[XX-92]Galant E3xA i starsze - Galant 90' Problem
lukas12125 - 10-01-2018, 21:35 Temat postu: Galant 90' Problem Witam, kompletnie jestem bezradny...
Po wymianie od komputera po silnik krokowy, już nie mam pojęcia co może być przyczyną.
Kolejny problem doszedł po pęknięciu paska wielorowkowego. Po sytuacji nie miałem gdzie się zatrzymać i zjechałem po około 200m ale silnik zaczął być coraz słabszy, aż w końcu mocy wgl nie miał. Zostawiłem na noc pod marketem i następnego dnia wymieniłem pasek, ale miał problemy z odpaleniem. Myślałem że się zapowietrzył czy coś, ale po dojechaniu pod blok ok 2-3km mocy zero. Gdy wieczorem poszedłem podłubać i sprawdzić co mu dolega, odpaliłem i trzymając gaz do dechy, obroty skoczyły max 1100-1200 ale po jakimś czasie pod 2 tys, ale kolektor wtedy rozgrzał się do czerwoności, zgasiłem i nie mam pomysłów.
Złom czy opłaca się robić? Może ktoś chętny na miśka? Full elektryka
robertdg - 10-01-2018, 22:06
Mozliwe że rozrząd przeskoczył, objawy wskazuja na przestawiony zapłon, a jedno z drugim ma wiele wspólnego
Krzyzak - 10-01-2018, 23:03
Mam takie auto od lat i pomimo tego a na podstawie twojego opisu, nie jestem w stanie zrozumieć co się stało.
Jest to naprawdę silnika bardzo odporny na różne usterki, więc coś musiało się stać poważnego.
Właśnie w swoim rozmontowałem silnik na części pierwsze i pomimo dużego przebiegu widzę, że większość podzespołów jest w nominalnym wymiarze.
Przede wszystkim takie rozgrzanie kolektora możliwe jest z powodu braku spalania w sensie, że paliwo spala się dopiero w kolektorze zamiast w cylindrze.
Co konkretnie wymieniłeś, bo silniczek krokowy takich objawów nie daje. Druga kwestia - na pewno masz dobry komputer zamontowany? Czy świeci się lub świeciła lampka CE.
Jaki pasek się zerwa? - od alternatora? i przejechałeś 200km? - to dobry wynik a efekt słabnięcia może być spowodowany dwiema sprawami. Pierwsza - którą podejrzewam - to fakt, że pompa wody a więc chłodzenie silnika jest napędzana tym paskiem (wraz z alternatorem). Więc na 99% przegrzałeś silnik i tłoki się zapiekły, stąd trudny rozruch i brak mocy. Drugie to że brak ładowania = korzystanie z akumulatora. Po 200km pewnie był już mocno rozładowany i wtedy ECU odłącza po kolei elementy jak radio, nawiew i światła a na koniec daje zapłon tylko na 2 cylindry w celu oszczędzania prądu.
Lecz skoro następnego dnia aku kręcił to stawiam, że jeszcze było trochę w tym aku i wersja z zatarciem silnika będzie poprawniejsza.
U siebie też zmieniam pierścienie czy wałek rozrządu i ceny nie są jakieś porażające. Nowy wałek rozrządu to ok. 100$, pierścienie japońskie kupiłem za 100zł. Trzeba tylko szukać okazji i mieć czym jeździć na zapas.
Gdybyś chciał się jednak auta pozbyć w cenie złomu to daj znać, chętnie wrzucę do siebie tę elektrykę czy inne elementy, które mam zużyte (np. fotel kierowcy zaczyna się sypać od spodu).
lukas12125 - 11-01-2018, 01:07
Krzyzak napisał/a: | Mam takie auto od lat i pomimo tego a na podstawie twojego opisu, nie jestem w stanie zrozumieć co się stało.
Jest to naprawdę silnika bardzo odporny na różne usterki, więc coś musiało się stać poważnego.
Właśnie w swoim rozmontowałem silnik na części pierwsze i pomimo dużego przebiegu widzę, że większość podzespołów jest w nominalnym wymiarze.
Przede wszystkim takie rozgrzanie kolektora możliwe jest z powodu braku spalania w sensie, że paliwo spala się dopiero w kolektorze zamiast w cylindrze.
Co konkretnie wymieniłeś, bo silniczek krokowy takich objawów nie daje. Druga kwestia - na pewno masz dobry komputer zamontowany? Czy świeci się lub świeciła lampka CE.
Jaki pasek się zerwa? - od alternatora? i przejechałeś 200km? - to dobry wynik a efekt słabnięcia może być spowodowany dwiema sprawami. Pierwsza - którą podejrzewam - to fakt, że pompa wody a więc chłodzenie silnika jest napędzana tym paskiem (wraz z alternatorem). Więc na 99% przegrzałeś silnik i tłoki się zapiekły, stąd trudny rozruch i brak mocy. Drugie to że brak ładowania = korzystanie z akumulatora. Po 200km pewnie był już mocno rozładowany i wtedy ECU odłącza po kolei elementy jak radio, nawiew i światła a na koniec daje zapłon tylko na 2 cylindry w celu oszczędzania prądu.
Lecz skoro następnego dnia aku kręcił to stawiam, że jeszcze było trochę w tym aku i wersja z zatarciem silnika będzie poprawniejsza.
U siebie też zmieniam pierścienie czy wałek rozrządu i ceny nie są jakieś porażające. Nowy wałek rozrządu to ok. 100$, pierścienie japońskie kupiłem za 100zł. Trzeba tylko szukać okazji i mieć czym jeździć na zapas.
Gdybyś chciał się jednak auta pozbyć w cenie złomu to daj znać, chętnie wrzucę do siebie tę elektrykę czy inne elementy, które mam zużyte (np. fotel kierowcy zaczyna się sypać od spodu). |
Skąd wziąłeś 200 km? 200 Metrów!
1.Skoro komputer siedział, i na nim jeździłem to raczej dobry
2.Silnik krokowy wymieniałem już dawno tylko tak wspomniałem że wymieniałem
Samochód w cenie złomu nie oddam, wolałbym na części jak już coś.
[ Dodano: 11-01-2018, 01:08 ]
robertdg napisał/a: | Mozliwe że rozrząd przeskoczył, objawy wskazuja na przestawiony zapłon, a jedno z drugim ma wiele wspólnego |
Właśnie też takie info uzyskiwałem... A jaki koszt naprawy mniej więcej moze kosztować, aby mnie nie oszukali
robertdg - 11-01-2018, 08:07
Jezeli sie w glowicy nic nie uszkodziło, to kwestia zmiany paska z rolka - nie wiem ile te fanty kosztuja, celuje ze moze w 400-500zł za czesci z robocizna mozna sie zmiescic
lukas12125 - 21-06-2018, 21:18
Faktycznie był przestawiony rozrząd, mechanik powiedział że wszystko zdrowe tylko pasek do wymiany, ale pojawiły się dodatkowe problemy, nie wytwarzał ciśnienia odpowiedniego, i silnik pracuje słabo, czy możliwe że poszło coś w ECU?
robertdg - 21-06-2018, 22:08
Skoro ciśnienei sprezania nieprawidłowe to raczej uszkodzona mechanika silnika, zawory, pierscienie, trzeba rozebrac silnik i zweryfikowac
Bizi78 - 21-06-2018, 22:26
U mnie jak przeskoczył pasek to skończyło się na frezowaniu gniazd zaworów bo się szczelnie nie domykały.
Tak czy siak czapka do zdjęcia i sprawdzenia u fachowca .
lukas12125 - 22-06-2018, 03:27
Ale koledzy, na starym kompie normalnie chodzi tylko ssania nie ma, i trzeba go rozbujać, a na tym ostatnim kompie nie ma ssania, ani nie wytwarza ciśnienia.
robertdg - 22-06-2018, 09:59
komputer nie ma nic do cisnienia sprezania, to calkowicie odrebny temat
|
|
|