To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - [3.0 V6 24V] nie zapina przodu na 4H, 4L

k_mitsu - 24-09-2017, 21:09
Temat postu: [3.0 V6 24V] nie zapina przodu na 4H, 4L
Witam,

Skrzynia manualna.

Dzis nie udało mi się wyjechać moim sportem pod niewielka górkę po przemoczonej trawie :/
Okazało się, że przy zmianie lewara przekładni na 4H czy 4L nie zapina się przedni napęd :/

W pozycji 4L działa reduktor, ale dotyczy to tylko tylnej osi.
Przy włączonym silniku, biegi na LUZ, i pozycji 2H, 4H,4L słychać lekki "szum" w skrzyni coś w stylu ciśnienia, lub działania jakiegoś mechanizmu, który próbuje zareagować ale nie daje rady. Przy wrzuceniu biegu ten hałas znika.
Auto jest świeżo po wymianie oleju w skrzyni i reduktorze.
Czy macie jakieś sugestie?

Dzięki,
Krzysztof

Michał_PIII - 24-09-2017, 21:35

kontrolki przedniego napędu migają czy świecą się na stałe tak jak by był zapięty?

jeśli mrugają to mogą być zaworki podciśnienia przedniego mostu

k_mitsu - 24-09-2017, 22:04

Kontrolka przestała się świecić jakiś czas temu (wczesna wiosna) . Pojawiała się zielona kontrolka w momencie przełączenia na 4H, 4L po chwili gasła, ale napęd 4x4 działał bez zarzutu. Po czasie w ogóle się nie świeciła po przełączeniu na 4H, 4L- mimo to napęd się zapinał.... do dziś.
Dzięki za podpowiedzi !



Michał_PIII napisał/a:
kontrolki przedniego napędu migają czy świecą się na stałe tak jak by był zapięty?

jeśli mrugają to mogą być zaworki podciśnienia przedniego mostu


[ Dodano: 25-09-2017, 21:37 ]
Z tego co widzę to zawór podciśnienia.
- Jest gdzieś pod filtrem powietrza
- Dodatkowo pompka próżniowa
- 3 przewody podciśnienia.
- zbiornik próżniowy
Chyba trzeba prześledzić wszystkie przewody czy nie strzelił gdzieś przewód gumowy.

Źródło informacji:

1) http://www.pocuk.com/foru...9bf12d75c2f66ce

2) http://www.pocuk.com/foru...dd9ea60ecb209a4

tomekr - 28-09-2017, 20:31

W pierwszej kolejności sprawdź sobie elektrozawory, są na prawym nadkolu, bardzo łatwo dostępne spod maski i sprawdzając je dużo można ustalić. Za sterowanie wysprzęglikiem odpowiadają dwa wężyki, trzeci to odpowietrzenie mostu. U mnie padł elektrozaworek odpowiedzialny za włączanie przedniego mostu ale ta pozycja jest wymuszana przez sprężynę w wysprzęgliku dlatego po odpieciu wężyka sterowanie działa, przynajmniej u mnie. Muszę w końcu zakupić nowe elektrozawory chociaż nie są one tanie.
Michał_PIII - 29-09-2017, 09:27

Tak jak napisał kolega wyżej, możesz odłączyć oba przewody podciśnienia idące do mostu żeby sprawdzić czy to nie wina siłownika przy moście. Po odpięciu podciśnień przedni most będzie zapięty.

są dostępne zamienniki elektrozaworów w dużo tańszej cenie niż oryginał i działają poprawnie

k_mitsu - 03-10-2017, 21:34

Dzięki za podpowiedzi.

Po odpięciu węży okazało się, że przedni most się zapina, ale dopiero po znalezieniu winowajcy.

Winowajcą okazał się oderwany kabelek od Czujnika Załączenia Przedniego Mostu. Po zmostkowaniu przewodu od tego czujnika i odpięciu węży most się załącza.
Na dodatek sąsiadujący z nim czujnik tez padł. Być może przez to nie zapalała się kontrolka na 4x4 na desce rozdzielczej.

Dzieki,
Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group