Outlander II Ogólne - DPF się nie przepala
filemonn81 - 16-05-2018, 12:42 Temat postu: DPF się nie przepala Witam.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka oleju na żółto sygnalizująca zbyt wiele oleju. Zajrzałem i faktycznie zlałem 1,5 litra czyli paliwo idzie do oleju. Obroty mam dziwne bo jak sie rozgrzeje siedza na 650. Silnik 2,2 177km mivec 2011r. Zrobilem od kupna 8k i jeszcze dpf mi sie nie wypalił jeszcze i stawiam że to problem. Może ktos pomóc?
Bzyk_R1 - 16-05-2018, 13:53
Przede wszystkim zmień jak najszybciej olej.
apikus - 16-05-2018, 14:01
To raczej wyglada na niezakończony process wypalania (przerwany) niż na wogóle nie wypalanie.
Przy przerwanym procesie paliwo przechodzi do oleju.
filemonn81 - 16-05-2018, 14:24
Sprawdzałem wlaśnie i cisnienie chyba jest ok bo na maxa jak wciskam pedal to mam 12 kpa a lekko moze byc 40 z tego co wyczytałem. Znalazlem w interfejsie informacje dotyczaca ile zostało do nastepnego wypalenia i pokazuje 55s ale nie wiem jak to sie rusza.
barqar - 09-07-2018, 18:24
Filemon, czym się podłączasz do komputera tego miśka? Jakim urządzeniem i jakim softem ?
barzuc - 09-07-2018, 20:53
2.2 MIVEC 177KM (4N14) nie sygnalizuje, że DPF-a wypala - zobaczysz to po obrotach jak się zatrzymasz (normalnie trzyma ~650rpm, jak próbuje wypalać to ~900rpm) oraz po spalaniu chwilowym (np. normalnie jak zdejmiesz nogę z gazu i hamujesz silnikiem - spalanie spadnie do 0, przy wypalaniu - będzie pokazywał nawet koło 3-4l).
Ja miałem identyczny problem. Przy okazji wymiany oleju w ASO pan z obsługi dał mi kilka wskazówek z cyklu "z czego się to bierze" (na ile trafne czas pokaże)...
Z tego co się dowiedziałem to:
- MIVEC po prostu leje dużo więcej paliwa do cylindrów, które powinno zostać "wyplute" do DPF-u i tam spalone, ale żeby to się stało - musi być odpowiednie ciśnienie, które będzie przy min. ~2200 rpm. Przy niższych obrotach dodatkowe paliwo nie zostanie wyrzucone z cylindrów razem ze spalinami ale zostanie zebrane i trafi do oleju.
- jeśli można - nie przerywać wypalania, jak trafi w mieście to i tak kiszka (bo ciężko będzie wypalić ze względu na obroty).
Jak zobaczysz, że zaczyna wypalać (objawy jak pisałem) to pojedź trochę na wysokich obrotach (nawet i 50km/h ale na 2-3. biegu a nie 4 czy 5.). Możesz go też "przegonić" jak masz gdzie - ja jakby co wskakuję na obwodnicę i jadę 90km/h na 4. biegu. Wypalanie u mnie trwa koło 8-10 min, potem spokój.
Stosując te zasady na 1000km wydłużyłem przebieg pomiędzy wypaleniami (a jeżdżę tak samo, niby cykl mieszany około 60% poza miastem ale zwykle po kilkanaście km, w dodatku to co poza miastem to i tak koło za kołem, co chwilę ktoś hamuje - niby się nie zatrzymuję ale płynności jazdy w tym niewiele) z jakiś 50km do 130km (i rośnie), również czas wypalania się skraca. Zobaczymy co będzie dalej.
Swoją drogą - faktycznie - czym się łączysz do ECU?
barqar - 10-07-2018, 09:56
Mój przebieg pomiędzy wypaleniami to 50 km Masakra
Czyścił ktoś tego DPFa tą metodą polegającą na demontażu i płukaniu płynami pod ciśnieniem? Bosh Serwisy mają taką usługę teraz . Czyszczenie DPF
|
|
|