Pajero Sport - Grzeje się Sport 2,5
bees - 31-08-2017, 15:06 Temat postu: Grzeje się Sport 2,5 Od kilku lat walczę z problemem grzejącego się silnika w moim sporcie 2,5 diesel 115 KM. Silnik zaczyna się nadmiernie rozgrzewać przy obr. ok. 3000/min. Wsaźnik temp. po ok 2 min. przesuwa się do 2/3 podziałki, wtedy zwalniam i po kilku minutach wskaźnik wraca do ok połowy podziałki. Przy włączonej klimie problem pojawia się przy obr 2700 czyli nie całe 90 km/h. Wiadomo, że silnik jest wtedy bardiej obciążny. Problem pojawia się gdy na dworze panuje raczej wys. temperatura, od ok 23°C,zimą, a nawet jesienią tego raczej nie ma. Myślałem, że będę latem ciągnął moim sprzętem przyczepkę kempingową, ale od 3 lat przyczepa jest bezużyteczna.
Wymieniane było wszystko związane z ukł. chłodzenia począwszy od chłodnicy, korka chł., visko, termostatu,pompy wody. Wiatraki są ok. Niektóre części wymieniane były 2x. Termostat został tak dobrany by puszczał płyn w niższej temp. Z tego co wiem, to była również jazda bez termostatu i dalej to samo.
Robiony był również blok silnika, wymieniona uszczelka pod głowicą. Mechanik daje sobie przysłowiową rękę uciąć, że silnik jest szczelny.
Wydałem na autko tyle kasy, że właściwie przekoczyło to jego warość i jestem dalej w tzw. dupie.
Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Zuzia - 31-08-2017, 18:07
Czujnik temperatury może masz padnięty i stąd takie wskazania.
bees - 31-08-2017, 19:42
Zuzia napisał/a: | Czujnik temperatury może masz padnięty i stąd takie wskazania. |
To też było brane pod uwagę.
CICHY J.G. - 03-09-2017, 19:08
Skontaktuj się z Panem Zbyszkiem https://e-pajero.pl/
Przeczytaj tez ten post http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=102377
bees - 03-09-2017, 20:05
Dzięki za link. U p. Zbyszka byłem, ale jak na razie auto grzeje się jak grzało...Tam robiono mi blok silnika, ale grzania nie wyeliminowali.
Azz - 05-09-2017, 17:18
A jaka jest rzeczywista temp jak wskazówka podchodzi pod 2/3? Gotuje się?
bees - 05-09-2017, 21:20
Na wskaźniku temperatury nie ma podziałki numerycznej. Jest czerwona strefa . Nie mogę więc powiedzieć ile °C pokazuje wskaźnik. Do gotowania płynu nie dopuszczam. Gdy temp. wzrasta do 2/3 podziałki zwalniam, a jak pisałam, to do takiej sytuacji dochodzi gdy na zewn. jest ciepło i jadę z obrotami juź ok 3 tys/min. i grzać się zaczyna po ok. 2-3 min. Kiedyś mechanik mierzył temp. w chłodnicy termometrem laserowym i wg niego czujnik temperatury nie jest walnięty. Ile to było stopni, nie wiem.
Azz - 05-09-2017, 21:41
Nie wiem czym się stresować jak się nie gotuje, jeździć.
U mnie przy 30 stopniach i klimie, na trasie przy ciągłym 3 tyś/min. też wzrasta powyżej połowy i nic się nie dzieje.
Zrób przejażdżkę z kompem i będziesz wszystko wiedział.
bees - 05-09-2017, 22:24
Może i masz rację, ale z klimą, to temperatura u mjie rośnie już przy 80-90km/h, a chciałem tą Mitsubichą przyczepkę kempingową ciągnąć, więc u mnie raczej ta opcja jest ryzykowna.
CICHY J.G. - 07-09-2017, 17:21
Kolego ,,bees'' od trzech miesięcy jestem posiadaczem SPORTA,płyn chłodniczy wymieniony na http://www.borygo.pl/produkty/borygo-eko .Wracając z dłuższej trasy zał warzyłem u Siebie podobny problem jaki Ty posiadasz
Silnik zaczyna się nadmiernie rozgrzewać przy obr. ok. 3000/min. Wsaźnik temp. po ok 2 min. przesuwa się do 2/3 podziałki, wtedy zwalniam i po kilku minutach wskaźnik wraca do ok połowy podziałki. Przy włączonej klimie problem pojawia się przy obr 2700 czyli nie całe 90 km/h. Wiadomo, że silnik jest wtedy bardiej obciążny. Problem pojawia się gdy na dworze panuje raczej wys. temperatura, od ok 23°C,
Teraz zastanawiam sie czy nie zmienic płynu na;
--http://www.borygo.pl/produkty/borygo-premium
--http://prestone.pl/produkty/prestone-plyn-do-chlodnic-37c/
lub na
--http://allegro.pl/5l-petrygo-q-plyn-do-chlodnic-gotowy-nowy-i6570995672.html
Może ktoś ma inne zdanie coś doradzi
bees - 07-09-2017, 18:04
Nie zazdroszczę więc kolego. Być może u Ciebie problem tkwi gdzie indziej? Czyli zacznij od najtańszych opcji. Termostat itd..... Być może musisz sprawdzić uszczellkę pod głowicą. Nie pchaj się w naprawę bloku silnika, bo koszt wysoki, z efekt żaden. Przynajmniej u mnie tak było. Tzn jeżeli wiesz, że to załatwi problem...... Przyjechałem do mechanika z opisywanym problemem, zpłaciłem za blok, a problem pozostał.
Przemyśl sprawę.
Prawdopodobnie silnik u mnie był do naprawy, ale czy bym go naprawiał gdybym wiedział że nie zostanie usunięta usterka z którą przyjechałem? Na pewno nie! W dalszym ciągu jestem niejako w punkcie wyjścia tyle, że trochę lżejszy, bo w kieszeni mniej.
Azz - 07-09-2017, 21:08
Załóż sobie elektroniczny czujnik temperatury, to nie nowej generacji auto, że cały czas wskazówka będzie stała jak wryta (w nowych VW czy grupie PSA od 7X już pokazuje połowę skali nawet do 100 z hakiem). U nas jest analog, normalne, że będzie wędrował.
bees - 07-09-2017, 23:06
Azz napisał/a: | Załóż sobie elektroniczny czujnik temperatury, to nie nowej generacji auto, że cały czas wskazówka będzie stała jak wryta (w nowych VW czy grupie PSA od 7X już pokazuje połowę skali nawet do 100 z hakiem). U nas jest analog, normalne, że będzie wędrował. |
Czyli wędrujący wskaźnik pod czerwone pole, czy nawet do 2/3 podziałki mam uznać za normę? Mówiono mi, że układ chłodzenia powinien utrzymywać temperaturę około połowy podziałki podczas zwyczajnej tzn. nie na maxa jazdy. No chyba, że auto jest mocno obciążone np. załadowsną przyczepką podczas jazdy w wysokiej temp. zewnętrznej. Jak w końcu jest? Bo użytkownicy tego modelu podnosili temat grzania silnika uważając to za usterkę....
Może jakiś mechanik się odezwie? Są tu przecież moderatorzy forum, którzy siedzą w tym temacie
Azz - 08-09-2017, 17:10
Jeśli jest na czerwonym polu to nie jest OK, jeśli jest na 2/3 skali i tak się utrzymuje, nie gotuje się to jest OK.
bees - 08-09-2017, 19:22
Azz napisał/a: | Jeśli jest na czerwonym polu to nie jest OK, jeśli jest na 2/3 skali i tak się utrzymuje, nie gotuje się to jest OK. |
Dzisiaj przy tem na zewn. wynosiła ok. 19°C Jechałem 120 km/h wskaźnik był troszeczkę powyżej połowy, czyli ok. Dla próby włączyłem klimę, trmp. wzrosła do 2/3 przyspieszyłem do 130 (to już duża prędkość dla mojego mitsu) temp. wzrosła do ok. 4/5 podziałki i rosła.., ale po co mi klima w takie dni jak dzisiaj? Jesienią, zimą i wiosną jest ok., problem nie istnieje. Chodzi jednak o lato, wtedy to wychodzi i właśnie latem kiedy włączam klimę i chcę pociągnąć kamping powinno wszystko grać.
Wg tego co piszesz, to latem z włączoną klimą powinienem jeździć gdzieś tak 80 km/h, bo wtedy jest wskaźnik jest na 2/3, ale wg mnie to nie jest w porządku.
|
|
|