[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] Lancer i jego wersje
onvcrew - 20-03-2018, 00:20 Temat postu: [CY3A 1.8] Lancer i jego wersje Witam,
Przymierzam się do kupna Lancera. Interesują mnie wersje, a może bardziej lifty. Jak się ma rocznik auta do zmian technicznych pojazdu.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć czy np. Lancer z 2010r. jest lepszy od tego z 2012r. i dlaczego. Głównie chodzi mi o budowę auta, a nie o estetykę czy wygląd zewnętrzny.
Pozdrawiam i dziękuje za ewentualną pomoc.
.swat. - 20-03-2018, 12:35
To wszystko zależy jaki chcesz silnik i jaki jest stan techniczny po iluś tam latach.
Czy Miśki z 2010 i 2012 roku różnią się aż tak bardzo?
Z tego co tu chłopaki od lat o nich piszą, to nie.
tyku - 20-03-2018, 12:50
onvcrew, Z tego co pamiętam to jeśli chodzi o benzynę 1.8L (4B10) to do końca 2010r były silniki DOHC i wspomaganie kierownicy hydrauliczne. Od 2011r zmieniono silnik na 1.8L (4J10) SOHC i zastosowano wspomaganie kierownicy elektryczne.
https://paultan.org/2011/10/21/mitsubishi-debuts-new-4j10-mivec-engine-in-asx-lancer/
onvcrew - 20-03-2018, 16:41
Tak, to racja z tym wspomaganiem, które poniekąd jest lepsze w mieście a le przy większych prędkościach może juz przeszkadzać.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/OHC
Czyli wychidzi, że SOHC będzie mniej awaryjne jeśli chodzi o sam silnik?!
jacek63 - 21-03-2018, 19:26
Nie wiem jak sterowanie elektrycznymi szybami powiązane jest z rocznikiem/wersją wyposażenia ale w roczniku 2008 spotkałem się z lepszym sterowaniem niż w 2015/16.
W starszym każdy z przycisków jest 4 pozycyjne (otwieranie, zamykanie, pełne otwarcie, pełne zamknięcie). W nowszym tylko szyba kierowcy, pozostałe 2 pozycyjne (tylko otwieranie/zamykanie)
W przypadku 1.5/1.6 zmienił się wydech (w starszym 1.5 ostatni tłumik jest pod całym bagażnikiem, w nowszym 1.6 mniejsza pucha i po prawej stronie). Nie wiem jednak jak ma się to do 1.8
Lucas123w - 23-03-2018, 12:48
tyku, 1.8 od końca 2010 jest DOHC z tym że ma o 3 KM mniej, trochę dłuższe przełożenia biegów, elektryczne wspomaganie kierownicy (przy dużych prędkościach nie ma efektu zbyt mocnego wspomagania, nie wiem może przy większych prędkościach siła wspomagania jest mniejsza)
1.8 z SOHC występowały bodajże pod koniec produkcji, tłumik mocowany wzdłuż a nie w poprzek wielka pucha.
Tak po za tymi różnicami to tylko wygląd świateł z tyłu w sedanie i zegary w środku zmienione.
tyku - 23-03-2018, 20:00
Lucas123w, Jaki masz silnik (oznaczenie)
Tu np rok 2014 już z 4J10 https://www.otomoto.pl/of...e-ID6zs0zI.html
Tu 2013 z 4J10 https://www.otomoto.pl/of...a-ID6zx9QS.html
Nie znalazłem VIN z 2011 i 2012. Lancery z 2011 mogą być jeszcze z 4B10.
onvcrew - 24-03-2018, 11:31
Czyli reasumując, co byście polecili. Wersje DOHC czy SOHC. Tyku - właśnie przygladam się temu co podałeś w drugim linku ten z 2013 roku.
Jak tam u Was z lakierem ?
grzesiopol - 24-03-2018, 19:52
DOHC czy SOHC w zależności co kto lubi.
Lakier cieniutki trzeba uważać bo widać każdą rysę zwłaszcza na ciemnych lakierach - czytaj na czarnym.
Lucas123w - 25-03-2018, 10:57
tyku, głowy nie dam ale to jest 4B10, w wolnej chwili sprawdzę.
onvcrew - 05-04-2018, 12:30
Lancer wersja VIII produkowany jest od 2007 r.
2007 - 2011 wersja 1.8 z 143 km
2011- ? wersja 1.8 z 140km pod LPG / 1.6 mivec 117km / 1.8 did 150km
"...Dopiero w 2011 roku polski importer Mitsubishi wprowadził do sprzedaży samochody fabrycznie przystosowane do jeździe na gazie (z utwardzonymi gniazdami zaworowymi..."
2013 - już tylko wersje 1.6 117km ?
Jest ktoś w stanie to uporządkować?
Benzyna
1.5 MIVEC 1499 cm³ 80 kW (109 PS) przy 6000 min 143 Nm przy 4000 min 2008 do 2010
1.6 MIVEC 1590 cm³ 86 kW (117 PS) przy 6000 min 154 Nm przy 4000 min od 2010
1.8 MIVEC 1798 cm³ 103 kW (140 PS) przy 6000 min 176 Nm przy 4250 min od 2010
1.8 MIVEC 1798 cm³ 105 kW (143 PS) przy 6000 min 178 Nm przy 4250 min 2007 do 2010
2.0 MIVEC 1998 cm³ 110 kW (150 PS) przy 6000 min 198 Nm przy 4250 min 2007 do 2010
2.0 MIVEC Turbo Ralliart 1998 cm³ 177 kW (241 PS) przy 6000 min
(zastosowana mniejsza turbina)
343 Nm przy 2500−4750 min 2009 do 2013
2.0 MIVEC Turbo Evolution 1998 cm³ od 217 kW (295 PS) przy 6500 min
do 301.5 kW (410 PS) przy 6500 min
366 Nm przy 3500 min
542 Nm przy 3,500 min
od 2009
2.4 MIVEC (USA) 2359 cm³ 126 kW (170 PS) przy 6000 min 232 Nm przy 4100 min od 2009
Diesel
1.8 DI-D MIVEC ClearTec 1798 cm³ 85 kW (116 PS) przy 4000 min 300 Nm przy 2000−2500 min 2010 do 2013
1.8 DI-D+ MIVEC ClearTec 1798 cm³ 110 kW (150 PS) przy 4000 min 300 Nm przy 2000−3000 min od 2010
2.0 DI-D Turbo 1968 cm³ 103 kW (140 PS) przy 4000 min 310 Nm przy 1750 min 2008 do 2010
tyku - 05-04-2018, 12:45
onvcrew napisał/a: | 2011- ? wersja 1.8 z 140km pod LPG / 1.6 mivec 117km / 1.8 did 150km
"...Dopiero w 2011 roku polski importer Mitsubishi wprowadził do sprzedaży samochody fabrycznie przystosowane do jeździe na gazie (z utwardzonymi gniazdami zaworowymi..."
| Jestem pewien, że wersje pod LPG zostały wprowadzone w 2010 roku.
Morra - 05-04-2018, 15:03
Gdzie sprawdzić faktyczny rodzaj silnika w konkretnym modelu?
Szukając po VINie na różnych stronach znajduję sprzeczne informacje i nie wiem, której zaufać.
Czy w aucie jest w innym miejscu informacja o rodzaju wersji, czy może ktoś na pewno wie jak rozróżnić wersję silnika po nr VIN?
Dzięki za pomoc.
tyku - 05-04-2018, 15:08
Morra, Co chcesz wiedzieć konkretnie
Morra - 05-04-2018, 16:00
tyku, czy auto, które zamierzam oglądać posiada wersję silnika 4J10, która mnie interesuje.
Cytat: | Lancery z 2011 mogą być jeszcze z 4B10. |
I czy LTCX6 w VINie odpowiada za wersję 4J10?
Chcę po prostu umieć łatwo to zweryfikować.
Dzięki.
|
|
|