To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Galant 2.0 benzyna 1998 Biegi raz dobrze wchodzą raz źle

tcr - 07-03-2018, 16:52
Temat postu: Galant 2.0 benzyna 1998 Biegi raz dobrze wchodzą raz źle
Witam

Może ktoś z Was miał podobny problem. Po bardziej dynamicznej jeździe niż zwykle na odcinku może 2km, zwalnianie, zmiana biegów itp. biegi zaczęły ciężko wchodzić, dalej jechałem spokojnie i o dziwo biegi po paru kilometrach zaczęły wchodzić gładko, potem znowu pojawiła się problem i odpuszczał itp itd. Teraz raz jest dobrze raz źle. Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie, innym razem wchodzą gładko. Problem znika i pojawia się, ale zauważyłem że gdy jeżdżę na wyższych obrotach to problem pojawia się częściej. Pompowanie sprzęgłem nie pomaga. Już zaczyna mnie to mocno irytować.....

Czy to tarcza sprzęgła w jakiś dziwny sposób się zawiesza? czy może łożysko wyciskowe raz działa raz nie? wodziki, wybieraki, synchronizatory? Łapa sprzęgła?
Co sprawdzić?

Bardzo proszę o pomoc, sugestię co może być nie tak zanim wybiorę się do fachowca.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

robertdg - 07-03-2018, 17:31

Zaczac od kontroli stanu oleju w skrzyni, potem wymiana plynu w ukladzie sprzegla
tcr - 07-03-2018, 17:41

robertdg napisał/a:
Zaczac od kontroli stanu oleju w skrzyni, potem wymiana plynu w ukladzie sprzegla


W skrzyni wycieków nie ma, olej w skrzyni ma jakieś 3 lat.

W układzie sprzęgła olej ok i sądzę że zapowietrzony nie jest skoro pompowanie sprzęgłem nic nie dawało.

robertdg - 07-03-2018, 18:06

tcr napisał/a:
W skrzyni wycieków nie ma, olej w skrzyni ma jakieś 3 lat.
Pewien jestes ze jest odpowiedni stan?

W ukladzie sprzegla plyn wymienia sie raz na 2 lata

tcr - 07-03-2018, 19:22

problem z biegami pojawił się nagle, potem wymieniałem osłonę przekładni, mechanik zajrzał i stwierdził że wycieków nie ma, znajomy wiec nie mam powodu mu nie wierzyć. Raczej mało prawdopodobne by gdzieś nagle wyciekł. A i jeszcze w nawiasie wspomnę że w skrzynie biegów a przynajmniej w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO
Krzyzak - 07-03-2018, 20:01

a mocowanie cięgien nie jest połamane? - pęka czasami w tych autach i trzeba spawać
mowa o tym:

robertdg - 07-03-2018, 20:37

tcr napisał/a:
A i jeszcze w nawiasie wspomnę że w skrzynie biegów a przynajmniej w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO
Tu napisze tylko tyle :lol: :lol: :lol:
W temacie skrzyn do Galanta jest znacznie wiecej na ten temat napisane i to nie jakies "wydumki"

milo - 07-03-2018, 20:59

tcr napisał/a:
w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO

Ale komedia
robertdg napisał/a:
Zaczac od kontroli stanu oleju w skrzyni, potem wymiana plynu w ukladzie sprzegla

Właśnie tak
tcr napisał/a:
Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie

Zgrzytanie objawy nie do konca wysprzeglone sprzęgło mozliwe że docisk juz nie działa jak nalezy synchronizatory mało prawdopodobne

Marcino - 08-03-2018, 09:04

milo napisał/a:
tcr napisał/a:
Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie

Zgrzytanie objawy nie do konca wysprzeglone sprzęgło mozliwe że docisk juz nie działa jak nalezy synchronizatory mało prawdopodobne

Dokłądnie coś z dosciskiem.
Odkręć odpowietrznik na wysprzegliku i pozwól niech płyn wycieka a ty dolewaj do zbiorniczka. w ten sposób wymienisz płyn i od razu odpowietrzysz układ.
Możesz spróbować pożniej podregulować skok na pedale pod kierownica... ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni ....

tcr - 08-03-2018, 18:59

Marcino napisał/a:
milo napisał/a:
tcr napisał/a:
Dodam że jak bardzo powolutku wrzucam jakiś bieg przy maksymalnie wciśniętym sprzęgle to trafiam na moment zgrzytanie

Zgrzytanie objawy nie do konca wysprzeglone sprzęgło mozliwe że docisk juz nie działa jak nalezy synchronizatory mało prawdopodobne

Dokłądnie coś z dosciskiem.
Odkręć odpowietrznik na wysprzegliku i pozwól niech płyn wycieka a ty dolewaj do zbiorniczka. w ten sposób wymienisz płyn i od razu odpowietrzysz układ.
Możesz spróbować pożniej podregulować skok na pedale pod kierownica... ale najpierw sprawdz poziom oleju w skrzyni ....


Ciekawy patent na odpowietrzenie - zacznę od tego, poziomu nie sprawdzę bez podniesienia, to zrobię w następnej kolejności

[ Dodano: 08-03-2018, 19:10 ]
robertdg napisał/a:
tcr napisał/a:
A i jeszcze w nawiasie wspomnę że w skrzynie biegów a przynajmniej w zdecydowanej większości nie ma łożysk o wymiarach znormalizowanych - czego właśnie dowiedziałem się o owego mechanika - więc łożyska do skrzyni to na 90% ASO
Tu napisze tylko tyle :lol: :lol: :lol:
W temacie skrzyn do Galanta jest znacznie wiecej na ten temat napisane i to nie jakies "wydumki"


jak możesz to podrzuć mi link do poczytania na ten temat - podobno jest tak że części z różnych skrzyń biorą i składają sprawną, co wcale nie oznacza że będzie źle. Może o tym świadczyć to że firmy które zajmują się regeneracją biorą starą skrzynię na wymianę - niby po co zepsutą mam oddawać?! Cena oddania starej jest dużo wyższa. Nikt przecież nie powie prawdy jak chodzi o kasę.

[ Dodano: 08-03-2018, 19:13 ]
Krzyzak napisał/a:
a mocowanie cięgien nie jest połamane? - pęka czasami w tych autach i trzeba spawać
mowa o tym:
Obrazek


Dziś cały dzień śmigałem i było ok - istna komedia z tymi biegami

[ Dodano: 08-03-2018, 19:20 ]
Dziękuję wszytki za dołączenie do tematu.
Wiem teraz od czego zacząć - a już się rozglądałem za skrzynią

Jeszcze wspomnę o jednej sytuacji - jakieś 2 lata temu jak robiłem długą trasę i przez długi czas tylko 5 bieg i spore obroty - po zatrzymaniu i próbie ruszenia biegi chodziły naprawdę ciężko i po dość krótkiej chwili już normalnie - po prostu jaja

Pozdrawiam wszyskich i dam znać jak coś znajdę

robertdg - 08-03-2018, 20:30

tcr napisał/a:
jak możesz to podrzuć mi link do poczytania na ten temat

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41595
tcr napisał/a:
podobno jest tak że części z różnych skrzyń biorą i składają sprawną, co wcale nie oznacza że będzie źle. Może o tym świadczyć to że firmy które zajmują się regeneracją biorą starą skrzynię na wymianę - niby po co zepsutą mam oddawać?! Cena oddania starej jest dużo wyższa. Nikt przecież nie powie prawdy jak chodzi o kasę.
To sa tylko domysły spiskowo-konspiracyjne, zasada jest prosta, kazdy element idacy na regeneracje wymaga wymiany na taki z reguly nadajacy sie do regeneracji - chodzi o utrzymanie stanu towarowego, dlatego wielu podkresla ze jezeli element nie nadaje sie do regeneracji to kaucja przepada.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group