To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Swap silnika 1.3->1.6

Anonymous - 17-11-2005, 19:38
Temat postu: Swap silnika 1.3->1.6
Witam,

Mam Colta z 98roku, niestety z silnikiem 1.3 (75KM, przebieg 100.000). Troche brakuje mi mocy, a ostatnio znalazlem Colta z poprzedniego modelu z silnikiem 1.6 (113KM). Colt jest stukniety w podluznice, jednak silnik jest ok. Teraz pytanie jest takie:
Czy majac do dyspozycji tego colta, nie bedzie problemu ze swapem silnika? Nie jestem mechanikiem, wiec nie wiem ile czesci musialbym wymienic, czy jest to wykonalne bez wiekszego problemu i czy warto. Starszy model, ale wszystkie czesci, ktore w nim sa moglbym bez problemu wymontowac i zamontowac do mojego.
Ktos sie orientuje? Tylko prosze nie pisac 'wydaje mi sie, ze tak'... nie bede topil pieniazkow jesli to ma sie udac na 90% :)

Dzieki !

M.

Anonymous - 17-11-2005, 19:52

silnik odwrocony, da sie zrobic ale bedzie rzezba...

lepiej poszukac silnika od 1.6 90KM lub 100KM

Anonymous - 17-11-2005, 20:09

No wlasnie tego sie obawialem, ze bedzie rzezba. W takim wypadku nie oplaca sie kombinowac. Dzieki za odpowiedz.

W takim wypadku moze nie zakladajac nowego watku dopytam - jak najrozsadniej podniesc moc tego Misia? Swap na 1.6 z tego samego modelu ? Niewiele chyba da...

piotras - 17-11-2005, 21:14

Ja bym sie zastanowił jednak nad swapem 1,6 od tego modelu i pokombinował jak uzyskać te 113 KM z poprzedniego modelu bo generalnie silnik ten sam tylko odwrócony (może to tylko kwestia przełożenia komputera). Najlepiej jakby sie Jacek wypowiedział czym dokładnie sie różnią te silniki (moze w capsie posprawdzać osprzet i całą reszte)
Anonymous - 18-11-2005, 09:34

W takim wypadku poczekam na wypowiedz Jacka.. JA tam mojego Miska lubie, serce ma zdrowe, tylko za malo krwi pompuje :)

M.

Anonymous - 18-11-2005, 12:31

wiec 1.3T i po sprawie :wink:
Jackie - 18-11-2005, 19:42