Grandis Techniczne - Zawór EGR
Ursusiak - 11-12-2017, 17:47 Temat postu: Zawór EGR czy może ktoś z szanownych formuowiczów czyścił zawór EGR ??
Czy w ogóle można go czyścić w tym konkretnym silniku i jeśli tak to gdzie on się znajduje i czy jest to trudne.
nekoashi - 12-12-2017, 07:24
Mechanik mi go czyścił, jest na widoku, zapalił mi sie check, samochód stracił moc i okazało się że to egr. czyszczenie to norma
Ursusiak - 12-12-2017, 15:26
Dziękuję za szybką odpowiedz. Rozumiem, że benzyna ekstrakcyjna do czyszczenia się nadaje. Nie chce oddawać do mechanika z takim małym jak mi sie wydaje problemem i chciałbym wyczyścić samemu mam nadzieję, ze nic nie zepsuję.
nekoashi - 13-12-2017, 09:30
pędzel i benzyna ekstrakcyjna, sam czyściłem w passacie czy octavii, uważaj tylko by dokładnie wyczyścić przy zamknięciu klapy w środku i będzie ok , błąd jeśli masz może Ci zniknąc od razu, lub po czasie. Ja usunąłem przez yanosik connect
Ursusiak - 14-12-2017, 15:21
Błąd na razie nie wyskoczył ale profilaktycznie chciałem wyczyścić chyba, że to głupota to nie będę tego robił. Martwię się tylko jaki jest dostęp do tego zaworu, czy jest dużo kombinacji żeby go wyciągnąć i czy przy okazji nic nie uszkodzę
nekoashi - 15-12-2017, 08:47
błąd egr to żółty check engine. najpierw nic się nie będzie działo, a po czasie stracisz moc w trakcie jazdy jakby turbine odcieło. egr masz na widoku z tego co kojarzę po lewej stronie, wymontować to żadna filozofia, ale nie ma co póki nic się nie dzieje. Błąd egr jaki u mnie wyskoczył to P0401 Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ. tzn zawalił się nagarem i syfem
Ursusiak - 15-12-2017, 16:58
Jak tylko będę miał trochę czasu to może sie za niego profilaktycznie zabiorę ...
Jak-Szymon - 18-03-2018, 21:37
Czyściłem zawór przed zapaleniem się kontrolki chec engin.
Są specjalne rozpuszczalniki np Boll i je zastosowałem. Jednak wpierw należy wykręcić jeśli dobrze pamiętam 5 z, jedna jest schowana perfidnie ale da się. A trzeba uwazac żeby uszczelka od rury nie wpadla do środka jak jest na obrotach. Lepiej wyłączyć silnik i zdjąć rurę dolotowa oraz te pięć śrub.
Potem dokładnie zeskrobać nagar i umyć rozpuszczalnikiem do czysta, tak żeby się wszystko błyszczało.. uwaga na części gumowe z dala od rozpuszczalników.
Zrobiłem 10 tys od tego czasu i chodzi spokojnie.
Przy okazji: należy sprawdzić odmę, jej drożność, jeśli jest słaba niestety będzie trzeba demontować pokrywę klawiatury i założyć później nową uszczelkę ok 40 zł. Są filmiki na YT o tym jak to zrobic
Ursusiak - 26-06-2018, 18:37
To jeszcze jedno pytanko .... jakiej firmy zawór w razie co kupować i czy trzeba oryginał - drogo - czy można zamiennik - tanio
jogi_23 - 30-06-2018, 00:16
mozna zamiennik
|
|
|