To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - wałki balansowe

Debordo - 18-11-2018, 21:53
Temat postu: wałki balansowe
Witam, dostałem informację od mojego mechanika, mogę ufać, że prawdopodobnie lecą wałki balansowe. Mam słyszalny stukot szczególnie na zimnym silniku. Z tego co wiem to jest to powszechny problem w 2,2 did, „kwestia kiedy, nie czy”. :evil:
Cena za naprawę to 16 000 pln, tak, szesnaście tysięcy polskich złotych. MMC wie że jest z tym problem ale jedyne co rozbili to podniósł cenę z chorych 12 000 pln na 16 000 pln :evil: :evil: :evil: :evil: . Taki ukłon w stronę klienta tylną częścią ciała.
:evil: :evil: :evil:

Macie jakieś sensowne pomysły, co z tym zrobić ?

krzychu - 18-11-2018, 22:24

Odłączyć? Bo to nie wałki tylko moduł balansujący?
arokub - 18-11-2018, 22:26

Zobacz tu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=105683
Debordo - 21-11-2018, 13:47

Dziękuję za wszystkie informacje, może ktoś wie gdzie w Warszawie mogę przeprowadzić takie działanie.
rajan - 22-11-2018, 19:21
Temat postu: Re: wałki balansowe
Debordo napisał/a:
Witam, dostałem informację od mojego mechanika, mogę ufać, że prawdopodobnie lecą wałki balansowe. Mam słyszalny stukot szczególnie na zimnym silniku.


Jaki przebieg?

Debordo - 22-11-2018, 19:27

107 kkm
VG - 30-12-2018, 17:56

Naprawiłeś czy wywaliłeś te wałki balansowe ?
Debordo - 31-12-2018, 12:07

Będę wywalał napęd wałków, same wałki zostają bo bez nich litr oleju więcej w miskę wchodzi.
Nie wiem czego się spodziewać czy jakość pracy silnika będzie zauważalnie gorsza.

VG - 31-12-2018, 17:07

Debordo napisał/a:
Będę wywalał napęd wałków, same wałki zostają bo bez nich litr oleju więcej w miskę wchodzi.
Nie wiem czego się spodziewać czy jakość pracy silnika będzie zauważalnie gorsza.


A jaki masz silnik bo znalazłem w sieci że dotyczy to silników 4N14 177KM, zastanawiam sie czy 150KM tez maja tę wadę.

Jesli chodzi o wywalenie to po moim "risercz" wystarczy wywalenie tego elementu

https://www.viamoto.co.uk...Part+-+1132A027

tutaj foto :

https://ibb.co/d2jnL5

ale trzeba tez sprawdzic zebatke bo podobno "traci zęby" i resztki dostaja sie do oleju. Tutaj niejaki Gary Brady wywalił te części :

https://www.youtube.com/watch?v=w7bzav-H0qI


Z tego co mówi nie zauazyl różnicy po wyrzuceniu tych elementow

Wojros - 07-06-2019, 20:53

Witam
Mam początki problemu z wałkami balansu.
W serwisie we Wrocławiu posluchali i wyrok zapadł (osobiście nie słyszę) ile można z tym jeździć i czy to grozi. Pytanie gdzie najlepiej usunąć te wałki. Koszty jakość usługi u nich 3-3.5 tyś.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Wojtek

rajan - 11-06-2019, 12:29

Wojros napisał/a:
ile można z tym jeździć i czy to grozi.


U mnie (jak się później okazało) było je słychać od ok. 10-15 kkm i jeździłem...

Debordo - 12-06-2019, 20:48

Cześć, mój mechanik usunął tylko łącznik. Wałki zostawił, bo jak ich nie ma to idzie litr oleju więcej. Jak są odpięte to nie ma problemu. Moje uwagi to, silnik pracuje ciszej i po przejechaniu 20 kkm nie widzę żadnych negatywnych skutków. Właściwie nie widzę jakiś negatywnych skutków, tylko plusy. Ale jest to tylko moja opinia. Każdy podejmuje własną decyzję. Nie wiem czy sprawą nie powinien się zająć UOKiK, bo sytuacja z wałkami jest kwestią wady fabrycznej a żądanie przez ASO 16 tyś PLN jest wyłudzaniem pieniędzy od klientów.
Brodzins - 18-06-2019, 21:36

Panowie a w 4j11 2.0 Pb też te legendarne walki są/lecą?
spirosun - 19-06-2019, 15:47

z moich tajnych ksiąg wyczytałem ze wałki to mają tylko diesle;)
Brodzins - 19-06-2019, 21:36

spirosun napisał/a:
z moich tajnych ksiąg wyczytałem ze wałki to mają tylko diesle;)


Analiza wiedzy tajemnej na forum również wskazuje na diesle 🤣

Nigdy diesla nie miałem, więc zielony jak trawa jestem w temacie ropniakow...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group