To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Lancera! - Kupno Lancera VII kombi 1.6/2.0 ?

Kosmopolak - 07-06-2018, 18:28
Temat postu: Kupno Lancera VII kombi 1.6/2.0 ?
Witam,

przymierzam się do zakupu Lancera VII kombi, mogę prosić o parę porad i wyjaśnień? Nie jestem za bardzo obeznany w temacie.
Samochód będę kupował w DE, tu mieszkam i tu go głównie będę użytkował. Zastanawiam się:

1. Czy brać 1.6 czy 2.0. Czytałem trochę na forum, plusy 1.6 to spalanie, a reszta chyba na plus dla 2.0? Czy 1.6 to nie będzie taki "muł" trochę? Nie potrzebuję się ścigać, ale czy 1.6 daje radę z taką wagą?

2. Czy z gazem czy bez i potem go montować szczególnie myśląc o 2.0( ale to trochę kosztuje w DE, nie wiem czy opłacalne do wartości samochodu), czy w ogóle bez gazu, ale wtedy chyba 1.6 bym kupił. Tylko ciężko znaleźć 2.0 z gazem w rozsądnym stanie., 1.6 mam już parę na oku z gazem. Czy instalacje firmy Tartarini, montowane przez salony Mitsu, są ok? Jak mniemam jest to warte uwagi, skoro to Mitsu instaluje?

3. Jakie są dokładnie różnice między Intense a Invite? Parę znalazłem jak przyciemniane szyby, inne zegary chyba... ale może mi to ktoś jasno przedstawić?Liste różnic,bo nie wiem czy na siłę szukać Intense czy to obojętne w sumie.

4. Będę próbował kupić najnowsze roczniki, z tego co wyczytałem były dwie modernizacje w 2005 i chyba 2006, więc chyba najlepiej szukać po drugiej modernizacji, od którego miesiąca 2006? I jakie dokładnie zrobiono modernizacje? Czy śmiało szukać też starszych modeli? Przed Liftem?

5.Pytanie banalne, ale jak wspomniałem nie obeznany w temacie jestem, można w tym Lancerze bagażnik dachowy zamontować? Tak by rowery przewieżć? Czy "kofer" na dachu umocować? Bo w żadnym ogłoszeniu nie widziałem tego Lancera z bagażnikiem dachowym....

6. Brać lepiej od handlarza czy od os. prywatnej? Niby u handlarza mogę dostać jakąś gwarancję, nie wiem tylko ile taka gwarancja jest warta i czy to ma sens. U prywaciarza z kolei teoretycznie można lepiej poznać historię samochodu...

7. Czy tylna kanapa jest składana rozdzielnie? 2/3 i 1/3? Podłoga po złożeniu jest płaska wtedy?

8. Szukać z jak najmniejszym przebiegiem, koniecznie, czy 200tyś+ też uwzględniać?

8. Zastanawiam się jeszcze nad innymi samochodami, jak np. Volvo v40 czy Mondeo MK3, czy Focus MK2, czy Laguna II, C5 I, AR 159, Astra H, warte to uwagi czy pozostać przy Lancerze VII?

9. Na co szczególnie zwracać uwagę przy ewentualnym kupnie Lancera VII kombi? Jakieś typowe wady, usterki, rdza? Jak najlepiej sprawdzić na szybko ten model? Nie jestem fachowcem w tej materii.

Z góry dzięki za porady, pozdrawiam.

krzychu - 08-06-2018, 15:25

1. 2.0 ;)
2. Jak dobry gaziarz.... Ja nie polecam
3. Sporo jest drobnych różnic. Tak samo masz różnicę między Comfort a Invite i Sport a Intense… Ja tam szukałem po lifcie bo chciałem klimę automatyczną, lepszy design konsoli środkowej, w 1,6 o niebo lepsza kierownica, zderzaki z dokładkami w 2.0...
4. Pół lift był w połowie lub całym 2005 roku (np. kierownice i zegary) reszta to 2006 rok. To od razu widać po konsoli środkowej (klima automatyczna na dole a nie górze porkętła od manualnej)
5. Nie znam się...
6. Żebyś znalazł tyle egzemplarzy do wyboru...
7. W sedanie jest 1/3 i 2/3. Podłoga nie bardzo płaska no i otwór pomiędzy bagażnikiem a przedziałem pasażerskim nie jest za duży...
8. Ja tam uwielbiam ten silnik, prowadzenie... Zależy czego szukasz.
9. Rdza, zmęczenie ogólne, typowe usterki nie wykluczają zakupu.

Kosmopolak - 08-06-2018, 16:36

Dzieki za odp., a czemu konkretnie raczej nie polecasz gazu? Jesli dobrze zrozumialem? A oplaca sie ewentualnie domontowac gaz do 2.0? Jesli to bedzie chyba z 2,5 tys. € kosztowac?

Co bys powiedzial o tych ofertach ogolnie oceniajac?
https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-lim-kombi-intense-kombi-lahr/262784412.html?ref=srp

https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-kombi-2-0-intense-schöntal/258304406.html?ref=srp

https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-kombi-2-0-intense-ohrdruf/253932370.html?ref=srp

Od prywaciarza :
https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-kombi-2-0-intense-ohrdruf/253932370.html?ref=srp


A tu 1.6 z gazem od prywatnych:

https://m.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-lancer-kombi-1-6-invite-auto-gas-sitzheizung-schwarzenbek/262626189.html?ref=srp


https://www.ebay-kleinanz...ent=app_android


Dzieki

krzychu - 08-06-2018, 18:00

Jak są problemy z silnikiem Japońskim to w 3/4 przypadków są spowodowane gazem. Ale oczywiście można zrobić to dobrze i prawdopodobieństwo problemu maleje. A sam silnik dobrze znosi trudy gazu.


Ogłoszenia tych 2.0 ładne, w sumie się trochę pocieszyłem bo myślałem że mój będzie biednie sprzedać za 10 koła...

Ten ostatni 1,6 jest ciekawy bo jest 1,6 a wersja Intense… Kiedyś robili 1,6 RA co odpowiadało wyposażeniu Sport. Ale jak do gazu to lepiej 2.0 brać.

Hornet - 08-06-2018, 21:15

1. 1.6 daj radę z tą wagą, pod warunkiem, że jedziesz sam. Z rodziną i bagażami już tak różowo nie jest, aczkolwiek na autostradzie daje radę.
5. ZTCP nośność dachu to 50 kg, na mieście widziałem chyba z 2 z relingami, czyli da się coś zamontować
6. Loteria
7. Kanapa składa się 1/3 i 2/3. 1/3 od strony pasażera. Podłoga robi się płaska pod obciążeniem.
8. Ja bym szukał z najmniejszym
9. Laguna II to ogólnie ryzyko, astra H ma większy bagażnik
10. Rdza (w szczególności): tylnych błotników (gniją od środka), przedni wózek, w 2.0 miska olejowa.

czarny.marcin - 08-06-2018, 21:58
Temat postu: Re: Kupno Lancera VII kombi 1.6/2.0 ?
Kosmopolak napisał/a:



8. Zastanawiam się jeszcze nad innymi samochodami, jak np. Volvo v40 czy Mondeo MK3, czy Focus MK2, czy Laguna II, C5 I, AR 159, Astra H, warte to uwagi czy pozostać przy Lancerze VII?



Volvo V40 to także już zgnite łupy
Mondeo i Focusy to samo korozja podwozi , zawieszenia , drzwi z dołu , tylnych błotników ,korozja błotników przód na dole przy łączeniu z progiem .
Diesle to pomyłka a benzyny na łańcuszku też nic dobrego .
Ople to z reguły litr oleju na tysiąc km w standardzie .
Laguna 2 jak każdy wie królowa lawet , jedynie 2.0 bez turba 135KM benzyna po 2005r jest w miarę normalna ale to dalej Laguna.

juar_78 - 08-06-2018, 22:27

Co do LPG. Ja mam 2.0. Kupiłem przy przebieg ok. chyba 145 tys. km. Teraz mam 230. Całość na LPG. Ja żadnych problemów nie odnotowałem. Jedynie, jeden wtryskiwacz gazu krótko po zamontowaniu okazał się być wadliwy i został wymieniony. Nie wiem czym mam mierzyć "zmęczenie" silnika ale np. oleju między wymianami (co ok. 12-13 tys. km) nigdy nie dolałem więcej niż 1 litr (a jeżdżę na 5W40). Zaletą kombi jest to, że wchodzi duża butla LPG (jak wywalisz tę półeczkę pod podłogą), zachowując jednocześnie płaską podłogę bagażnika. Do mojej butli wchodzi netto 50 litrów LPG, co pozwala na przebieg 400-450 km.
Kosmopolak - 09-06-2018, 08:42

Wielkie dzieki za odzew i porady, bardzo mi to pomocne przy kupnie.

Mozecie mi powiedziec co powinno byc koniecznie objete gwarancja handlarza, jesli bym sie zdecydowal tam kupowac, Lancera 1.6 albo 2.0? Generalnie co powinno w tej gwarancji stac i konkretnie odnosnie akurat Lancera VII co moze warto by tam bylo, moze cos jest szczegolnie typowa usterka czy wada dla tego autka?

A propos Laguny II to wlasnie albo czytam bardzo negatywne opinie- krolowa lawet...albo bardzo dobre ale tylko odnosnie poliftingowej wersji. Ze jest ok, ze niedoceniana, ze kazdy opiera sie na zlej opinie przedliftingu czy ogolnien"francuzow", a ze jednak Laguna II po lifcie jest ok, a do tego cena ok przez ogolna zla renome marki i wyposazenie super jak na ten rocznik.
Takie opinie wyczytalem...nie wiem co o tym juz sadzic.

Pozdr.

[ Dodano: 09-06-2018, 08:55 ]
Ogłoszenia tych 2.0 ładne, w sumie się trochę pocieszyłem bo myślałem że mój będzie biednie sprzedać za 10 koła...

Ciesze sie, ze moglem troche nastroj poprawic :)



    PS ogladalem wlasnie jednego z tych Lancerow, z powyzszych linkow, zrobilem pare dodatkowych fotek, jak moge je tu zalaczyc z telefonu, byscie mogli ewentualnie tego Lancera ocenic??


Zrobilem tez im jazde probna, 2.0 jest na prawde super, wrazenie z jazdy ekstra.
Musze sie przejechac 1.6, porownac.

czarny.marcin - 09-06-2018, 12:37

Kosmopolak napisał/a:

PS ogladalem wlasnie jednego z tych Lancerow, z powyzszych linkow, zrobilem pare dodatkowych fotek, jak moge je tu zalaczyc z telefonu, byscie mogli ewentualnie tego Lancera



wstaw zdjęcia na jakiś serwer , później jak piszesz post kliknij IMG i wstaw link do zdjęcia

Kosmopolak napisał/a:


Zrobilem tez im jazde probna, 2.0 jest na prawde super, wrazenie z jazdy ekstra.
Musze sie przejechac 1.6, porownac.


daj spokój z 1,6 to nie jedzie a pali tyle samo co 2.0 bo trzeba to cisnąć i skarżą się użytkownicy jak widać z resztą po forum na pobór oleju





.

Kosmopolak - 25-06-2018, 17:00

Witam ponownie, w końcu kupiłem:) Po Waszych poradach i moich jazdach próbnych zdecydowałem się jednak na 2.0 i jak na razie nie żałuję. Jeździ się nim super, 1.6 był za mułowaty dla mnie. Do tego być może docelowo kiedyś zamontuje gaz...ale to muszę to rozważyć i to zależne od paru spraw jeszcze. Na pewno bym to w PL robił, bo w DE za drogo.
Już 2.0 nie jest taki bardzo dynamiczny a co mówić 1.6, szczególnie do ok 100-120 km/h ale potem to do 200 sunie jak by leciał, niesamowity komfort jazdy, przyczepność, stabilność. Jechałem nim ok 700km głównie po autostradzie w dużej mierze bez ograniczeń prędkości....Ten samochód jest stworzony do autostrad i prędkości 120+ :) , mi się udało go wyciągnąc do ok 205-210km/h na liczniku to chyba w rzeczywistości ok. 200?
Ale poniżej 150 na blacie nie schodziłem, jak nie było ograniczeń. Świetna sprawa.
Jadąc 150-200km/h spalił mi ok. 12,5 L/100km
Jadąc max. 160km/h spalił mi ok 9,5 L/100km
Całkiem ok.
Kupiłem z 100 tyś. km przebiegu, 2007r., na razie bardzo mi się podoba.

Ale pierwsza niespodzianka...:/ parę dni po tych 700km przejechanych zaświeciła mi się kontrolka sprawdzania silnika...i nie gasła, była ciągle wyświetlana. Zanim dziś pojechałem do mechanika, zgasła i na razie jest ok, ale poleciłem mechanikowi mimo wszystko sprawdzić, bo parę dni się ciągle świeciła, tam podpięli pod kompa i stwierdzili dwa błędy: P0135, powiedzieli lambda sonda do wymiany, jedna druga ponoć ok.
Po kupnie autka, w bagażniku znalazłem w schowku taką nową, zapakowaną sonde-uniwersalną, ( widocznie sprzedawca autka albo chciał ją wymienić albo zapomniał...nie wiem)pokazałem tę sondę mechanikowi, ten stwierdził, że takiej uniwersalnej nie poleca montować. Kiedyś taką zamontowali w innym samochodzie i spowodowało to po pół roku 10- razy większe problemy, od tego czasu nie poleca tego, szukał mi oryginalnej i nic nie znalazł, a to jest serwis Bosch, ani Bosch ani NGK, zadzownił do salonu Mitsu i Ci mu powiedzieli, że taka sonda kosztować będzie 360 Euro.....+ montaż 50Euro....co mi trochę popsuło humor. Ale ten mechanik powiedział, że na razie dopóki jest ta lampka kontrolna silnika wyłączona i nie będzie się pojawiać to, że mogę tak dalej jeździć, jak się pojawi ponownie, to lepiej dla własnego dobra wymienić tę sondę.
Teraz pytanie czy na prawdę nie ma żadnych wartych uwagi tańszych zamienników? Po za tą uniwersalną sondą- tej mi nie poleca montować, powoduje problemy.
Ile taka sonda kosztuje w PL, gdzie taką mogę kupić? I jaka to ma być konkretnie? Po niemiecku ten błąd jest oznaczony jako : P0135 Lambdasondenheizung Bank 1 Sensor 1
Pytam tak na przyszłośc...jak ten błąd znowu wystąpi....
Poza tym powiedział mi, że Mitsu. poleca po 160 tyś km obie sondy lambda wymienić na nowe.
Na razie mam 100 tyś, więc może uda się wytrwać do 160 tyś km bez wymiany.
Ale poproszę o pomoc w ewentualnym kupnie tej sondy, nawet kupię ją w PL i zlecę przesłać do Niemiec..chyba w PL jest tańsza?? Bo 360 Euro za jedną taką sondę ...hmm sporo.

Co ciekawe pojechałem do innego warsztatu, posłuchać innej opinii, i tam mi powiedzili, że Mitsu i Toyota i ogólnie Japońcami się nie zajmują na ogół, nie mają dokładnych danych tech. tych marek itp. , a warsztat niczego sobie, całkiem okazały, żadna firma w stodole...:) Ale ten mechanik też mi poradził oryginał od Mitsu kupić a na pewno nie uniwersalną sonde, bo powoduje problemy, prędzej czy później.
No to zostałem przy opinii od mechanika z Boscha.

Z góy dzięki za dalszą pomoc i dzięki jeszcze raz za pomoc w wyborze autka :D

Dane autka:
Lancer VII 2.0i 16v Station Wagon
Motorcode: 4G63

krzychu - 25-06-2018, 17:15

Ja też miałem chyba P0135 albo coś koło tego. W każdym razie chodziło o grzałkę drugiej sondy. Można z tym chwilę jeździć (jak usuniesz błąd to pojawia się po drugim odpaleniu). Oryginał to denso więc pewnie coś w katalogu znajdziesz (sporo osób wymieniało i nie było problemu). Ja akurat znalazłem oryginał w dobrej cenie.


A ta w bagażniku to uniwersalna czy bez dedykowanej wtyczki bo to jest różnica... Może być z tego co widziałem dobrze dopasowana według parametrów sonda ale bez oryginalnej wtyczki po prostu...

Poza tym druga sonda lambda nie ma wpływu na skład mieszanki, a jedynie jest zamontowana w celach kontroli katalizatora.

Kosmopolak - 25-06-2018, 18:08

https://www.amazon.de/Lam...ords=ecd++ls007

Dokładnie taką mam, można to montować czy nie? Mechanik powiedział, że nie poleca zdecydowanie, bo już mieli problemy z taką sondą, przez pół roku wszystko było ok apotem się posypało wiele innych rzeczy i sprawdzili pod kompem sondy i ta okazała się robić problemy.
Mówił, że w tej sondzie miejsca połączęń / czy lutu czy zgniotu( nie wiem jak to łąćzone jest)są bardzo narażone na usterki i większy opór czy coś w tym stylu.


Dokładnie ten model Mitsu mam, po wpisaniu VIN mit to pokazało, możecie mi poradzić, która to ta sonda? To zamówię taką w PL po nr katalogowym, bo 360 Euro za takie małe coś...Albo jaką konkretnie zamówić?

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/vehicle?c=Mitsubishi&ssd=%24HQwXW1d0BAUFAAdSUU9MRVFdW1d0AV9SS0xsdFJWZRkBGhEhBFx1FA%24&vid=7472&q=JMBLNCS9W7U000369


Dzięki:)

[ Dodano: 25-06-2018, 18:12 ]
krzychu napisał/a:


Poza tym druga sonda lambda nie ma wpływu na skład mieszanki, a jedynie jest zamontowana w celach kontroli katalizatora.


Tzn. mogę dalej jeździć bez obaw? Bo ta co w kontroli u mech. wyszła to Lambdasonda Bank 1 Sensor 1, nie wiem która to. Po nr, jako 1.

Bzyk_R1 - 25-06-2018, 18:30

Twój błąd dotyczy pierwszej lambdy tej korekcyjnej. Nie lekceważ tej usterki. Możesz zgasić CE opornikiem 10ohm pomiędzy czarne przewody ale przecież nie o to chodzi prawda? Kup Denso DOX-0314 i będzie Pan zadowolony.
Kosmopolak - 25-06-2018, 18:40

[quote="Bzyk_R1"]
Dzięki wielkie, jutro pójdę jeszcze do tego serwisu Bosch i potwierdze, czy tę sondę miał na myśli... Ale to robi różnice, 360 euro z Serwisu Mitsu a w necie już taką znalazłem za 70 Euro tyle co w PL jak zerknąłem...

Mam nadz., że będzie ok, i od razu ją zlecę wymienić...mimo, że terak kontrolka silnika się nie pali...ale przezorność:)

Tę drugą sondę lambda też od razu lepiej wymienić czy poczekać do 160 tyś km. , tak jak ten mech. mi powiedział? Co uważacie?

Bzyk_R1 - 25-06-2018, 18:57

Weź jeszcze profilaktycznie obejrz czarne przewody idące do sondy. Może jest gdzieś przerwa czy zwarcie do masy i CE wywala co jakiś czas. Przeważnie błąd grzałki nie gaśnie.

Drugiej sondy nie ruszaj, nie ma związku z pierwszą, może działać jeszcze 20 lat. A jak wyrzuci błąd drugiej to założysz prosty emulator za 30zł i wyleczysz CE. Druga jest diagnostyczna, mało istotna z punktu widzenia zdrowia silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group