Carisma - Techniczne - Fajko cewka Carisma 1.6
.:Jack:. - 22-11-2018, 09:33 Temat postu: Fajko cewka Carisma 1.6 Witam serdecznie...chciałbym,żeby użytkownicy potwierdzili kompatybilność fajkocewek w silnikach 1,6 o różnych mocach.Po prostu,czy można do mojej ( 103KM )założyć taką od 99KM.
Dzięki z góry
plecho1 - 22-11-2018, 10:00
Tak pasują ale tylko od Carismy 1.6 i być może od Carismy 1.8SOHC. Od silników 1.6 z innych miśków z podobnych roczników fajki nie pasują.
.:Jack:. - 22-11-2018, 10:08
Dziękuje za potwierdzenie,chodziło mi o to,że według VIN mam silnik 103KM,a w dowodzie rejestracyjnym 66KW,czyli 90KM...Cari jest z 2001 roku i chyba w nich nie było silników 90-cio konnych,zapewne ktoś się pomylił przy wpisie.
plecho1 - 22-11-2018, 10:16
Te błędy najczęściej powstają na przeglądach technicznych po sprowadzeniu aut z zachodu. W tym roczniku czyli po drugim lifcie masz oczywiście silnik 103KM. Można to między innymi potwierdzić zaglądając pod pokrywę zaworów, jeśli nie ma już regulacji zaworów śrubami a są popychacze hydrauliczne lub sprawdzając wydech czy za katalizatorem jest już druga sonda lambda W tej wersji powinny też być już srebrne znaczki Na masce i na klapie bagażnika. W poprzedniej wersji czyli od 1999 do 2000 czyli w aucie po pierwszym lifcie silnik miał albo 99 albo 100KM.
.:Jack:. - 22-11-2018, 10:37
Chcę wymienić tą fajko cewkę (3,4 cylinder),bo od czasu do czasu wskakuje "check",który po pewnym czasie znika.Kod błędu mówi "wypadnięcie zapłonu na czwartym cylindrze".Zaczęła mi też poszarpywać jak jadę na wyższym biegu i dodam gazu.Na początek zmienię tą fajko cewkę,bo ewidentnie jest uszkodzone gniazdo wtykowe na cewce,jeździć się da,ale to poszarpywanie mnie denerwuje,bardzo możliwe,że to nie jest związane z uszkodzeniem cewki,bo "check" sie nie zapala w czasie poszarpywania.
plecho1 - 22-11-2018, 10:44
Masz LPG?
Bizi78 - 22-11-2018, 10:45
Od 2001. zastosowano 2 numery fajkocewek.
Do czerwca 2001r. sprzedawano kompletną fajkocewkę.
Po czerwcu 2001r. fajkę i cewkę można było kupić oddzielnie.
Oczywiście mowa o oryginałach .
Czym się różniły to nie wiem .
.:Jack:. - 22-11-2018, 10:56
plecho1 napisał/a: | Masz LPG? |
LPG to mam w zapalniczce Szkoda mi się silnika zrobiło,bo kupiłem ją z udokumentowanym przebiegiem 101kkm,zrobiłem bezawaryjnie 15tys przez rok,no i teraz coś się zaczęło dziać złego
plecho1 - 22-11-2018, 11:49
Oczywiście kwestia wyboru akurat te silniki zaliczają się jeszcze do tych pancernych i na prawdę szkoda nie skorzystać
Więc przy takim przebiegu za błąd wypadania zapłonu odpowiada raczej tylko układ wysokiego napięcia - świece, cewki lub fajki.
.:Jack:. - 22-11-2018, 16:14
plecho1 napisał/a: | Oczywiście kwestia wyboru akurat te silniki zaliczają się jeszcze do tych pancernych i na prawdę szkoda nie skorzystać |
Jestem już w wieku...powiedzmy "poprodukcyjnym",na emeryturze,ale pracuję.Dopóki jeżdżę do pracy i po mieście (~60km dziennie) to gaz by sie opłacał,a tak dobra sekwencja się nie zwróci.
Dziękuję za wyjaśnienia w sprawie modeli silnika
mpoplaw - 27-11-2018, 08:05
sprawdzałeś czy nie ma oleju w gniazdach świec ? uszczelniacze po 18 latach maja prawo przepuszczać olej co gasi iskrę
za ten błąd może też odpowiadać zaśniedziałe gniazdo przewodów, wystarczy wyczyścić ze śniedzi
.:Jack:. - 28-11-2018, 17:57
Przyczyną szarpania i wypadania zapłonu na czwartym cylindrze okazała się fajko cewka ( 1 i 4 cylinder ).Wyskakiwał błąd tylko o czwartym cylindrze,po odkręceniu i dokładnym obejrzeniu wykryłem pęknięcie od spodu pod gniazdem wtyku.Zamówiłem,kupiłem,założyłem i jak ręką odjął.
plecho1 - 28-11-2018, 19:04
Jakiej firmy kupiłeś?
.:Jack:. - 29-11-2018, 20:58
plecho1 napisał/a: | Jakiej firmy kupiłeś? |
W sumie to trochę bez zastanowienia-- F.H. Moto-Net Andrzej Król,taniocha jakaś,ale jak na razie działa.
ECZ-MS-006 Cewka zapłonowa Mitsubishi
W sumie nie byłem pewien,czy cewka odpowiada za w/w objawy i bałem się wydać np.300zł,bo z kasą jak u każdego krucho.
plecho1 - 29-11-2018, 21:34
Ja ze 3 może 4 lata temu płaciłem coś koło 170zł za Denso.
|
|
|