Outlander III GEN Techniczne - 2.0 Benzyna lpg.
O3t - 03-04-2018, 18:32 Temat postu: 2.0 Benzyna lpg. Dzień dobry
Chciałbym podzielić się złymi wiadomościami, otóż mój wóz odmówił posłuszeństwa. Mianowicie silnik- rysy na każdym cylindrze, brak widocznych śladów honowania. Chodzi jak polonez dosłownie w momencie zejścia z obrotów.
RedAxe - 03-04-2018, 20:20
Jaki przebieg?
Jaki rocznik?
Jaki olej i co ile wymieniany?
Kiedy założony gaz i jaki?
O3t - 03-04-2018, 21:58
90 kkm
2012
5w30 co 10 kkm
na gazie przejechane 50 kkm, lpgtech z OBD
Nie mówię że to wina gazu, bo tego nie jestem pewny, okaże się jak rozbiorę silnik na czynniki pierwsze.
Drugi silnik czeka na przekładkę.
plecho1 - 03-04-2018, 22:07
Zamiast 5W30 lepiej 5W40 a co do rys może w gniazdach świec miałeś jakieś zanieczyszczenia które dostały się do cylindrów podczas wymiany świec.
Często gaziarze podczas nawiercania kolektora nie zdejmują go tylko otwory wiercą i gwintują na samochodzie przez co wióry z wiercenia i gwintowania dostają się do silnika i przy pierwszym odpaleniu po montażu przelatują przez silnik ale aluminium czy plastik raczej nie powinny porysować powierzchni tulei cylindrów.
O3t - 03-04-2018, 22:18
Olej lany z godnie z normami, kolektor plastikowy, był zdemontowany. Nawet gdyby nie był to przeleciałoby tak jak mówisz. W misce olejowej jest miał metalowy, palcem przejedziesz po ściance i masz na palcu osad. Bardziej obstawiam na to że stanął na pierścieniu i pękł a to spowodowało rysy cylindry.
plecho1 - 03-04-2018, 22:26
Z olejem rób jak uważasz Co do rys to raczej mało prawdopodobne aby pierścienie ot tak popękały i to na wszystkich cylindrach i porysowały jednocześnie wszystkie ale może silnik był przegrzany przez co pierścienie się zapiekły ale czy to by spowodowało porysowanie cylindrów to nie wiem.
O3t - 03-04-2018, 22:33
Autko mam od nowości, nigdy go nie przegrzałem. Może to dziwnie zabrzmi ale on od samego początku głośno chodził. Gaz = wyższa temp spalania, skrócie mówiąc. Wszystko jest możliwe.
plecho1 - 04-04-2018, 06:54
Źle dobrany bądź źle zamontowany lub źle wyregulowany gaz może mieć wpływ na temperaturę spalania ale nie sam gaz jak skład mieszanki paliwowej jest właściwy. Żeby dokladnie stwierdzić warto by było wyjąć tłoki.
Jeśli nie masz lubryfikacji oraz jesli nigdy nie przegrzaleś silnika a pierścienie były by zapieczone to chyba jednak jest coś nie tak z tym eko olejem. Osobiście nie zalała bym silnika (jak to możliwe) olejem xW30.
Marcino - 04-04-2018, 08:46
Chyba pierwszy taki przypadek na forum.
daj znać co i jak. Bo też mam ochote na Outka z LPG...
O3t - 04-04-2018, 14:53
Jasne,lubre mam. Silnik będzie rozebrany. I to co uda się uratować to zostaje jako dawca części na przyszłość. Mam nadzieję że jestem jedyny i nikomu to się nie przytrafi. Szkoda bo marka fajna ale ostatnio jakość wykonania woła o pomstę, nie tylko u tej marki.
Marcino - 04-04-2018, 15:59
A jezdzi jeszcze Outek? Jak coś to zapraszam na spotkanie w 3city...
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14107&start=2010
plecho1 - 04-04-2018, 17:40
Na forum jest podobny temat tylko nie pamiętam czy dotyczył wersji 3 czy 2 ale chyba 3. Właścicielowi chyba podobnie padł silnik i rzeczoznawca stwierdził że to przez niewłaściwy serwis LPG przez dilera i chyba diler remontował silnik. Chyba właśnie lubra była puszczona zbyt obficie przez co powstał nagar i pierścienie się zapiekły.
O3t - 04-04-2018, 18:38
Być może jest to przyczyna, nie mam elektronicznej.
plecho1 - 04-04-2018, 20:58
Tu masz temacik o którym wcześniej pisałem, tam jednak poleciały zawory https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=100275
Lubra, jaka by nie była, to tylko półśrodek i to jeszcze o wątpliwym działaniu. Już lepsze są dotryski ale też to tylko takie zabezpieczenie które nie jest potrzebne przy odpowiedniej instalacji odpowiednio wyregulowanej. W tych silnikach najważniejsza jest dokładna regulacja CL ze skanerem OBD o OL obowiązkowo z zewnętrznym AFR bo nad OL sterownik silnika nie ma żadnej kontroli bo producent skrzywdził ten silnik pakując do niego zwykłą sondę lambda a nie szerokopasmową więc z tego powodu strojenie gazu obowiązkowo powinno się odbywać na drodze z wykorzystaniem zewnętrznej takiej sondy.
O3t - 04-04-2018, 21:45
Mówisz że moja instalacja wraz OBD jest o kant rozbić, i trzeba poprawiać ... przycisnę mojego gazownika
|
|
|