To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Problem z zamkiem centralnym.

mimo_ck - 22-01-2018, 21:38
Temat postu: [MSS 1.3] Problem z zamkiem centralnym.
Witam.
Pacjent MSS 1.3 2000 r
Objawy

Przekręcając klucz w zamku kierowcy otwieram i zamykam wszystkie drzwi.
Zamykając z pilota otwiera i zamyka wszystkie drzwi z wyjątkiem drzwi kierowcy + włącza alarm.

Jak zamknę z pilota wszystkie drzwi i muszę domykać z kluczyka drzwi kierowcy, to przy otwieraniu z kluczyka zaczyna wyć alarm. Dlatego najpierw muszę otwierać z pilota i dodatkowo kluczykiem drzwi kierowcy, albo używać tylko kluczyka, ale wtedy brak alarmu.

Problem pojawił się z dnia na dzień, ponad dwa lata używałem tylko pilota i nie było żadnych problemów z centralnym.

Co może być przyczyną?

plecho1 - 22-01-2018, 22:06

Albo padł siłownik w tych drzwiach albo nie łączy jakieś połączenie w przewodach zasilających ten siłownik po drodze od oryginalnego sterownika centralnego zamka do siłownika. Zamykając czy otwierając kluczem drzwi kierowcy zamykasz i otwierasz mechanicznie i jednocześnie przełączasz mikro przełącznik podający sygnał sterownikowi aby zamknął czy otworzył resztę drzwi. Przy zamykaniu czy otwieraniu kluczem nie używasz elektrycznego siłownika w tych drzwiach.
Najprawdopodobniej masz nieoryginalny alarm który ma dodatkowo funkcje centralnego zamka więc jak zamkniesz z plota to uzbrajasz alarm i aby go rozbroić to musisz tez otwożyć pilotem.

mimo_ck - 23-01-2018, 17:58

Dziękuję za odpowiedź.
A wiesz może, jak wyciągnąć zamek ze sterownikiem?
Zdjąłem boczek, odkręciłem trzy śruby imbusowe od zamka od czoła drzwi, 2 śruby na klucz 10 trzymające zamek że sterownikiem,odpiąłem kostkę od sterownika.
Cały zamek jest luzem w drzwiach, ale trzymają go cięgna od klamki, od zamka w drzwiach, od bolca i od klamki wew. Nie mogę tego rozczepić.

plecho1 - 23-01-2018, 19:12

Może zamiast go wyciągać to podłącz jakąś żarówkę samochodową do styków zasilających siłownik (dwa grubsze przewody) i spróbuj zamknąć auto pilotem. Jak wina siłownika, to żarówka powinna się zaświecić, jak się nie zaświeci, to wina połączeń.
mimo_ck - 23-01-2018, 21:58

Dobrze zrozumiałem? Odpinam kostkę od spodu siłownika, i dopinam do niej żarówkę, do dwóch grubszych przewodów. Tak?
misza116 - 23-01-2018, 22:06

Dopiszę się, bo mam kumulację problemów ze spejsem..;)

Przerabiał ktoś taki problem, że przy otwieraniu z kluczyka "grzybki" w 3ch drzwiach nie idą do końca do góry, tylko jeden otwiera się do końca, i muszę przez te drzwi potem otwierać resztę?

Problem wystąpił z dnia na dzień, pilota nie mam, a do tej pory otwierało się wszystko bez problemów.

plecho1 - 23-01-2018, 22:16

mimo_ck, o to właśnie chodzi. Do takiego pomiaru najlepiej użyć żarówki min 21W bo przy użyciu miernika czy mniejszej probówki może pokazać napięcie ale przy większym prądzie może nie działać.

[ Dodano: 23-01-2018, 22:18 ]
misza116, jak stało się to nagle i w dodatku w trzech drzwiach jednocześnie to być może wina sterownika centralnego zamka

misza116 - 24-01-2018, 08:42

Cytat:
misza116, jak stało się to nagle i w dodatku w trzech drzwiach jednocześnie to być może wina sterownika centralnego zamka


Pomyłka, jednak przednie z obu stron nie idą do końca, otwiera tylko tył. Myślałem, że jednak coś mechanicznego z cięgnami, bo grzybki idą do góry, ale nie do końca, i jak otwieram pstrykiem na drzwiach od wewnątrz, to jest to samo :)

plecho1 - 24-01-2018, 09:27

Może też być problem z silnikami siłowników ale oczywiście tez może być wina samych mechanizmów. Możliwe, że w obecnych temperaturach gęstnieje smar którym są nasmarowane mechanizmy. Warto by je wyczyścić i nasmarować czyś nie gęstniejącym w niskich temperaturach.
darcun4 - 24-01-2018, 20:49

misza116 napisał/a:
Przerabiał ktoś taki problem, że przy otwieraniu z kluczyka "grzybki" w 3ch drzwiach nie idą do końca do góry, tylko jeden otwiera się do końca, i muszę przez te drzwi potem otwierać resztę?

Zakładam, że jak zrobi się cieplej, to problem ustąpi.
Sam z drzwiami pasażera od strony kierowcy walczę (walczyłem) z tym samym przez jakieś 3 zimy.
Teraz nie walczę, bo doszedłem do wniosku, że TTTM.

misza116 - 25-01-2018, 09:32

Dzięki za podpowiedzi, póki co już drugi dzień temperatura na plusie, a otwieram drzwi przez pasażera :)
W weekend ściągam boczek i sprawdzę.

Co ciekawe - na otwartych drzwiach, przekręcając kluczyk "grzybek" idzie do góry do samego końca, a jak zamknę - idzie w dół, ale mniej, niż przy zamkniętych. Dokładnie tak samo bylo przy zamkniętych, zanim się posypało, o ile ktoś zrozumiał, co chciałem przekazać ;)

AidsD - 26-01-2018, 23:27

misza116, moze warto przesmarowec elementy zamka by zmniejszyc tarcie
leniwiec72 - 21-02-2018, 12:31
Temat postu: Problem z centralką
Witam
Mam pytanie , gdzie znajduje się sterownik centralnego zamka w MSS 18 GDI w automacie .
Czy można zstąpić oryginalny sterownik na inny .
Pozdrawiam

Bizi78 - 21-02-2018, 18:55

Teoretycznie tutaj 8) .


cakp - 11-04-2018, 12:57

AidsD napisał/a:
misza116, moze warto przesmarowec elementy zamka by zmniejszyc tarcie


Muszę przesmarować u siebie części zamka, wkładki, coś tylne drzwi nie otwierają się od srodka a idzie otworzyć od zewnątrz. Czym to wszystko przesmarować żeby zostawiło jakiś film olejowy nieklejący ( odpada WD40 bo paruje i woda go spłukuje). Kiedyś w Leroy Merlin był spray brunox do czyszczenia broni, sprawdzał się dobrze w okresie zimowym na zamki w aucie ale już nie ma dostępnego w sprzedaży



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group