To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - wymiana zaworów w 1,8 Gdi?

Anonymous - 31-03-2007, 22:51
Temat postu: wymiana zaworów w 1,8 Gdi?
Zastanawiam się nad wymianą zaworów, swoją cari zrobiłem przez przez ostatnie 8 miesięcy ponad 22 tysięce km, aktualnie ma przejechane ok 147 tyś km. Zawory cykają od czasu kiedy ją kupiłem. Olej miałem na początku Castrol 10W30 , później Mobila 5W 50, następnie Castrola 5W 30. Niby wszystko jest w porządku z autkiem - dobrze się jeździ, osiągi zadowalające ale cykające zawory mnie dobijają(wewnątrz ich nie słychać). Nie wiem też, czy i jaki wpływ stukające zawory mają na żywotność silnika.
1.Interesuje mnie czy ktoś z Was już takowe wymieniał i jakie były tego efekty.
2.Czy na zamienniki udzielana jest gwarancja i czy jest duża różnica w ich żywotności w porównaniu z oryginałami.
3. Koszty robocizny i zaworów.
4. Czy warto je w opisywanym przypadku wymieniać?
Zapraszam do wymiany doświadczeń i poglądów na w/w temat :twisted:

luk_szc - 01-04-2007, 00:06

Witam,
raczej popychaczy hydraulicznych :)

Oj szukaj i jeszcze raz szukaj , było dużo w temacie np.:
http://www.mitsubishi-gra...ight=popychacze
http://www.mitsubishi-gra...ight=popychacze
Koszty duże lub małe (na krótko)
U mnie stuka od 30 tysięcy ale jakoś nie mam ochoty się za to zabrać .
W oryginalnych częściach majątek - musisz sprawdzić czy wymiana konieczna z dźwigienkami (jak tak to ok. 400-500 sztuka (popychacz i dźwigienka) ca.ok.10000 PLN) coś tam się różniło konstrukcyjnie i trzeba komplet wymenić
W zamienniku same popychacze po ok. 40-50 PLN X 16 = 800 PLN + robocizna .

saphire - 01-04-2007, 07:49

A po nagrzaniu silnika też stukają? Bo może mylisz stuk od zaworów z odgłosem wtryskiwaczy :)
Anonymous - 01-04-2007, 08:06

Po nagrzaniu również stukają, choć słabiej, najwyraźniej słychać na wolnch obrotach. Mechanik klubowy stwierdził podczas przeglądu, że to popychacze, nie mam powodu żeby Mu nie wierzyć .
saphire - 01-04-2007, 08:41

Ponowię: jesteś _PEWIEN_ że to od zaworów :?:

Często cykanie wtryskiwaczy w GDI jest mylone właśnie ze stukiem zaworów lub odgłosem pracy hydrauliki kasowania luzu zaworowego i właśnie najczęściej się to dzieje na wolnych obrotach. :biggrin:

Lekko w OT ale opowiem taką historyjkę:
Podjeżdżam w zimie moim miśkiem do znajomego mechanika na bałak i tak postałem u niego z pół godziny na bajerce. W między czasie przyjechało kilku klientów, chwilę gadaliśmy po czym odpaliłem miska który już zdążył zmarznąć i na to oni:

Pierwszy klient - panie to diesel?
Drugi klient - panie co jemu tak zawory stukają?
Trzeci klient bardziej kumaty - a to czasem nie wtryskiwacze?

Na to mechanik: e tam, nie znacie się, to GDI - czysta benzyna z bezpośrednim wtryskiem a to co słyszycie to cykanie wtryskiwaczy i odgłos hydrauliki kasowania luzu i jak chwilę pochodzi to zobaczycie że jak się zagrzeje ciut to hydraulika ucichnie i tylko wtryski będzie słychać. :twisted:

Takoż im pokazałem, hydraulika ucichła i tylko wtryski cykały, przygazowałem i już nic nie cykało i tylko zdziwione gęby klientów że takie coś jak GDI istnieje :D

Wtedy jeszcze z pół godziny bałak leciał, a co to, a jak to chodzi, a ile pali, a jaka moc, a jaki automat - goście mocno mnie wypytywali po czym mechanior podsumował że gdyby wcześniej wiedział jak ten mój automat jeździ to nie kupił by sobie A100 ,,beczki'' z bardzo dużym turbodieslem ,,w automacie'' :)

Miny jakie mieli ci klienci - zatwardziali wyznawcy niemieckiej motoryzacji dla ludu ;) - warte były godzinnego bałakania na mrozie...

Anonymous - 01-04-2007, 08:59

Mechanikiem nie jestem, więc samemu raczej nie dam rady ocenić. Poza tym z Gdi jest problem, bo nie wielu mechaników się na nim zna. Jeden "spec" już raz mi próbował tłumaczyć że "szklanki" stukają :wink: prawił że długo "toto" nie pociągnie, od tego czasu zrobiłem kilkanaście tysiączków i "szklanki" jak stukały tak stukają, a autko pali wciąż niewiele, zbiera się jak powinno, tylko te tajemnicze stuki :) ...
saphire - 01-04-2007, 09:03

Szukaj jakiejś innej Cari z GDI, podnieś maskę w tamtym miśku i u siebie i porównaj odgłosy czy są takie same na zimno i na ciepło - to być może przywróci spokój twego ducha :mrgreen:
turek61 - 01-04-2007, 11:43

Cytat:
Pierwszy klient - panie to diesel?

Ja też sie czasami zastanawiam czy to GDI czy TDI ?
ps wyluzuj :P
Póki ma moc, mało pali nie zawodzi na drodze przywyknij do tego miłego dźwięku.
Naprawdę mało ludzi z mojego otoczenia wie co to znaczy GDI oprócz tych, których uświadomiłem :wink:

Anonymous - 01-04-2007, 11:52

Gdybym miał tylko pewność, że na nic w sumie to nie wpływa i nic z tego powodu w trasie mi nagle nie siądzie, to spałbym spokojnie, gdyby.... :P
luk_szc - 01-04-2007, 12:34

ps. napisał/a:
Mechanikiem nie jestem, więc samemu raczej nie dam rady ocenić. Poza tym z Gdi jest problem, bo nie wielu mechaników się na nim zna. Jeden "spec" już raz mi próbował tłumaczyć że "szklanki" stukają :wink: prawił że długo "toto" nie pociągnie, od tego czasu zrobiłem kilkanaście tysiączków i "szklanki" jak stukały tak stukają, a autko pali wciąż niewiele, zbiera się jak powinno, tylko te tajemnicze stuki :) ...


Szklanki potocznie nic innego niż popychacze .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group