Space Gear Techniczne - wyciek oleju uszczelniacz wału korbowego 
						
												 SZOG - 28-03-2007, 12:36 Temat postu: wyciek oleju uszczelniacz wału korbowego No i kupiłem , mam teraz 2 miski lancerka i space geara, pierwszy dla żony drugi dla rodziny , może i sobie kiedyś kupie galanta ? eeeh . Mam problem w SpaceGear-em jest spory wyciek oleju z pod uszczelniacza wału korbowego , chciałbym też wymienić rozrząd , czy dane ze strony Krzyżaka wystarczą mojemu /na  co dzień specjalizującemu się w cytrynach BX/ mechanikowi do poprawnej wymiany pasków i uszczelniaczy ? pozdrawiam
 
Space Gear 2,4L GLS benzyna /lpg 1996 rok
												 Anonymous - 28-03-2007, 13:12
  Jeśli masz pojęcie o mechanice, dasz sobie radę. Oprócz strony Krzyzaka, polecam dodatkowo tę lekturę.
												 Anonymous - 29-03-2007, 07:56
  Wystrzegaj się usczelniaczy z JC, reszta wg opisu Krzyzaka i będzie dobrze.
												 Krzyzak - 29-03-2007, 09:01
  ja stosuje uszczelniacze NOK (no - poki ich nie znalem, to kupowalem oryginaly) - kosztuja po 10-15 zl i czesto sa montowane fabrycznie (np. ze skrzyni biegow Colta wyciagalem NOKi - a skrzynia byla nieotwierana oraz uszczelniacz walka sprzeglowego wymienia sie tylko od srodka - wniosek: NOK zamontowany w fabryce)
												 Anonymous - 29-03-2007, 09:07
 
  	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  
 
ja stosuje uszczelniacze NOK (no - poki ich nie znalem, to kupowalem oryginaly) - kosztuja po 10-15 zl i czesto sa montowane fabrycznie (np. ze skrzyni biegow Colta wyciagalem NOKi - a skrzynia byla nieotwierana oraz uszczelniacz walka sprzeglowego wymienia sie tylko od srodka - wniosek: NOK zamontowany w fabryce) | 	   Potwierdzam. W Lancerze (wał i wałek rozrządu 4G92) też były oryginalnie NOK-i. Podane ceny to raczej tylko u MArka (Japaneze). "Na mieście" zapewne kosztuję 30-40 PLN/szt. Oryginał w ASO to wydatek ponad 150 PLN/szt.
												 Hugo - 29-03-2007, 18:54
 
  	  | gregorbu napisał/a: | 	 		  | Potwierdzam. W Lancerze (wał i wałek rozrządu 4G92) też były oryginalnie NOK-i | 	   Si. Jeśli uszczelniacze to tylko i wyłącznie NOK lub Corteco (czasami występują NOK-i w pudełkach Corteco i odwrotnie, ale to nieważne).
												 SZOG - 30-03-2007, 07:22
  Jeszcze troszkę o kosztach rozrządu w Space Gear . W serwisie za komplet części do wymiany , tj pompa wodna ,napinacze ,rolki ,paski, uszczelniacze wałków. Podsumowali mnie na ponad 4500PLN , za te same części w JC zapłaciłem 680PLN. Ostatecznie w serwisie kupiłem tylko uszczelniacze na wał korbowy i wałek balansowy , ponad 350 PLN/ komplet ale te uszczelniacze które kupiłem w JC za około 30PLN / komplet to z wyglądu beznadzieja a materiał to zwykła mieszanka gumowa NBR. Musze jednak przyznać że serwis zgodził się wykonać usługę z zakupionych przez mnie zamienników za 450PLN znajomy mechanik za 250PLN .Sam tego niestety nie wykonam , mam zbyt mało wiary we własne rękodzieło . Wszystkim dziękuję za uwagi i pomoc . Pozdrawiam
 
ps:Jeszcze jedna prośba , zamierzam wymienić świece i przewody jakie proponujecie ? i czy tą z pozory prostą czynność dam rade wykonać bez jakiegoś specjalnego oprzyrządowania ? auto jest na gazie
												 Anonymous - 30-03-2007, 07:49
 
  	  | SZOG napisał/a: | 	 		  |  Jeszcze jedna prośba , zamierzam wymienić świece i przewody jakie proponujecie ? i czy tą z pozory prostą czynność dam rade wykonać bez jakiegoś specjalnego oprzyrządowania ? auto jest na gazie | 	   Świece wyłącznie NGK lub Denso - według specyfikacji dla danego silnika. Żadnych Boshy czy Beru. Wymianię można spokojnie przeprowadzić samemu. Wystarczy klucz do świec, szczelinomierz do ustalenia przerwy na elektrodzie i 15 minut.
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |