To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Zamek centralny w Sigmie

Anonymous - 28-08-2017, 00:27
Temat postu: Zamek centralny w Sigmie
Cześć wszystkim,

Czy ktoś może mi powiedzieć jak wyciągnać mechnizm zamka centralnego z drzwi kierowcy (czarny moduł na dole drzwi) ? Odkręciłem już śrubę trzymającą, zdjąłem cięgna, jednak nadal siedzi.
Czy ten mechanizm jest połączony z zamkiem i trzeba również odkręcić 3 śruby trzymające zamek i wycignać wszystko razem ?


Pozdrawiam Paweł

plecho1 - 28-08-2017, 06:54

Pewnie jest to jako jeden elemant co jest najczęściej standardem w fabrycznych zamkach.
wojtas - 28-08-2017, 16:22

Silniczek jest przykręcany na dwie śruby, do drugiej śruby jest utrudniony dostęp. Da się odkręcić odpowiedniki kluczami. Nie trzeba odkręcać całego zamka.

Anonymous - 29-08-2017, 13:06

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam Pawel.
maniekw18 - 02-09-2017, 20:05

Umnie trzeba bylo wykrecic razem z zamkiem, według instrukcji umnie tą śruba kiepsko dostępna z instrukcja, niewystepowala, a miejsce te jest zgrzane na stałe.
3 śruby od zamka i jedna znajdujaca sie pod boczkiem i wyszlo elegancko :P

Wojciech Bogacz - 08-09-2017, 09:30

Sam się z tym męczę - już dwa razy robiłem podejście i nic... Ale się uda :) Rozumiem, że zamek centralny oszalał i jak się otwiera to zamyka i otwiera i tak ze 2-3 razy na sekundę ?
wojtas - 08-09-2017, 18:57

Hmm, to ciekawe. Ja odkręcałem w sedanie 91' 24V, 92' 12V i kombi 93' nie miałem tego typu problemu. Ale z ciekawość sprawdzę w 95' 24V, czyli w aucie po 2 lifcie.
Wojciech Bogacz - 07-02-2018, 10:22

A u mnie nadal sprawa czeka :P Można powiedzieć, że mam dwustopiony zamek centralny 8)
lukasz12 - 08-02-2018, 18:08

Jeśli masz sterowanie z pilota jest prosty sposób na uspokojenie tego szaleństwa. Pod warunkiem że godzisz się na brak zamykania centralnego za pomocą guzika od strony kierowcy. Nie sądzę że to będzie ogromny problem, prostota tego rozwiązania niweluje tą drobną niedogodność.
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel :roll: . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.

Zadziała na 100%. Tracimy wtedy sterowanie centralnym z kluczyka (i uzbrajanie fabrycznego alarmu) ale zyskujemy spokój. Jeśli masz sterowanie z pilota i jest ono podłączone odpowiednio tj. pod kable sterujące zamkiem od prawej strony jest to praktycznie niezauważalne.

Alternatywa to demontaż siłownika i wymiana gumowych odbojników i sprawdzeni czy czujnik (przełącznik) na otwartym ma zwarcie (na zamknięty ma być rozwarty).

Wojciech Bogacz - 09-02-2018, 09:47

lukasz12 napisał/a:
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.


lukasz12, Jestem porażony poziomem Twojej wiedzy na temat Sigm, podobnie jak Wojtas jesteś chodzącą encyklopedią 8)

Dzięki wielkie za poradę - zależnie od finansów i nastroju albo zrobię to metodą druciarską (potem można kabelek ładnie zlutować przecież :mrgreen: ) albo dam zaufanemu mechanikowi-pedantowi co zrobi jak należy.

lukasz12 - 09-02-2018, 16:02

Wojciech Bogacz napisał/a:
lukasz12 napisał/a:
Wystarczy rozłączyć kabel R-W (czerwony z białym paskiem) we wtyczce F-29 (ta z drobnymi pinami). Polecam wyciągnąć pin z wtyczki za pomocą odpowiedniego narzędzia albo po druciarsku przeciąć kabel . Ewentualnie można wyjąć pin z wtyczki od strony siłownika. Efekt będzie ten sam tyle że trzeba rozebrać tapicerkę.


lukasz12, Jestem porażony poziomem Twojej wiedzy na temat Sigm, podobnie jak Wojtas jesteś chodzącą encyklopedią 8)

Dzięki wielkie za poradę - zależnie od finansów i nastroju albo zrobię to metodą druciarską (potem można kabelek ładnie zlutować przecież :mrgreen: ) albo dam zaufanemu mechanikowi-pedantowi co zrobi jak należy.


Ma się ten samochód kilka lat ;-) (w tym roku we wrześniu będzie mijać 12-ty rok).

Do tego nie trzeba elektryka, wystarczy trochę pojęcia o tym co się robi. Polecam zrobić sobie narzędzie do podważania styków z odpowiednio oszlifowanej blaszki z wycieraczki. Idealnie się nadaje. Albo zakupić coś na ebayu:

https://www.ebay.com/itm/...zUAAOSw74VZjHYh



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group