[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Szuranie i szarpanie przy niższych obrotach
rafał_89 - 04-06-2018, 15:56 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Szuranie i szarpanie przy niższych obrotach W końcu stałem się dumnym posiadaczem Mitsubishi Galanta
Jest w nim parę rzeczy do zrobienia, ale na początek chcę się zająć jeszcze niezidentyfikowanym problemem, a mianowicie: przy obrotach w zakresie 1250-2000 przy dodawaniu gazu słychać takie "szuranie" (nie wiem jak to lepiej określić, jest ciche i trzeba specjalnie zwrócić uwagę).
Oprócz tego, w tym samym zakresie, też przy dodawaniu gazu, auto wyraźnie szarpie. Dzieje się tak na każdym biegu, ale z tego, co zaobserwowałem to tylko na LPG.
Świeci się kontrolka "check engine" - poprzedni właściciel twierdzi, że to sonda lambda.
Galant 2.5 V6 2003r.
Zanim wybiorę się do mechanika, macie może jakieś pomysły?
Z góry dzięki!
Tomasz87 - 04-06-2018, 16:49
problemy pewnie są dwa:
szuranie - albo łożysko na sprzęgle, albo w skrzyni ma już dość (przy wciśniętym sprzęgle tez szura?)
szarpanie na LPG - w zależności od instalacji moga być różne problemy, ale na początek sprawdzenie wszystkich filtrów byłoby wskazane...
a skoro świeci się check, to można go sprawdzić komputerem, jaki kod błędu wyrzuca
bialyjayz - 05-06-2018, 10:24
z szuraniem to bym szukał przyczyny w skrzyni, a dokładniej łożyskach skrzyni biegów na wałkach
można jeźddzić dopóki nie dokucza podczas jazdy, z czasem się tak wyjadą, że niestety będziesz musiał je pewnie zmienić, nawet radio 25+ nie wystarcza....
check engine w galancie to chyba standard u mnie świeci się i gaśnie i tak w kółko, pewnie lambda
1250-2000 albo świece albo kable w tak niskich zakresach obrotu, ostatnio miałem podobny problem przy przyspieszaniu
Hugo - 05-06-2018, 10:55
Ja widzę Checka tylko kilka sekund po uruchomieniu silnika i tyle, więc nie wiem czy taki standard
plecho1 - 05-06-2018, 11:18
Jak się świeci kontrolka silnika to się sprawdza błędy które sygnalizuje a to dość proste w Miśkach więc jazda z usterkami to bezsensowne zaniedbanie które może doprowadzić do jakiejś poważnej awarii.
-Fenek- - 05-06-2018, 11:38
Ja dotychczas miałem Check'a tylko z jednego, a w sumie dwóch powodów. Popsuta grzałka dwóch sond lambda. Tylko Check nie znikał sam z siebie, trzeba go było usuwać za każdym razem.
Lucek_37 - 05-06-2018, 12:18
Sorry chłopaki za OT ale denerwuje mnie jak ktoś mówi że Check to standard a zwłaszcza przy gazie. Jeśli masz prawidłowo zestrojony gaz to sonda niepowinna sprawiać problemow chyba że jest naprawdę wysluzona.
rafał_89 - 05-06-2018, 12:42
Ja jestem zdania, że kontrolka sama z siebie się nie świeci, a po coś są te kontrolki. Jeśli się świeci, nawet gdy "nie przeszkadza to w jeździe", to znaczy, że trzeba sprawdzić. Po podłączeniu do kompa okaże się czy to mniejsza czy większa usterka (niby lambda). Ale to jednak usterka, jeśli teraz się ją oleje, to potem będzie płacz.
Mam rzeczy, które nie działają i faktycznie nie przeszkadza to w jeździe: antena się nie wysuwa (mechanizm słychać)
Tomasz87 - 05-06-2018, 15:45
nawet jak samemu nie umiesz ogarnąć tematu z podłączeniem się pod komp, to chyba dzisiaj każdy magik "kasujący błędy" chociaż powie Ci gdzie szukać problemu, a później błąd Ci skasuje.
cena dwóch podłączeń, max 100PLN
-Fenek- - 05-06-2018, 15:52
W internecie można kupić wtyczki OBDII już za 30-40zł i odczytywać/kasować błędy apką na smartfonie.
Przy okazji jest kilka innych opcji, jak na przykład odczyt parametrów silnika na bieżąco.
Tomasz87 - 05-06-2018, 16:14
przy czym nie zawsze to u nas zadziała.
Najpewniej jest ELM327 + EvoScan
ale to już offtop, więcej info na forum
plecho1 - 05-06-2018, 17:48
Tomasz87, jaki Elm i Evoscan? Z Evoscanem działa VAG KKL a Elm działa z autami od 2001 w górę.
Tomasz87 - 05-06-2018, 18:18
plecho1 napisał/a: | Tomasz87, jaki Elm i Evoscan? Z Evoscanem działa VAG KKL a Elm działa z autami od 2001 w górę. |
e, tak. Oczywiście masz racje, pokiełbasiło mi sie już... dwie linie K
|
|
|