To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - diagnoza diody

waldi-1 - 28-03-2007, 15:59
Temat postu: diagnoza diody
witam i sory za upierdliwośc . mierzyłem dioda błąd ecu i niewiem czy dobrze ,a wiec mierzyłem zaświecenia sie diody krótkie 1 a długie to 10 i teraz niewiem jak to obliczyc na stronie krzyzaka jest cos takiego ale nierozumiem jak to obliczyc a miałem taki odczyt krutki zaznaczyłem \ a długi .
\...
\.....
\\.
\\.....
POMOZE MI KTOŚ?
Dodam ze jest to silnik 2.0 z roku 91

Anonymous - 28-03-2007, 18:00

wedlug tego co napisales:
31
51
12
52

Maciek - 28-03-2007, 19:51

A wymieniałeś kondziorki w ECU? Mój komp generował dziwne błędy jak mu się elektrolit czy cuś tam z kondziorków na płytkę wylał. no i czy te błędy nie są generowane począwszy od długiego? Licząc jednak w ten sposób i tak wychodzą te błędy obliczone przez PLPynton, tylko w kolejności 31,52,12,51. No i nie wiem skąd te wysokie liczby typu 51,52 nie mam niestety danych o Twoim silniku bo to inny model.
Krzyzak - 28-03-2007, 21:08

krotki ma sens tylko po dlugim - najpierw zliczasz dlugie a dopiero potem krotkie
warto przejsc kilka petli by byc pewnym o jakie bledy chodzi

waldi-1 - 28-03-2007, 22:22

tak zrobiłem 3 razy i mi wyszło tak samo a najperw był długi sygnał czyli dioda sie świeciła długo a potem krutko . To jakie to błędy co poszło?? . Mnie z dodania tych liczb wyszło 13 , 15 , 21 , 25 .Ale dlaczego mi niechce wchodzić na obroty tak jak bym mu zapchał rure wydechową a z rury leci paliwo?
tomusn - 28-03-2007, 23:53

waldi-1 napisał/a:
krótki zaznaczyłem \ a długi .
\...
\.....
\\.
\\.....
chyba odwrotnie...
waldi-1 napisał/a:
Mnie z dodania tych liczb wyszło 13 , 15 , 21 , 25

13 - czujnik temperatury powietrza
15 - czujnik wolnych obrotów
21 - czujnik temp wody (płynu chłodniczego)
25 - czujnik ciśnienia powietrza

a wszystkie wtyczki posprawdzaj...
zresetuj kompa dla pozbycia się błędów, i zobacz ponownie...

Bartek - 29-03-2007, 00:07

...bo wszystkie te czujniki nie dostają zasilania - jedna z przypadłości ECU.....naprawialna ;)
waldi-1 - 29-03-2007, 09:19

czujnik temperatury silnika wymieniłem w sklepie mówili ze to sie nazywa czujnik temp płynu chłodzącego ,kompa resetowałem porzezez rozłączenie klem ale nic to niepomogło nadal check engine swieci, przewody wszystkie ruszałem wszystko ok jest i nadal niezapala,jak sie zagrzeje pali super tylko to mulenie silnika mnie niepokoi nawet na gazie tak jest
Krzyzak - 29-03-2007, 09:55

tomusn napisał/a:
waldi-1 napisał/a:
krótki zaznaczyłem \ a długi .
\...
\.....
\\.
\\.....
chyba odwrotnie...


no wlasnie dlatego tak napisalem, ze najpierw mierzysz dlugie a potem krotkie :)
a przyczyna - jak napisal Bartek - umierajace ECU z powodu wylania kondensatorow
koszt czesci 2zl, koszto robocizny - 0 (wlasna) do 100 (w serwisie elektr.) zl

ratuj ECU, poki jeszcze mozna
opis wymiany kondziorow na mojej WWW

Bartek - 29-03-2007, 10:01

2,50 - jeszcze dioda i opornik ;)
waldi-1 - 29-03-2007, 10:24

czyli wymienic kondesatory i opornik ? gdzie on jest ten ecu i gdzie te częsci mozna kupić?
Krzyzak - 29-03-2007, 10:36

zaloz prosze okulary i przeczytaj co napisalem 3 posty wyzej - szczegolnie ostatnie zdanie
waldi-1 - 29-03-2007, 11:53

sory za to ale jestem juz zdenerwowany bo chce naprawic to autko a więc, komp wyjety ale jest róznica w jednym kondesatorze a mianowicie ten 1 u mnie ma 100 uf \ 10 \5 moze to byc różnica silników? bo w opisie na stronie jest jak sie niemyle silnik 1.8 a ja mam 2.0 . J utro pojede i kupie te kondesatory i przu okazji lutowniece oporową podam wam ceny .jeszcze ponoć musze wymienić opornik który to jest?

[ Dodano: 29-03-2007, 12:05 ]
waldi-1 napisał/a:
sory za to ale jestem juz zdenerwowany bo chce naprawic to autko a więc, komp wyjety ale jest róznica w jednym kondesatorze a mianowicie ten 1 u mnie ma 100 uf \ 10 \5 moze to byc różnica silników? bo w opisie na stronie jest jak sie niemyle silnik 1.8 a ja mam 2.0 . J utro pojede i kupie te kondesatory i przu okazji lutowniece oporową podam wam ceny .jeszcze ponoć musze wymienić opornik który to jest?

a tak w ogóle to po czym poznać że elektrolit sie wylał i czy da sie to naprawić?

Krzyzak - 29-03-2007, 12:07

u mnie tez jest to 100 uF - masz na mysli temp. pracy? - pisalem, by wszystkie dawac na 105 st. C :)
co do opornika - wszystko zalezy co sie spalilo - to oceni elektronik (czy jeszcze dioda zenera itp.) oraz ktore sciezki trzeba naprawic
jesli moge kogos polecic, to Bartka (ktory sie w temacie wypowiadal) - mozna powiedziec, ze naprawia ECU zawodowo; ja tez moge je naprawic, ale Bartek ma makiete do testowania

jak chcesz samemu to procz lutownicy 50 W kup dobra cyne i odsysacz

Anonymous - 29-03-2007, 12:15

waldi-1 napisał/a:
moze to byc różnica silników?
Jak najbardziej! Wstaw kondensatorki takie, jakie masz w ECU. Ważne, by miały one odpowiednią odporność temperaturową (85 lub 105st. C - nie pamiętam dokładnie) i moc. Nie mogą to być "zwykłe" kondziołki.
waldi-1 napisał/a:
a tak w ogóle to po czym poznać że elektrolit sie wylał i czy da sie to naprawić?
Jak zobaczysz maź na płytce, od razu będziesz widział.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group