To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa?

convertops - 30-09-2017, 17:28
Temat postu: ECU - E2T33472A - (4G15 8V) Wymiana czy naprawa?
Poniżej zdjęcia pacjenta. Pytanie czy nadaje się to do naprawy? Jeśli tak, komu powierzyć naprawę?
Jeśli nie, kupie taki komputer i/lub zamiennik jeśli taki istnieje.




Objawy:
Wilgotno - silnik nie pracuje
Sucho - silnik pracuje przez jakiś czas wywala następujące błędy i po czasie gaśnie:

5. Throthle position sensor (TPS)
6. Motor position sensor (MPS)
7. Engine coolant temperature sensor

Krzyzak - 30-09-2017, 21:23

Jeśli jeszcze pracuje to znaczy, że da się zreanimować. Procek nie wygląda na spalony (zewnętrznie) aczkolwiek jak widać po nóżkach zaczyna się coś dziać. O spalonym elemencie nawet nie wspominam, bo widać. Takie ECU nie wolno ci wstawić do auta, bo to kwestia czasu jak procek dostanie 12V zamiast 5 i się spali. Dobry warsztat elektroniczny sobie poradzi, wymiana kondensatorów elektrolitycznych się kłania, C27 z SMD także jak widać.
Te błędy to kwestia problemów ze stabilizatorem 5V, który jest realizowany przez kondensator 47uF.
Ten 100uF co wylał to robi za filtr tętnień do CPU.

telewizoor - 02-10-2017, 08:02

Jak mieszkasz gdzieś niedaleko Krakowa to mógłbym Ci to przelutować : )
convertops - 20-10-2017, 19:52

@telewizoor - dzięki za ofertę, najbliżej nie mam ale daleko też nie jest :)

Płytka i podzespoły ECU są po naprawie. Wykonane przez firmę zajmującą się układami przemysłowymi. Po podłączeniu, na dzień dobry wywaliło błędy. Po ponownym uruchomieniu zasilania w stacyjce odpalił... ledwo dyszał ale chodził, pozwoliłem na to. Po czasie praca się ustabilizowała... reagował na gaz i gasł. Raz sam z siebie gasł, a raz w reakcji na gaz.
I co z tym począć? Na żyletki chyba, eutanazja...
Błędy to:
/... Intake Air Temp. Sensor
/.... Throtle Pos. Sensor
/..... Motor Pos. Sensor incl. Idle Pos. switch
//. Engine Coolant Temp. Sensor

Krzyzak - 21-10-2017, 11:42

Wszystkie mają zasilanie 5V i to pewnie problem ze stabilizatorem napięcia. To część z kondensatorem 47uF i jednym ze scalaków (w obudowie typu TO-2xx).
convertops - 25-06-2019, 08:02
Temat postu: Update
Po prawie dwu letniej przerwie, spowodowanej różnymi przyczynami odkopuje temat :)

Przede wszystkim chcę podziękować wszystkim którzy zechcieli mi pomóc radą jak i zaoferowali pomoc "fizyczną" :thumbright:

Zalazłem firmę specjalizującą się w tego typu sytuacjach. I zakupiłem odnowione, zregenerowane ECU o odpowiednich numerach OEM. Firma znajduje się w USA, a co za tym idzie jest dodatkowa rozrywka w postaci zabawy z Urzędem Celnym. Gdyby ktoś potrzebował pomocy w takiej sytuacji jak moja służę pomocą.

W tej chwili prowadzę prace związane z przygotowaniem samochodu do odpalenia + doprowadzenie auta do stanu używalności. Rozpędziłem się na tyle że została goła blacha, ale miało to swoje powody....

Dam znać czy silnik zagada czy nie...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group