Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Swap
ReeeeeD - 17-03-2018, 22:29 Temat postu: [MSS 1.3] Swap Witam,
Tak się składa ,że jestem szczęśliwym posiadaczem Space Stara 1.3 i mam okazję kupić rozbitka z 1.8 GDI. Wpadłem na pomyśł swapa silnika i napewno bedę musiał przełożyć silnik wiadomo , skrzynie , możliwe że pół osie, wiazke, komputer. Czy są jeszcze jeszcze jakieś znaczące różnice pomiedzy tymi modelami ? Bo wydaje mi się że reszta posuje do wszystkich typu zawieszenie, hamulce itp. Mile widziana garść informacji
Janq - 17-03-2018, 23:25
Do tego też zegary :]
Bizi78 - 18-03-2018, 02:48
Ale przemyśl czy aby na pewno chcesz GDi pod maską .
Jak masz zdrową budę to wkładaj 2.5V6 z galanta EA.
plecho1 - 18-03-2018, 07:50
Albo chociaż jakieś 1.8 mpi, osobiście też odradzam GDI
tomwasz - 18-03-2018, 12:12
1.8MPi - polecam jak najbardziej. Dobry silnik.
ReeeeeD - 18-03-2018, 12:54
Generalnie mam dobry, nie zmęczony egzenplarz. Jedynym minus jest silnik. Jak na 1.3 to naprawde daje rade i jest bardzo dzielny ale chcą zostać przy tym aucie chce wrzucić coś mocniejszego bez jakieś strzasznych przeróbek. Rozumiem że 1.8 MPI był w po liftowych wersjach a GDI w pierwszych ? Dlaczego odradzacie GDI ? A swoją drogą ten pomysł z 2.5 brzmi kusząco
Hugo - 18-03-2018, 14:36
Albo 1,8 albo 1,6 MPi. Oba jeżdżą fajnie i w zupełności wystarczają do tego autka. 1,8 MPi występował równolegle z 1,8 GDI przed liftem, po lifcie chyba tego 1,8 MPi już nie było. Co do 2,5 V6 to już lekka przesada, grubsza sprawa, wiadomo do tego trzeba by już zmienić hamulce na większe, na pewno obniżyć i usztywnić zawieszenie, bo fabryczne w Space Starze to taka trochę łajba na morzu.
Bizi78 - 18-03-2018, 14:44
Jak się GDi zacznie sypać to nie każdy mechanik chcę się podejmować naprawy .
Po prostu mechanik do GDi musi być z powołania, zwykły kowal nie da rady go ogarnąć .
Tutaj masz fajny projekt kolegów z Niemiec z silnikiem 2.5V6 .
Felga 17, przód obniżony o 30mm a tył o 15mm.
ReeeeeD - 18-03-2018, 15:24
Hehe no V6 to fajny pomysł ale nie ma moje warunki i budżet Ok to już wiem dlaczego szukać MPI. A możeci mi powiedzieć jak je odróżnić, czy MPI ma coś charakterystycznergo ? Może to głupie pytanie z mojej strony ale MSS to nie zbyt popularne auto i nie ma tak zabardzo informacji na jego temat w necie.
Bizi78 - 18-03-2018, 15:34
GDi
MPi
Tylko przy MPi musisz uważać bo 1.3, 1.6 i 1.8 wyglądają prawie tak samo .
ReeeeeD - 18-03-2018, 15:41
O super i to rozumiem Dzięki za info czyli musze poszukać czegoś innego bo ten rozbitek to właśnie jest GDI.
apg2312 - 18-03-2018, 16:38
A do Space Stara nie pasują przypadkiem silniki z Carismy ?
Bo raczej łatwiej by było dorwać silnik z Cari 1,8 SOHC 115 KM
ReeeeeD - 19-03-2018, 20:10
A tak jeszcze podrąże temat tego GDI. Co takie sie w snim sypie ? Bo narazie doczytałem się o czyszczeniu przepustnicy i coś na temat popychacz.
Bizi78 - 19-03-2018, 20:25
Pompa WC, jakieś miniaturowe filterki w systemie paliwowym.
apg2312 - 19-03-2018, 21:29
ReeeeeD napisał/a: | A tak jeszcze podrąże temat tego GDI. Co takie sie w snim sypie ? |
Carisma była pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowano silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (Gasoline Direct Injection). Sama teoria i zasada działania tego silnika jako taka nie jest zła, wręcz przeciwnie, ale...po pierwsze - zaczęły wychodzić różna bolączki wieku dziecięcego, a po drugie Japończycy chyba zbyt optymistycznie zapatrywali się na jakość paliw sprzedawanych w Europie. O ile w stosunku do Europy Zachodniej zbytnio się nie pomylili, to jeśli chodzi o Europę Centralną ich optymizm rozleciał się w drobny mak.
No i z wyżej wymienionych powodów zaczęły się schody z tymi silnikami. Oczywiście, silniki w jakimś stopniu modernizowano, ale jakości paliwa w Polsce nawet Japończycy nie potrafili poprawić.
Myślisz pewnie - "co facet mi tu pieprzy o Carismie, przecież ja mam Space Stara", ale SS to młodszy kuzyn Carismy, i silniki GDI stosowano w obu takie same. W innych autach, i to nie tylko Mitsubishi zresztą też
Dodatkowo dochodzi niechęć mechaników do naprawy silników GDI. Owszem, olej czy świece wymienią, co niektóry nawet za wymianę rozrządu się chwyci, ale ogólna zasada jest taka, że 9 na 10 mechaników słysząc o awarii silnika GDI stwierdza że nie będzie sie zajmował jakimś egzotycznym wynalazkiem (czytaj "nie maja pojęcia ani co to jest, ani jak działa, ani jak to ugryźć")
https://autokult.pl/12364,tych-silnikow-unikaj-jak-ognia-12-poradnik
O tym, ze w silnikach GDI zamontowanie tak lubianej przez Polaków instalacji LPG jest albo niemożliwe, albo kompletnie nieopłacalne, to nawet nie wspominam
Do poczytania o GDI :
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_benzynowy_z_bezpo%C5%9Brednim_wtryskiem
http://moto.pl/MotoPL/1,111276,69682.html
|
|
|