Chcę Kupić Pajero - Jakie Pajero na wyprawy i off road
robal87 - 04-03-2018, 21:44 Temat postu: Jakie Pajero na wyprawy i off road Cześć Wszystkim!
Szukam i szukam i zdecydować się nie mogę. Poszukuję auta, które przewiezie mnie na wyprawę - w tym roku celuję w Czarnogórę. Mam zamiar autko lekko zmotać (lift 2-3", dobre ATki itp.). Oprócz tego, że Misiek ma mnie zawieźć na południe Europy chciałbym, aby było to auto na weekendowe jazdy po błotnistych polach i lasach ze znajomymi. Tak - wiem, chcę aby to było uniwersalne auto i nie da się osiągnąć takiego efektu, jednak myślę, że w jakimś stopniu da się przygotować, aby spełniało powyższe założenia.
No i teraz stoję przed wyborem:
- Pajero II
- Pajero Sport
Trochę czytałem artykułów na temat Sporta i nie wszystkie były na tyle przychylne jeśli chodzi o właściwości terenowe tego auta. Proszę Was o opinie. Idealnie jeszcze jakbyście polecili i porównali silniki (zastanawiam się między 2.8 a 3.0 V6). Tak samo - które skrzynie w Pajero są lepsze - manualne czy automatyczne?
PiotrKw - 05-03-2018, 07:16
Napisz do użytkownika "jawaldek" lub poczytaj jego posty.
jawaldek - 06-03-2018, 10:46
robal87 napisał/a: | No i teraz stoję przed wyborem:
- Pajero II |
Jeżdżę Miskiem 2,8 TDI w automacie , LONG 1995 i nie ZAMIENIĘ NA NIC innego Dzielnie ratował nas z różnych opresji i w błocie po klamki jak i w wodzie na taką samą wysokość/głębokość. Teraz wspólnie dzielnie pokonujemy długie trasy. Oczywiście wszystko można było dokonać po odpowiednich modyfikacjach i przeróbkach. Na początku pod kątem off-road a teraz pod kątem turystyki. Wymiana płynów eksploatacyjnych i odpowiednie dbanie o samochód daje poczucie spokoju podróżowania. Tylko nie szalej i nie wybieraj się natychmiast po zakupie w daleką podróż. Poznaj samochód , jego możliwości , jego niedomagania i mankamenty->>> choćby z racji wieku i odpowiednio zareaguj w DOBRYM WARSZTACIE samochodowym . A jak wygląda Nasz Misiek zobaczysz na mojej stronie
dyzioo - 06-03-2018, 22:56
Pajero Sport albo 2.5 TD i chyba tylko ES lub 3.0Pb
2.8 najlepsze rozwiązanie i SS
pozdrawiam
robal87 - 07-03-2018, 22:06
Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników
Tak samo - Pajero od Sporta?
No i automat? Z tego co wiem do terenu mniej awaryjny (przynajmniej sprzęgła się nie palą - w Vitarce spaliłem prawie 2 )
jawaldek - 08-03-2018, 15:57
Cytat: | A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników | a zajęta powierzchnia pod butlę nie jest istotna ?? Fakt na LPG zajedziesz dalej za taką samą kasę przy 3.0 V6 masz większe prawdopodobieństwo zlania silnika przy wodnej przeprawie :/ no nie koniecznie.... ale. Gdy z przyczyn różnych i dziwnych zabraknie LPG i benzyny to do diesla i olej rzepakowy zakupiony w sklepie spożywczym i jedziesz ->> nie jest to argument przeważający Automat ->> TAK zresztą każda pliszka swój ogonek chwali
robal87 - 10-04-2018, 20:39
No i kupiony!
Naczytałem się, nasłuchałem i wybrałem w końcu Pajero II 2.8 TD w wersji 3D (wiem, że mały na wyprawy, ale póki co to starczy, raczej więcej będę w błocie się taplać na razie:) ).
Mam go już drugi i tydzień i jestem bardzo zadowolony.
Udało mi się dostać wersję ze zdrową ramą, tylko buda nieco do roboty (ale tragedii nie ma), napędy itp. wszystko sprawne. Dzięki za wszelakie komentarze i rady
Teraz czas na lift i opony zamiar mam pójść w OME + opony Discoverer Cooper STT Pro
Pajero blue - 11-04-2018, 20:39
Dlaczego nie 3,2 D.
ruks - 14-04-2018, 06:45
robal87 napisał/a: | Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
A co gorszego jest w 3.0 V6? Zakładając, że ma LPG, to koszty paliwo są porównywalne, o ile nie niższe... Wiadomo - samo LPG dla przeciwników
Tak samo - Pajero od Sporta?
No i automat? Z tego co wiem do terenu mniej awaryjny (przynajmniej sprzęgła się nie palą - w Vitarce spaliłem prawie 2 ) |
Jeśli auto na wyprawy to LPG nie polecam. Po pierwsze tak jak napisał jawaldek butla ogranicza przestrzeń, po drugie zasięg na LPG z pewnością będzie mniejszy niż ON i po trzcie nie wszędzie LPG jest dostępne.
PS
Zapraszam na stronę https://www.facebook.com/trampwyprawy/ znajdziesz tam zdjęcia z wypraw na Bałkany w tym i do Czarnogóry
DonVito - 14-04-2018, 21:59
[quote="ruks"] robal87 napisał/a: | Czyli co? Najlepsze 2.8 TDi?
Jeśli auto na wyprawy to LPG nie polecam. Po pierwsze tak jak napisał jawaldek butla ogranicza przestrzeń, po drugie zasięg na LPG z pewnością będzie mniejszy niż ON i po trzcie nie wszędzie LPG jest dostępne.
|
LPG + zbiornik benzyny z pewnością da WIĘKSZY zasięg.
Pozostaje argument z butlą.
Za; zasięg i koszt tankowania.
Przeciw; "kradzież" miejsca w bagażniku na butlę.
2 vs 1.
ruks - 14-04-2018, 22:47
Trochę naciągane te 2 punkty. Zasięg będzie większy na PB + LPG ale wtedy już tanio nie będzie
Tym sposobem dla diesla też można policzyć 2 punkty: zasięg 600-700 km i brak butli na LPG
|
|
|