztacie. Stąd prośbą o możliwą zdalną diagnozę, im więcej info im dostarcza tym szybciej sie tym uporaja. Oni się nie obrażają na sugestie.

zbyszekm2 - 01-08-2017, 16:36

zacznij od chłodnicy i wisko
bees - 04-09-2017, 14:03

@Jachu73 ogarnąłeś temat? Ciekaw jestem, bo walczę z podobną usterką.
Jachu73 - 22-12-2017, 20:13

Historii mojej eLki ciąg dalszy ...

... na pewnym dość stromym podjeździe, temperatura jak zwykle szła powoli do góry i w pewnym momencie na nawrocie po zaboksowaniu kołami na miękkim podłożu zapaliła się kontrolka "check engine" i zaczął migać nr biegu (automat) Znałem to z wcześniejszych przypadków: to oznaczało błąd skrzyni. Niestety tu zakończyła się nasza dalsza podróż; w trybie awaryjnym dojechałem do warsztatu w Tiranie.
Diagnoza auta: sprawdzili wszystko co sugerowałem zgodnie z opiniami osób z którymi rozmawiałem: termostat OK, chłodnica czysta, wisko spina dobrze - TO USZCZELKA POD GŁOWICĄ - najgorsza z opcji niestety. Zleciłem naprawę czekając 4 dni w hotelu. Nowa uszczelka + planowanie - auto do odbioru niestety błąd skrzyni nie chce się skasować tzn po skasowaniu wraca Błąd P0760 Shift Solenoid 'C' Malfunction
Possible causes:
Low transmission fluid level
Dirty transmission fluid
Faulty shift solenoid 'C' valve
Shift solenoid 'C' valve harness or connectors
Shift solenoid 'C' valve circuit is open or shorted

I tu ten warsztat poległ, skrzynia cały czas w trybie awaryjnym :-(
Wróciłem do Polski samolotem a auto powierzyłem zaprzyjaźnionemu Albańczykowi który po wizycie w 3 warsztatach które też sprawy nie ogarnęły w czwartym naprawił i przyjechał do Polski moim autem odstawiając mi go pod dom :-)

Ale to nie koniec przygód, auto po powrocie jest zupełnie inne, silnik niby chodzi normalnie ale ma widocznie mniej mocy. Pojechałem lokalnie do TEDER4x4 tam zrobili przegląd po albańczykach: źle ustawione zawory i trochę partaniny w dokręcaniu śrubek i mocowaniu elementów. Głowicy nie ściągali bo stwierdzili że silnik chodzi normalnie. Mocy z przed wyjazdu jednak nadal nie ma.
Pojechałem na hamownie z ciekawości żeby mieć jakiś punkt odniesienia. Wynik 108KM ! Spore zaskoczenie, auto nominalnie 136KM + chip Ralliart ponoć 168KM a tu 108 real.
Panowie od hamowni twierdzą że ten chip nie działa w ogóle. OK tylko teraz pytanie czy nie działał już wcześniej i problem jest gdzieś w złożeniu silnika przez albańczyków?
Dodatkowo w komputerze wychodzi błąd map sensora. Wymieniają mi go na szybko na jakiś zamiennik i działa - błąd nie wyskakuje. Ale mocy dalej brak.

Tracę już powoli cierpliwość do eLżbiety, wpakowałem w nią sporo kasy żeby z niej zrobić rodzinną wyprawówkę; zawieszenie, wyciągarka, szpej wszelaki; w zeszłym roku kompletny rozrząd + pompa u Zbyszka w Parchowie, wszystko chodziło jak w zegarku a tu taka Albania pokonała Mitsubishi. Niby sprawa nie do przewidzenia, UPG zdarza się w tych silnikach ale czy to że się tak grzał wpłynęło na skrzynię? Nie wiem nawet dokładnie co zrobili by ten błąd skrzyni wyeliminować, ponoć coś z przewodami i komputerem (ale żadnej części nie wymienili choć przez chwilę twierdzili że to TCM Transmission Computer Module)

Reasumując auto wróciło z działającą normalnie skrzynią i wymienioną uszczelką pod głowicą ale nie ma mocy tak jak przed wyjazdem. Sam z siebie odpiąłem/zdemontowałem chipa i nic się nie zmieniło (moc nie spadła jeszcze bardziej) co by sugerowało że chip nie działał od dawna i problem tkwi gdzieś indziej.

Jak sądzicie czy powinienem zrzucić jeszcze raz głowicę i sprawdzić jak oni to zrobili? Czy dobrze ustawili rozrząd? czy gdyby coś źle ustawili byłby spadek mocy? Wzrosło mi spalanie też o 2-3 litry.

Czy silnik można jakoś pomierzyć?

bees - 22-12-2017, 21:20

Witaj Jachu. Mam pytanie dotyczące początku Twojego tematu - czy problem z grzaniem silnika minął po wymianie uszczelki pod głowicą?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group