To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - Dwupinowy czujnik temperatury płynu chłodzącego 2.5TD 2005r

PIWO - 18-11-2017, 21:14
Temat postu: Dwupinowy czujnik temperatury płynu chłodzącego 2.5TD 2005r
Cześć,

Czy ktoś może potwierdzić numer czujnika temperatury, wkręcany w głowicę dwupinowy ? W zależności jak szukam znajduję dwa rodzaje gwintu:

MD177572, MD182467 - gwint 3/8"-19BSP

lub

ME202053, gwint M16x1.5

Zaraz się posypią komentarze wykręć i sprawdź, ale chciałbym pojechać do serwisu z nowym czujnikiem w ręku, a nie na poszukiwanie rozmiaru.

Dzięki

Bizi78 - 18-11-2017, 21:51

Te dwa pierwsze MD177572, MD182467 chyba nie były stosowane w autach na Europę.
Powinien być teoretycznie ten trzeci ale najlepiej sprawdzić po vinie 8) .

Michał_PIII - 19-11-2017, 11:54

prześlij mi swój nr vin to sprawdzę
PIWO - 20-11-2017, 10:51

Numer sprawdzony po VIN w salonie dzisiaj rano. Ma być ME202053. Dzięki.
CICHY J.G. - 21-11-2017, 19:53

Jakie miałeś objawy że wymieniales ten czujnik?
PIWO - 22-11-2017, 18:16

Na początku nie bardzo wiedziałem co się dzieje, bo wskazówka temperatury po nagrzaniu silnika stała w połowie skali jak zaczarowana. Były 3 objawy:

1. Zauważyłem, że po odpaleniu zimnego silnika, dostawał jakby czkawki, jakby wypadały mu cykle spalania.
2. Na gorącym silniku świece żarowe długo się grzały - jak podczas tęgich mrozów. Wcześniej w ogóle nie potrzebowały grzania (mówię o kontrolce na desce rozdzielczej).
3. Po odpaleniu gorącego silnika utrzymywał obroty w okolicach 1500 obr/min, a po kilku sekundach zbijał je do przepisowych 750 obr/min.


Nie wiem jak ze spalaniem, bo z takimi objawami przejechałem może 30 km. Poszperałem w necie gdzie są czujniki, pomierzyłem omomierzem, podpiąłem do komputera i diagnoza wskazała uszkodzony czujnik.

Czujnik już zamontowany nowy, oryginalny, kupiony u Zbyszka. Problemy zniknęły.

Pozdr

CICHY J.G. - 22-11-2017, 18:34

Tak pytam bo umni jest tak że, na zewnątrz jest 4-5 *C. Natomiast w samochodzie mam ustawioną temperaturę 17,5 i leci ciepłe powietrze. Po przejechaniu kilku kilometrów wszystko się zmienia. Drugi objaw to szalejaca wskazowka od temperatury cieczy.Przy jeździe od 80do 100 wskazówka podchodzi pod czerwone pole, troszkę się zwolni spada do polowy. Płyn jest w zbiorniczku.???
PIWO - 22-11-2017, 19:20

Z tym nawiewem to jest tak, że w desce rozdzielczej jest czujnik temperatury wewnątrz kabiny. Rano, gdy jest zimno to wszystkie elementy wewnątrz samochodu są też zimne. Ciepłe powietrze wylatujące z nawiewu jest cieplejsze niż ustawiona temperatura na klimatyzacji, ale tylko do czasu aż czujnik temperatury wewnątrz samochodu uzna, że już się nagrzało do wymaganej wartości. A następuje to mniej więcej wtedy, gdy elementy deski rozdzielczej się nagrzeją. Potem zaczyna lecieć chłodniejsze powietrze.

Jeśli chodzi o wskazanie wysokiej temperatury podczas normalnej eksploatacji to powodów może być kilka. Kolejność dowolna:

1. Brudna chłodnica od zewnątrz - zalepiona błotem, lub wewnątrz.
2. Brak wystarczającej ilości płynu chłodzącego - jest wyciek na zewnątrz, dochodzi do zagotowania płynu, a jak wiadomo para tak dobrze nie chłodzi jak ciecz, poza tym mała ilość cieczy ma małą "pojemność" cieplną, tzn. może odebrać mniej ciepła.
3. Uszkodzona uszczelka pod głowicą lub sama głowica. Może być płyn w zbiorniczku - nawet cały zbiorniczek, a silnik i tak się zagrzeje, bo nadmiar ciśnienia w układzie chłodzenia wyrzucił płyn z chłodnicy do zbiorniczka. Będzie też mokro w okolicy rurki przelewowej przy zbiorniczku.
4. Uszkodzony termostat - nie otwiera się w pełni.
5. Awaria pompy wody, może za słaby naciąg paska klinowego.
6. Coś nie tak z układem paliwowym....(ale tu nie jestem pewien)
7. Uszkodzony czujnik temperatury.

Jak napisałem jakieś głupoty lub coś pominąłem, to proszę speców o korektę....

Pozdr

CICHY J.G. - 22-11-2017, 23:07

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz na moje pytania.
Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group