Pajero Sport - Podłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka BX30
Pawlik1969 - 20-08-2018, 12:24 Temat postu: Podłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka BX30 Jak w temacie ,poszukuję oryginalnego pilota/ów do centralnego zamka. Z kluczyka ładnie wszystko działa ale jest trochę uciążliwe . Na portalach aukcyjnych posucha . Może ktoś ma na sprzedaż lub ewentualnie gdzie szukać ?
myszakowaty - 21-08-2018, 15:52
A były w ogóle oryginalne piloty w 1 generacji?
Ja u siebie też nie miałem i założyłem uniwersalną centralkę z pilotami.
Pawlik1969 - 21-08-2018, 16:14
W sumie to nie wiem czy były. A tę uniwersalną podłączyłeś do oryginalnej czy robiłeś wszystko od "nowa" ? Czy jest to bardzo skomplikowane ?
myszakowaty - 21-08-2018, 17:10
Siłowniki i instalacja była oryginalna w aucie. Kwestia podłączenia centralki pod tą fabryczną instalację i zsynchronizowania pilotów.
Tylko że ja kupiłem coś takiego:
Więc doszło jeszcze dorabianie grotów w pilotach i programowanie pestek immo. Ale są też zestawy z osobnym pilotem bez kluczyka (masz wtedy oryginalny stary kluczyk do odpalania i osobny pilot do otwierania).
Pawlik1969 - 21-08-2018, 17:54 Temat postu: Podłączenie uniwersalnego sterownika centralnego zamka BX30 Dzięki . Zaczynam więc działać w temacie.
No i zamontowane i co więcej - działa
Pomyślałem sobie ,że napiszę co i jak zrobiłem. Może się komuś przyda.
Tak więc , auto Pajero Sport 2,5 TDI rocznik 2003.
Sterownik centralnego Carprotect BX30
Czas pracy około 2 godziny z przerwą na piwko
Narzędzia - klucz nasadowy 10 z przedłużką , śrubokręt krzyżak , ucinaczki do przewodów,
probówka 12-24V lub żaróweczka 12V , lutownica opcjonalnie. Ja użyłem złączek WAGO
Zalecam przed podłączaniem wyjąć bezpieczniki z przewodów od BX30
Sposób podłączenia wg schematu F2 z instrukcji BX30
Ok teraz do pracy. Odkręcić osłonę pod kierownicą.
Po lewej stronie na dole jest skrzynka bezpieczników przykręcona jedną nakrętką . Trzeba ją odkręcić i całą skrzynkę pociągnąć w dół ( u góry jest na wsuwkę). Z tyłu skrzynki jest puszka sterownicza centrala. ta zielona
We wtyczce widocznej na foto lokalizujemy przy pomocy probówki przewody zamykania i otwierania. U mnie to były czarno-czerwony zamykanie i czarno-niebieski otwieranie. Przeciąłem je i przy pomocy WAGO połączyłem biały od BX30 z czarno -czerwonym a biało -czarny od BX30 z czarno-niebieskim. Czarny, żółty i żółto-czarny z BX30 do masy , ja wykorzystałem śrubę mocującą skrzynkę bezpieczników. Czerwony z BX30 do stałego plusa , znalazłem go w skrzynce bezpieczników.Tyle w temacie otwierania i zamykania.
Teraz sygnalizacja kierunkami.
Na tej samej skrzynce jest przekaźnik kierunkowskazów.
Nad przekaźnikiem jest szeroka wtyczka . Probówką szukamy przewodów lewego i prawego kierunku. U mnie to zielono -niebieski i zielono-żółty ,podłączamy do nich niebieskie przewody z diodami od BX30.
Teraz wszystko ładnie poskładać , upiąć przewody i gotowe. Piloty są sparowane fabrycznie więc nie ma potrzeby kodowania.
Myślę ,że jest w miarę klarownie. W razie pytań pisać.
|
|
|