EVO - Techniczne - Jaki olej?
s0843 - 08-11-2017, 12:21 Temat postu: Jaki olej? Kupiłem Ralliarta.
Sprzedający twierdzi, że olej ostatnio wymieniał, ale wolę jednak być ostrożny.
Raz że nie wiem czy nie ściemniał, a dwa nie wiem na co wymienił.
Czy do Ralliarta/EVO kupuje sie jakiś specjalny olej? Wymienia sie to cholerstwo bardzo często, to może i jakieś specjalne wymagania ma?
Jeżdżę spokojnie, zero upalania. Nie będzie jakiś specjalnych warunków użytkowania.
Każdy syntetyk np 0W40 podejdzie? Czy jednak jeszcze jakas specyfikacja musi byc spełniona?
5l bańka wystarczy?
Dzięki z góry za odpowiedzi
Firebee - 10-11-2017, 20:52
u mnie w 9 MOTUL 300V Competition 15W50, wymiana co 5tys
Fragu - 13-11-2017, 14:32
W moim Outlanderze Turbo teraz jest:
https://products.liqui-moly.com/synthoil-race-tech-gt1-10w-60-2.html
Ja wymieniam co 10 tys i myślę, że jeśli nie upalasz auta to także możesz trzymać się takiego interwału w Ralliarcie.
poziom1989 - 16-11-2017, 12:49
Ten sam olej mozesz miec pod inna nazwa: Meguin Racer 10W-60
Oraz przede wszystkim tanszy! Takze bierzcie pod uwage, ze tego typu oleje sprawdza sie tylko w niektorych jednostkach ale jest to rowniez zalezne od slylu jazdy.
swinks_UK - 05-12-2017, 22:24
Nie zakuwany, czy nie remontowany silnik powinien się zadowolić syntetykiem estrowym 5w-40. Fuchs, Millers, Amsoil, Gulf albo Redline.
To powiedzą ci: Norris Design, MG Autos, MA Developments, Opie Oils czy Ross Sport.
Firek, jak na stockowy silnik to "za ciężką" oliwę lejesz, no chyba, że ci pompa oleju już nie daje rady
Fragu - 06-12-2017, 09:26
swinks_UK, w takim razie - co na zakuty?
swinks_UK - 06-12-2017, 13:54
To powinien ci powiedzieć ten co budował silnik.
W moim przypadku Norris zalecał lać Fuchsa 15w50. Do tej pory lałem Gulf 5w40. Jako, że każde zakucie to indywidualna budowa, to najlepiej trzymać się zaleceń tego co wykonał robotę.
Fragu - 06-12-2017, 14:34
Niestety nie mam kontaktu do serwisu, który to robił. Outka kuli w Czechach.
Generalnie poprzedni właściciel lał Castrola 0w30...wg mnie straszny syf.
Po zakupie zmieniłem na Motula X cess 5w40 - po dwóch wymianach stwierdziłem, że olej ten jest jakiś dziwny. Totalnie jak woda :/
Teraz mam LM race tech 10w60.
swinks_UK - 06-12-2017, 20:24
Motul x-cess to fakt... nic dobrego. Na początek spróbuj Gulf Competition 5w40, Fuchs Titan Race Pro 5w40, ewentualnie Millers Nanodrive (ten olej się robi smoliście czarny już po 2k km). Wymiany co 10k km. Jak będzie żle to wtedy na cięższy olej. Ten 0w30 to pewnie nie była taka kompletna porażka, ma sens jak zalejesz np. Amsoil, ale pewnie ktoś chciał na skróty.
s0843 - 06-12-2017, 21:05
Firebee napisał/a: | u mnie w 9 MOTUL 300V Competition 15W50, wymiana co 5tys |
W ASO zalali mi Motul 5W/30. Tak jest na fakturze.
Przywiozłem własny olej w bagażniku, ale jak Pan usłyszał co to, to prosił żeby tego nie robić.
Nie nalegałem. Olej ten stosuję w zwykłym Mitsubishi i w poprzednim samochodzie
Już nawet nie będę pisał co to, aby nie rozpętać tutaj gównoburzy
Gościu z ASO powiedział jednak, że jeśli jeżdżę jak normalny człowiek normalnym autem, to można spokojnie wymieniac olej co 15tyś.
Co ciekawe w książce serwisowej rzeczywiście są wpisy co około 15tyś. I to auto faktycznie wtedy jeździło na serwisy, bo załapało się na jakąś akcję napraczą Mitsubishi i wpis na odpowiedniej stronie jest, a na stronie z przeglądami jest ten sam przebieg i ta sama data. W systemie tez odnotowane że to auto wtedy miało wymieniane to coś (nie wiem co to).
poziom1989 - 07-12-2017, 12:51
swinks_UK napisał/a: | Nie zakuwany, czy nie remontowany silnik powinien się zadowolić syntetykiem estrowym 5w-40. Fuchs, Millers, Amsoil, Gulf albo Redline. : |
Te oleje to w duzej mierze mieszanki olejow bazowych PAO + w roznej ilosci Estry.
Fragu napisał/a: |
Po zakupie zmieniłem na Motula X cess 5w40 - po dwóch wymianach stwierdziłem, że olej ten jest jakiś dziwny. Totalnie jak woda :/ |
Jezeli chcesz sie upewnic czy dany olej sprawdza sie w konkretnej jednostce napedowej, nalezy wyslac probke do laboratium.
|
|
|