Problemy techniczne - ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa?
convertops - 30-09-2017, 17:28 Temat postu: ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa? Poniżej zdjęcia pacjenta. Pytanie czy nadaje się to do naprawy? Jeśli tak, komu powierzyć naprawę?
Jeśli nie, kupie taki komputer i/lub zamiennik jeśli taki istnieje.


Objawy:
Wilgotno - silnik nie pracuje
Sucho - silnik pracuje przez jakiś czas wywala następujące błędy i po czasie gaśnie:
5. Throthle position sensor (TPS)
6. Motor position sensor (MPS)
7. Engine coolant temperature sensor
Krzyzak - 30-09-2017, 21:23
Jeśli jeszcze pracuje to znaczy, że da się zreanimować. Procek nie wygląda na spalony (zewnętrznie) aczkolwiek jak widać po nóżkach zaczyna się coś dziać. O spalonym elemencie nawet nie wspominam, bo widać. Takie ECU nie wolno ci wstawić do auta, bo to kwestia czasu jak procek dostanie 12V zamiast 5 i się spali. Dobry warsztat elektroniczny sobie poradzi, wymiana kondensatorów elektrolitycznych się kłania, C27 z SMD także jak widać.
Te błędy to kwestia problemów ze stabilizatorem 5V, który jest realizowany przez kondensator 47uF.
Ten 100uF co wylał to robi za filtr tętnień do CPU.
telewizoor - 02-10-2017, 08:02
Jak mieszkasz gdzieś niedaleko Krakowa to mógłbym Ci to przelutować : )
convertops - 20-10-2017, 19:52
@telewizoor - dzięki za ofertę, najbliżej nie mam ale daleko też nie jest
Płytka i podzespoły ECU są po naprawie. Wykonane przez firmę zajmującą się układami przemysłowymi. Po podłączeniu, na dzień dobry wywaliło błędy. Po ponownym uruchomieniu zasilania w stacyjce odpalił... ledwo dyszał ale chodził, pozwoliłem na to. Po czasie praca się ustabilizowała... reagował na gaz i gasł. Raz sam z siebie gasł, a raz w reakcji na gaz.
I co z tym począć? Na żyletki chyba, eutanazja...
Błędy to:
/... Intake Air Temp. Sensor
/.... Throtle Pos. Sensor
/..... Motor Pos. Sensor incl. Idle Pos. switch
//. Engine Coolant Temp. Sensor
Krzyzak - 21-10-2017, 11:42
Wszystkie mają zasilanie 5V i to pewnie problem ze stabilizatorem napięcia. To część z kondensatorem 47uF i jednym ze scalaków (w obudowie typu TO-2xx).
convertops - 25-06-2019, 08:02 Temat postu: Update Po prawie dwu letniej przerwie, spowodowanej różnymi przyczynami odkopuje temat
Przede wszystkim chcę podziękować wszystkim którzy zechcieli mi pomóc radą jak i zaoferowali pomoc "fizyczną"
Zalazłem firmę specjalizującą się w tego typu sytuacjach. I zakupiłem odnowione, zregenerowane ECU o odpowiednich numerach OEM. Firma znajduje się w USA, a co za tym idzie jest dodatkowa rozrywka w postaci zabawy z Urzędem Celnym. Gdyby ktoś potrzebował pomocy w takiej sytuacji jak moja służę pomocą.
W tej chwili prowadzę prace związane z przygotowaniem samochodu do odpalenia + doprowadzenie auta do stanu używalności. Rozpędziłem się na tyle że została goła blacha, ale miało to swoje powody....
Dam znać czy silnik zagada czy nie...
|
|
|