Eclipse Cross Techniczne - silnik
JarekZ - 10-07-2018, 15:32 Temat postu: silnik Niedawno kupiłem Eclipsa. Generalnie fajnie się jeździ.
Ale mam pytanie odnośnie silnika - jak trafią się ciepłe dni (tak powyżej 23st) i auto stoi na słońcu to po odpaleniu silnik wchodzi na obroty ok 1400 i tak przez minutę może dwie pracuje stopniowo zmniejszając obroty do prawidłowych.
W serwisie pytałem to usłyszałem, że ten typ tak ma ale jakoś sceptycznie do tego podchodzę. Może wiecie coś więcej na ten temat. Czy faktycznie tak ma być czy to jednak usterka fabryczna nowego auta ??
Krzyzak - 10-07-2018, 19:39
Każde Mitsu benzynowe jakim jeździłem tak miało. To jest automatyczne ssanie.
JarekZ - 10-07-2018, 19:42
hmmm to czemu to ssanie nie działa jak jest zimno ?? a działa jak jest gorąco ??
chyba odwrotnie to powinno działać.
Krzyzak - 11-07-2018, 13:13
jak jest zimno też powinno tak działać - tylko w zależności od zimna powinny być niższe lub wyższe obroty początkowe
mkm - 11-07-2018, 16:10
JarekZ, a klimę wyłączasz czy masz włączoną na stałe?
JarekZ - 11-07-2018, 16:28
wyłączona
ogrzewania szyb i lusterek wyłączone
jedynie delikatny nawiew i radio.
Sprawdzałem przy wyłączeniu wszystkiego - to samo.
Dzisiaj rano było 18 st. obroty podskoczyły do ok 1100 i chyba ok.
ale wczoraj rano było ponad 25st i obroty rano 1500
Byłem dzisiaj w ASO ale zero błędów i ponoć ten typ tak ma. Coś nie bardzo chce mi sie w to wierzyć
camel88 - 11-07-2018, 19:57
choroby wieku dziecięcego, będą Cię zbywać dopóki nie będzie poprawki oprogramowania
marcindym - 19-11-2018, 18:42
Poprawki oprogramowania nie będzie.
w starej Carismie obroty po nagrzaniu schodziły od razu do 800
w ASX-sie juz nie i przy zmianie biegów też jest wysoko, tak ma być
w Eclips Cros też.
Chodzi o normy czystości spalin i zużycie paliwa, rozgrzanie oleju, drgania silnika, turbosprężarkę, wariator rozrządu itp.
Teraz są całkiem inne silniki i tak będzie.
Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.
Pozdr.
krzychu - 19-11-2018, 22:41
marcindym napisał/a: |
Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.
|
Dziwne rzeczy opowiadasz. Projektanci skrzynia automatycznej chyba tego nie widzą bo moja skrzynia często utrzymuje obroty rzędy 1200 i przy lekkim gazie nie ma zamiaru redukować. Silnik się zbiera całkiem żwawo, pewnie zaraz się rozleci.
A co obrotów wyższych w ciepłe dni po prostu silnik ma wtedy mniejsze opory. Producent tak ustawia początkowe obroty silnika żeby były stabilne w każdej temperaturze. Dopiero jak się rozgrzeje sonda lambda to zaczyna wysterowywać docelowo. Teraz piszę z pamięci i 1400 by mnie nie zdziwiło niezależnie od temperatury ale jak było bardzo zimno i zobaczyłem 2500 w Lancerze to trochę się zdziwiłem.
robertdg - 22-11-2018, 08:08
krzychu napisał/a: | marcindym napisał/a: |
Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.
|
Dziwne rzeczy opowiadasz. Projektanci skrzynia automatycznej chyba tego nie widzą bo moja skrzynia często utrzymuje obroty rzędy 1200 i przy lekkim gazie nie ma zamiaru redukować. Silnik się zbiera całkiem żwawo, pewnie zaraz się rozleci.
|
Dobre ciekawostki - nie słyszałem aby coś znacznie zmieniło sie w silnikach benzynowych wolnossacych, których zakres sprawnosci przecietnie zaczyna sie od 2500rpm. To nie jest diesel aby palować go poniżej 2000rpm. To że przyspiesza od niskich obrotow nie znaczy ze silnik sie nie "meczy". A co do projektantów - już nie raz zycie pokazało jak potrafili sie pomylić.
krzychu - 22-11-2018, 14:33
Dzisiaj akurat zerknąłem na którym biegu jedzie pod lekką górkę. 1200 na obrotomierzu i 5 bieg (~60km/h)... Oczywiście gaz tylko lekko wciśnięty. Ale w tej skrzyni lookup działa w bardzo szerokim zakresie. Ale może dlatego pali 2l mniej niż lancer…
[ Dodano: 22-11-2018, 14:40 ]
robertdg napisał/a: | To że przyspiesza od niskich obrotow nie znaczy ze silnik sie nie "meczy" |
Znaczy sugerujesz, że mam manualnie w automacie biegi zmieniać?
robertdg - 22-11-2018, 21:34
krzychu napisał/a: | Znaczy sugerujesz, że mam manualnie w automacie biegi zmieniać? | Nie, ale ja bym sie nie ograniczał do tego co sugeruje elektronika
Robert S - 02-05-2020, 08:58
robertdg napisał/a: | krzychu napisał/a: | marcindym napisał/a: |
Pamiętajmy, że jazda z niskimi obrotami powoduje większe zużycie i silnika i paliwa.
|
Dziwne rzeczy opowiadasz. Projektanci skrzynia automatycznej chyba tego nie widzą bo moja skrzynia często utrzymuje obroty rzędy 1200 i przy lekkim gazie nie ma zamiaru redukować. Silnik się zbiera całkiem żwawo, pewnie zaraz się rozleci.
|
Dobre ciekawostki - nie słyszałem aby coś znacznie zmieniło sie w silnikach benzynowych wolnossacych, których zakres sprawnosci przecietnie zaczyna sie od 2500rpm. To nie jest diesel aby palować go poniżej 2000rpm. To że przyspiesza od niskich obrotow nie znaczy ze silnik sie nie "meczy". A co do projektantów - już nie raz zycie pokazało jak potrafili sie pomylić. |
Może nieco późno następuje odpowiedź w EC jest silnik turbo doładowany . Od 1800 rpm jest praktycznie płaski moment i i równo ciągnie aż do 4500 rpm
Michauek22 - 06-05-2020, 15:09
Robert S napisał/a: | równo ciągnie aż do 4500 rpm |
a co potem?
jano35 - 07-05-2020, 21:55
Potem się śrubki odkręcają
|
|
|