Pajero Sport - Challenger - historia Japońsko Brytyjska
manieq82 - 29-11-2017, 23:46 Temat postu: Challenger - historia Japońsko Brytyjska Witam Serdecznie
No więc stało się, przybyłem zobaczyłem i zakupiłem. Zawsze powtarzam że rozsądnie ale tu emocje wzięły górę:)
https://www.dropbox.com/s...jero_1.jpg?dl=0
Ale cóż fajne, ładne i fajnie jeździ. Ale teraz muszę to zalegalizować no i się zaczęło. Auto zostało sprowadzone do Angli z Japoni i po kolei jaki mam problem:
1. Krótki VIN - taki 10 cyfr z tabliczki znamionowej? Czytałem że decyzja Ministra może załatwić temat...
2. Brak modelu w dowodzie - znaczy że Mitsubishi i nic więcej
3. Brak DMC i jakichkolwiek parametrów w V5C:/
4. Data rejestracji 2001 choć naprawdę podobno 97 - nie wiem jak sprzedawca do tego doszedł naprawdę...
No i co teraz? Jadę pogadać na stacji ale może ktoś to przerabiał?
Pierwsze pytanie to czy da się coś wyczytać z tej tabliczki znamionowej która jest w komorze silnika?
https://www.dropbox.com/s....40.17.jpg?dl=0
Czy diagnosta może sam określić model, DMC i takie tam?
No i pewnie częste pytanie ale nie widziałem jednoznacznie - jak z lampami? Da sie je "przerobić"bo kupić normalne masakrycznie cieżko. Słyszałem o jakiś wymianie lusterek w środku itd???
Ogólnie auto super. Wiem że to niby sport a ma silnik 2800 i super select. Nie ma blokady tylnego mostu ale reszta śmiga...
Pomożecie:)
Mariusz
Bizi78 - 30-11-2017, 09:02
manieq82 napisał/a: | 2. Brak modelu w dowodzie - znaczy że Mitsubishi i nic więcej
3. Brak DMC i jakichkolwiek parametrów w V5C:/ |
Warto napisać pismo (z vinem) do centrali mitsubishi w Polsce może coś pomogą.
Jeśli nie to może do centrali w EU.
manieq82 napisał/a: | 4. Data rejestracji 2001 choć naprawdę podobno 97 - nie wiem jak sprzedawca do tego doszedł naprawdę...
|
2001r. to pewnie data pierwszej rejestracji na kontynencie, choć wiki twierdzi, że mk1 był klepany do 2008r.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Challenger
O datę produkcji też można się spytać w centrali.
Wg. tabliczki silnik 2.8D, automat a opcje, kolor budy i nr. seryjny to raczej mało istotne.
manieq82 - 01-12-2017, 17:31
Hmm w sumie dobry pomysł uderzyć do MITSU
Kolor budy mogę olać, ale takie DMC ....
[ Dodano: 01-12-2017, 17:35 ]
A co do roku nie wiem skąd poprzednik wiedział - musze poszukać w papierach. Na pewni nie 2001 bo w 2000 był lift i światełka są zintegrowane od wtedy ...
jepm - 05-12-2017, 12:14
O tabliczce znamionowej i masach i problemach było już tu:
http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=101993
Na mój gust nie pozostaje Ci nic innego niż poszukać rzeczoznawcy samochodowego zajmującego się np. klasykami. Ci goście znają procedury i wiedzą skąd wziąć dokumenty jak i powinni być w stanie zarejestrować w zasadzie wszystko. Opinia rzeczoznawcy i tak jest potrzebna do wyrobienia tabliczek zastępczych czy nadania zastępczego VIN. Impreza może jednak nie być tania.
BTW - był czy jest taki program na TVN TURBO o gościach którzy ściągają auta z Japonii do polski. Pogrzeb w necie - może i oni by cos pomogli.
manieq82 - 08-12-2017, 23:37
Historii ciąg dalszy. Mitsubishi oficjalnie sie wypięło - przestali odpisywac na maile. Nie wiedzą i nie powiedzą :/
Ciągnę temat z rzeczoznawcą - po VIN da sie dojsć do danych auta. Napisze jak sie skończy
mkm - 09-12-2017, 19:10
manieq82, kolega Seiji rejestrował na krótkim Vinie swoje EVO.
Tu masz skrót info jakie zamieścił w swoim temacie:
Seiji napisał/a: | Hugo napisał/a: | Nareszcie. Tego szampana trzeba było na auto wylać. Teraz pytanie za 100 pkt: jaki masz VIN w tym Lancerze, japoński, czyli 8 cyfrowy czy normalny 17 cyfrowy? I jaki koszt rejestracji, taki jak auta z kierownicą po lewej stronie? |
VIN japoński, 11 znakowy
generalnie to samo zarejestrowanie jak przy każdym aucie sprowadzonym, tutaj akurat doszło jeszcze odstępstwo od warunków technicznych i dwa przeglądy zamiast jednego
oczywiście + lampy EU i przeciwmgielne EU
napiszę jak u mnie to wyglądało może,
- opłata akcyzy
- tłumaczenie dowodu
- przystosowanie auta do poruszania się po drogach (światła)
<tutaj przez długo nie dało się zarejestrować>
- pierwszy niezdany przegląd - krótki vin
- pismo do ministerstwa w sprawie odstępstwa
- opłacenie złomowania
- drugi przegląd z odstępstwem od warunków technicznych
- opłaty rejestracyjne i rejestracja
brzmi prosto w miarę, ale na SKP byłem 7 razy, w urzędzie ds rejestracji pojazdów 5 razy (zawsze widzieli jakiś problem z czymś) i po przeszło 2 tygodniach od pierwszego przeglądu (i przeszło 3 latach od kupienia i opłacenia akcyzy) auto było już zarejestrowane
dla SKP do tego musiałem skołować odpis od świadectwa homologacji pojazdu bo na tabliczce pod maską nie ma żadnych danych |
Seiji napisał/a: | za długo mieszkasz za granicą kolego bo już zapomniałeś polskie realia, samo położenie kierownicy nie jest dużym halo bo od 17 takie auta w kategorii M1 można w polsce rejestrować
problem w polandii leży w długości VIN a co za tym idzie prośbą o odstępstwo od warunków technicznych do ministerstwa transportu (raz dają, raz nie), i... homologacji europejskiej "certificate of conformity" pojazdu, a właściwie jej odpisu pomimo faktu, że auto już w UE było zarejestrowane
woda w polsce jest wieloma rzeczami, i czasami nie jest mokra |
Seiji napisał/a: | Matejko napisał/a: | rejestrowałem auto LHD, mimo posiadania przegladu i własnie "certificate of conformity" (znalazlem w schowku w aucie) i tak musialem isc do SKP i zrobic jakies skrocone badanie za 60zł, podobno wszystko zalezy od wydzialu komunikacji jedni uznaja inni nie |
powiem ci, że jaja zaczynają się jak się tego cerytfikatu nie ma bo nie jest obowiązkowe posiadanie go, mitsubishi polska posiada je tylko na modele do 4 lat wstecz, a mitsubishi europe tylko na modele wyprodukowane z długim VIN'em na europę
na tabliczcze znamionowej w japońcach masz tylko numer nadwozia i kolor bez żadnych mas/nacisków/innych pierdół które są potrzebne do pierwszego przeglądu |
Dane "kilogramowe" zrobisz na stacji kontroli - załatw parametry na Pajero Sport EU - powinno byś szybciej.
|
|
|