[02-06]Lancer CS0 - [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabiny
nubi - 07-12-2018, 14:30 Temat postu: [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabiny Przyglądałem się trochę i nie widzę jakiegoś przejścia kabli, którym mógłbym przepchnąć dodatkowy kabel gdzieś pod deskę/pod nogi. Robota pod blokiem i zimno, deszczowo ostatnio, więc szukam łatwego miejsca przejścia.
CS9W 2004 2.0
Wentylatory chłodnicy stoją. Muszę na szybko zastosować druciarstwo, a i chciałem podłączyć sobie potem wyświetlacz termometru w kabinie już na stałe (z chłodzeniem to dosyć częste usterki są). Odkopałem schemat i na przekaźniku (A-09X -taki największy w głównej skrzynce bezp. w kom.sil.) zwarłem duże styki no 2-4 i wentyle ruszyły na full - nawet bez kluczyka w stac. i na zimnym silniku, także chyba czuj. temp padł.
Czy ktoś kiedyś widział aby na wskaźniku temp. wskazówka poszła wyżej jak ta niecała połowa? Mam wrażenie, że to nie działa dalej.
krzychu - 07-12-2018, 15:31
Bardzo często padał moduł sterujący (rozlutowywał się), a nie czujnik temperatury. Ale zazwyczaj oznaczało to ciągła pracę...
Co do przejścia to ja kiedyś pociągnąłem kabel nadkole to tego miejsca gdzie jest wiązka od drzwi i do środka.
zbychu74 - 07-12-2018, 18:29
Jeżeli padł moduł,a na 99%padł to jest on do naprawy. Trzeba go delikatnie rozbebeszyć i poprawić zimne luty.Jeżeli jesteś obeznany z lutownicą i nie masz dwóch lewych to ogarniesz bez problemu.
krzychu - 07-12-2018, 23:30
Ale patrząc na przeboje z outlandera gdzie tam (z pamięci) sporo było klejone a płytka dobrze odbierała ciepło z lutownicy to nie było takie proste... Raczej dla świadczonego człowieka w reanimacjach.
MitsuGo - 12-12-2018, 12:55 Temat postu: Re: [CS9W] łatwe przejście przewodami z kom. silnik. do kabi
nubi napisał/a: |
Czy ktoś kiedyś widział aby na wskaźniku temp. wskazówka poszła wyżej jak ta niecała połowa? |
Też mnie to nurtuje, mam przed połową. Ktoś ma wyżej ?
zbychu74 - 12-12-2018, 16:08
Poszukajcie w manualu jakie wartości oporności powinien mieć czujnik w danej temp.multimetr do ręki,pomierzyć i porównać .
MitsuGo - 12-12-2018, 19:58
zbychu74 napisał/a: | Poszukajcie w manualu jakie wartości oporności powinien mieć czujnik w danej temp.multimetr do ręki,pomierzyć i porównać . |
Tyle, że chodzi nie o czujnik temperatury cieczy w bloku silnika a o wskaźnik w kabinie. To chyba każdy mający Lancera widzi każdego dnia i może podzielić się informacją jak jest u niego. Oporność pod maską można mierzyć i zpewne będzie różna na zimnym i zagrzanym ale nie o to chodzi. Mam krótko auto ale wskaźnik przed kierownicą połowy nigdy nie przekroczył. Miasto, trasa, korki - zawsze to samo. Ktoś jeszcze ma podobnie w 2.0 ?
Bizi78 - 12-12-2018, 20:26
Ogólnie większość miśków ma dwa czujniki.
Dwu pinowy daje info do ECU i jedno pinowy do zegarów.
Oba znajdują się w 2.0 koło siebie.
MitsuGo, podepnij się najlepiej jakimś elmem i sprawdź jaką temperaturę płynu pokazuje ecu.
zbychu74 - 12-12-2018, 20:28
Raz mi się zdarzyło,że po jeździe na autostradzie i zatrzymaniu przekroczył znacznie środkowe pole,ale to tylko raz przez trzy lata.
MitsuGo - 12-12-2018, 21:27
zbychu74 myślę, że uspokoiłeś nie tylko mnie w kwestii odczytu temperatury.
Bizi78 podpinałem już i wynik z zamrożonej ramki jak mi wywalilo ostatnio błąd check wyniósł 82 stopnie.
Przy okazji błąd powstał przy prędkości 79km/h i obrotach <2500r/min przy obciążeniu 38%. Korekta chwilowa - 2,3%, korekta wtrysku 5,5%.
Hornet - 13-12-2018, 22:06
MitsuGo napisał/a: | Mam krótko auto ale wskaźnik przed kierownicą połowy nigdy nie przekroczył. |
Obecnego miśka mam prawie 6 lat, poprzednika (CB4W) użytkowałem lat 7 - wskaźnik w kabinie, przy rozgrzanym silniku, zawsze sztywno stał ciut przed połową, bez względu na warunki. Ten typ tak ma, jak nic się nie dzieje z chłodzeniem. Jest to dla mnie już tak naturalne, że jak jadę innym samochodem i widzę wahania wskazówki temperatury to czuję niepokój .
Poszukaj wątków o sterownikach wentylatorów - ZTCP użytkownicy, którzy mieli z nimi problem widzieli wskazówkę powyżej połowy
nubi - 17-12-2018, 21:14
Mam takie urwanie, że nawet nie miałem czasu coś napisać na forum, tym bardziej coś zrobić samochodem - na szczęście latam po trasach bez korków, więc przewiew jest.
W pewnym momencie wpadłem na pomysł wykorzystania takiego programowalnego termometru lcd z alle za 11zł, jest na 12V i z przekaźnikiem (sterującym tym A-09X), ale zaraz pojawiła mi się przetwornica step-up/down na te 12V (bo przecież napięcie skacze i zaszumione), no i czy nie prościej jakoś trafić na warsztat wreszcie.
Ale przy okazji rzuciło mi się w oczy to (nie znam sprzedawcy):
https://allegro.pl/uzytkownik/Dareltek?string=termostat%20bimetaliczny%20no
Czyli termostat normalnie otwarty, są na temperatury 100,105,115,120,125, .. i pomyślałem że jest to niezłe (dodatkowe) zabezpieczenie na takie sytuacje.
|
|
|