Space Star Techniczne - [MSS 1.6] bierze olej i lekko kopci na biało
Chupacabra - 10-05-2018, 16:04 Temat postu: [MSS 1.6] bierze olej i lekko kopci na biało Witam, mam problem, ponieważ silnik bierze olej i trochę kopci na biało (np. po odpaleniu i jak zjeżdżam z górki nie dodając gazu to później jak dodam gazu to puści białą chmurkę, a później już chyba nie dymi, chyba że odrobinke, ale z fotela kierowcy w lusterku nie widać żeby kopcił). Płynu chłodniczego w przeciągu półtora roku ubyło w zbiorniczku wyrównawczym niecała połowa między min a max (więc chyba tragedii nie ma i tu bym raczej wykluczył uszczelkę pod głowicą). Z góry dziękuję za pomoc.
Anonymous - 10-05-2018, 19:26
No my tutaj za dużo nie pomożemy. Uszczelka pod głowicą do wymiany. Jak długo masz ten samochód?
Chupacabra - 10-05-2018, 19:58
Około półtora roku, od początku brał olej, ale nie kopcił, dopiero teraz coś zaczyna, nie dużo, ale wolałbym się tego za wczasu pozbyć. Uszczelka pod głowicą? Nie brałby wtedy więcej płynu chlodniczego?
plecho1 - 10-05-2018, 20:14
Szczelność uszczelki można sprawdzić odpowiednim testem który na Allegro można kupić za niecałe 20zł + przesyłka.
zet-em - 11-05-2018, 12:04
Chupacabra, tak ,,na oko", po poziomie płynu w zbiorniczku, możesz nie stwierdzić czy płyn dostaje się do cylindrów. (musiałby ,,chlać" płyn a nie troszeczkę pobierać )
Pewniejszym sposobem na to jest miarka (bagnet) poziomu oleju. Jak jest na nim biała obwódka, taki kożuszek z bitej śmietanki to bierze Ci płyn na sto procent i niestety musisz szukać uszczelki pod głowicę.
Pozdrówki
apg2312 - 11-05-2018, 15:26
zet-em napisał/a: | Jak jest na nim biała obwódka, taki kożuszek z bitej śmietanki to bierze Ci płyn na sto procent i niestety musisz szukać uszczelki pod głowicę |
Niekoniecznie. W okresie jesienno-zimowym (kiedy jest dużo wilgoci w powietrzu) majonez może robić się nawet w całkowicie sprawnym silniku. I odwrotnie - w wyższych temperaturach niewielkie przecieki płynu chłodniczego do oleju mogą nie tworzyć majonezu, bo płyn jest szybko odparowywany z oleju.
Najpewniejszym sposobem, jak juz wcześniej napisał plecho1, jest tester szczelności. Coś z tego :
https://allegro.pl/kategoria/testery-i-probniki-probniki-szczelnosci-uszczelek-glowicy-252541?order=m
Chupacabra - 11-05-2018, 18:09
Nie ma żadnej obwódki, zaraz zamawiam ten tester na allegro, zobaczymy co mi wykaże
[ Dodano: 18-05-2018, 16:21 ]
W końcu udało mi się zrobić ten test i tak jak podejrzewałem, kolor płynu się nie zmienił, a więc wszystko wskazuje na to, że uszczelka pod głowicą oraz głowica jest w porządku. Co może być przyczyną tego dymienia? Czyżby czekał mnie remont silnika?
tom.f - 11-06-2018, 17:02
Nadal bierze olej?Czy jestes juz po remoncie?
Chupacabra - 11-06-2018, 21:17
Tak, nadal bierze :/
AidsD - 12-06-2018, 10:38
Chupacabra, a sprawdzić stopnia kompresji Ci się nie chciało by zrobić?
apg2312 - 12-06-2018, 10:59
Chupacabra, jaki teraz używasz olej ?
Chupacabra - 12-06-2018, 18:09
AidsD napisał/a: | Chupacabra, a sprawdzić stopnia kompresji Ci się nie chciało by zrobić? |
Jak to zrobić? Na czym to polega?
[ Dodano: 12-06-2018, 18:09 ]
apg2312 napisał/a: | Chupacabra, jaki teraz używasz olej ? |
Mobil 10w40
apg2312 - 12-06-2018, 18:20
Taki ?
http://www.mobil.pl/Polan...0-x1-10w40.aspx
Czy może jakiś inny ? Nie daj Boże lany z beczki na warsztacie ?
Przyznaję bez bicia, że osobiście nie przepadam za tą marką. A tym bardziej bym z tego akurat Mobila nie skorzystał, bo jest to semisyntetyk.
Chupacabra - 12-06-2018, 18:42
apg2312 napisał/a: | Taki ?
http://www.mobil.pl/Polan...0-x1-10w40.aspx
Czy może jakiś inny ? Nie daj Boże lany z beczki na warsztacie ?
Przyznaję bez bicia, że osobiście nie przepadam za tą marką. A tym bardziej bym z tego akurat Mobila nie skorzystał, bo jest to semisyntetyk. |
Tak, taki i nie z beczki, kupiony w hurtowni motoryzacyjnej. Wcześniej lałem castrola w pełni syntetyka ale zmienilem na połsyntetyk bo nie nadążałem oleju dolewać.
Bizi78 - 12-06-2018, 20:44
A tak ogólnie to ile masz nalatane na blacie .
Na konsumpcję oleju (jeśli nie ma wycieków) najlepszy jest remont.
Najpierw sprawdź kompresję i próba olejowa.
Po taniości możesz spróbować wymienić same uszczelniacze trzonków zaworowych.
Najlepiej jednak zrobić kompletny remont głowicy + wymiana pierścieni na cylindrach + rozrząd, co skrobnie po kieszeni pewnie z 2 klocki .
|
|
|