To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami

sla - 28-05-2018, 18:45
Temat postu: Rząd zajmie się samochodami z wyciętymi filtrami
Nareszcie
Tomek - 12-06-2018, 15:10

jakbyś choć jakiegoś linka wrzucił czy coś
z tego co wczoraj czytałem, to Nowoczesna miała taki pomysł ostatnio, ale nic nie czytałem o pomysłach rządu

Inna kwestia - jak?
przecież w obrębie jednego modelu, czy nawet silnika są wersje z DPF i bez.
policja po pierwsze nie ma kompetencji do sprawdzania tego na drodze, a OSKP musiałaby mieć dostęp do jakiejś bazy, po VINach czy coś
i znowu pytam sie - jak niby ? :lol: przecież u nas nawet byle CEPIK nie działa

AidsD - 13-06-2018, 09:18

Tomek napisał/a:
jak niby ?


zrobią bubel prawny i stwierdzą, że każde auto po którymś tam roku powinno mieć i koniec. Nie będzie tłumaczenia czy masz wycięty czy w ogóle nie było bo producent nie przewidział więc żadne bazy nie będą potrzebne.

Jaro1974 - 13-06-2018, 10:01

AidsD napisał/a:
zrobią bubel prawny i stwierdzą, że każde auto po którymś tam roku powinno mieć i koniec.

Tak, ale właściciel pojazdu który fabrycznie nie posiadał takiego filtra w swoim samochodzie będzie się mógł odwołać od ewentualnego wyroku podpierając się bazą producenta. I znów sądy nie będą miały co robić tylko będą się zajmować wyciętymi filtrami.

krzychu - 13-06-2018, 10:11

A ktoś da jakieś źródło?

Wydaje mi się, że jedynie analizator spalin może rozwiewać wątpliwości po prostu bo dany samochód musi spełniać jakaś normę EURO... Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela?

Olivia - 13-06-2018, 10:15

Nie ma takiego projektu czy to ustawy czy rozporządzenia. Polski rząd strzeliłby sobie w kolano wprowadzając takie coś, ponieważ wyeliminowałoby to z ruchu pokaźną grupę jego elektoratu do którego zaliczają się na ogół ludzie mnie zamożni których nie stać na nowe czy nawet świeższe samochody.
Bizi78 - 13-06-2018, 11:51

krzychu napisał/a:
Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela?

Polak z założonym LPG się zmieści w normach 8) .

myszakowaty - 13-06-2018, 12:08

No właśnie to jakaś plotka krążąca po sieci i powielana na forach dyskusyjnych.
Bizi78 - 13-06-2018, 12:20

Ja wiem czy plotka, po prostu zmuszą Polaków do kupowania nowszych wiekiem aut.
Tym bardziej, że UE coraz mocniej się dowala do smogu w PL.
http://www.auto-swiat.pl/...h-diesli/x8hxqh

krzychu - 13-06-2018, 12:21

Bizi78 napisał/a:

Polak z założonym LPG się zmieści w normach 8) .



Filtrami w tytule... W domyśle pomyślałem o DPF... A to nie wiążę się z LPG....

Ale jeśli chodzi o LPG podobno średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze ponieważ powtarzalność wtryskiwaczy gazu jest kiepska...

A pomiar spalin w takim wypadku powinien być chyba dla obu paliw osobno?

robertdg - 13-06-2018, 21:26

krzychu napisał/a:
Wydaje mi się, że jedynie analizator spalin może rozwiewać wątpliwości po prostu bo dany samochód musi spełniać jakaś normę EURO... Wiec bez takiego filtra nie będzie jej spełniał i to jest podstawa do problemów dla właściciela?
Co masz na mysli piszac analizator spalin? By temat był bardziej namacalny, na obecna chwile żadna instytucja czy to policja czy stacje przegladowe nie posiadaja urządzeń które sa w stanie okreslać norme emisji spalin emitowanych przez auto. Jedynie co mogą sprawdzić to fizyczna obecność filtra FAP/DPF.


krzychu napisał/a:
Ale jeśli chodzi o LPG podobno średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze ponieważ powtarzalność wtryskiwaczy gazu jest kiepska...

A pomiar spalin w takim wypadku powinien być chyba dla obu paliw osobno?


Podobno to ktoś kiedyś Yeti widział :P
No ale gdyby tak było to wiele krajów tych bardziej cywilizowanych nie stosowałoby ulg dla pojazdów zasilanych LPG, żeby watpliwosci nieco rozwiać, to pomiar dla pojazdu Honda Jazz:


krzychu - 14-06-2018, 07:14

robertdg napisał/a:
Co masz na mysli piszac analizator spalin? By temat był bardziej namacalny, na obecna chwile żadna instytucja czy to policja czy stacje przegladowe nie posiadaja urządzeń które sa w stanie okreslać norme emisji spalin emitowanych przez auto. Jedynie co mogą sprawdzić to fizyczna obecność filtra FAP/DPF.


Nie powiedziałem że mają takie urządzenia. Stacje diagnostyczne robią pomiary spalin. A to że nie mają urządzeń potrafiących zrobić pomiar cząstek stałych to nie znaczy że nie można zrobić takiego urządzenia i ich wyposażyć...

robertdg napisał/a:

Podobno to ktoś kiedyś Yeti widział :P
No ale gdyby tak było to wiele krajów tych bardziej cywilizowanych nie stosowałoby ulg dla pojazdów zasilanych LPG, żeby watpliwosci nieco rozwiać, to pomiar dla pojazdu Honda Jazz:


Proszę pierwszy lepszy artykuł z brzegu:
https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-paliwa-6068731478758529a

robertdg - 14-06-2018, 08:10

krzychu napisał/a:
Nie powiedziałem że mają takie urządzenia.
Nie napisałem Niczego w taki sposób, wiec nie wiem skąd ten wniosek
krzychu napisał/a:
Stacje diagnostyczne robią pomiary spalin
Robia, tyle żę pomiar spalin to zbyt ogolnikowe pojecie, widziałem diesle z pousuwanymi filtrami którym wyniki wychodziły pozytywne :roll:
krzychu napisał/a:
A to że nie mają urządzeń potrafiących zrobić pomiar cząstek stałych to nie znaczy że nie można zrobić takiego urządzenia i ich wyposażyć...
Poza laboratoryjny pomiar czastek stałych na obecny czas jest bardzo mało wiarygodny

krzychu napisał/a:
Proszę pierwszy lepszy artykuł z brzegu:
https://moto.wp.pl/trujacy-gaz-koniec-mitu-czystego-paliwa-6068731478758529a

Takie dyrdymały mnie nie przekonuja bo nie są niczym poparte poza wydumaniami (zwłaszcza tymi o precyzyjnosci pracy układu spalania - no masz Ci porównanie precyzja gaźnika a wtrysku elektronicznego :mrgreen: ), że gaźniki byly super - fajnie to po co wprowadzali EFI/MFI, etc a teraz TSI/FSI, taki kurde strzał w kolano.
Ja Tobie przedstawiłem pomiar instalacji gazowej załozonej do używanego pojazdu na wtrysku wielopunktowym, gołymi galami widac ze wyraźnie jest lepiej.
Latami jeżdze na gazie i wszelkie problemy spotykane na analizatorze spalin wynikały z jakiejs usterki albo błedu montazowego instalacji, po jej usunieciu badanie spalin wychodziło pozytywnie na stacji i w porównaniu z benzyna na lepszym poziomie. Także tutaj wiele wynika od zakładu co zamontował LPG i komponentów zastosowanych.
Jak silnik żre olej to badania spalin wcale nie wychodza zachecajaco - ale o tym malo sie mówi.

krzychu - 14-06-2018, 08:33

Nie będę się kłócił ale weź pod uwagę że:
- nie każda instalacja gazowa jest taka sama i dobrze skalibrowana, nieraz sama elektronika samochodu mówi że nie daje rady tego skorygowac więc przed dłuższy czas leci zła dawka. Ja napisałem od razu na początku "średnio wcale samochody napędzane LPG nie są czystsze"
- pomiar na wolnych obrotach? A co z butem w podłodze?
- na Twoim wydruku nie ma wszystkich zanieczyszczeń które produkuje silnik benzynowy.

W moim odczuciu domontowana instalacja gozowa nawet dobrze skalibrowna nie ma szans utrzymać takiej precyzyjności dawki jak stryskiwacz bezynowy… Ale to chyba nie o tym temat?

Olivia - 14-06-2018, 08:43

Skoro auta z LPG emitują mniej zanieczyszczeń do atmosfery to dlaczego w Holandii podatek środowiskowy wychodzi dużo drożej niżeli samochód bez tej instalacji ?

Porównanie cen Focusa którym jeździ moja znajoma (piszę z pamięci) :
- Pb to roczny koszt koło 100€,
- Pb + LPG to 400€.
- ON bez fabrycznego DPF 700€,
- ON z DPF 325 €.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group